Gå til innhold

Skjema til EMP-generator


Anbefalte innlegg

Har litt lyst til å lage meg en (liten) tesla coil, leste en guid på hvordan man lager seg en. Disse gutta hadde visst laget noen som var sterke nok til å drepe, noe jeg finner litt skremmende. Men en liten en som jeg kan zappe insekter ol med hadde vært tøft(farvel fluesmekker)

 

Lag en så stor EMP du klarer og ta den med på neste lanet du skal på, da vil nok alle få seg en god latter :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her kommer noen tips for eiere av plasmakuler:

 

Viktig: Alt nedenfor gjøres på eget ansvar!

 

Ikke så morsomt:

Hvis du pakker inn en "plasmakule" i aluminiumsfolie får du en slags tesla-coil som kan brenne hull i huden din, hvis du holder fingeren din ca 1mm unna folien.

 

Mer morsomt:

Pakk inn en del av kulen med alu-folie. Hold folien på kulen med den ene hånden, så tar du den andre hånden og holder den ca. 1 mm unna hånden til en annen person :p

Lenke til kommentar

Jeg har hørt at hvis du har en microbølge rør, kan du ødlegge alt elektronisk utstyr fra flere meter.

Den eneste du trenger er et microbølge rør som du kan ta fra hvilken som helst microbølge ovn.

så vil vel jeg tippe at du trenger et kraftig batteri og en omformer.

Den jeg så var på størelse med en koffert

Har desverre ikke noe bilder av det, så det på en dokumentar på tv.

Endret av Kuffe
Lenke til kommentar
Jeg har hørt at hvis du har en microbølge rør, kan du ødlegge alt elektronisk utstyr fra flere meter.

Den eneste du trenger er et microbølge rør som du kan ta fra hvilken som helst microbølge ovn.

så vil vel jeg tippe at du trenger et kraftig batteri og en omformer.

Den jeg så var på størelse med en koffert

Har desverre ikke noe bilder av det, så det på en dokumentar på tv.

Hvis du har et microbølgerør, ødelegger du ikke alt organisk og? Du kan jo prøve å microbølge hodet ditt, bare du finner ut åssen du kan starte den uten at døren er igjen... (Advarsel - ikke seriøst!)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gidder noen å si hva som skjer om man putter et egg i microen?

Ok, her er hva som skjer hvis du putter et hode inn i microen:

Først bør må vite at microen ikke varmer opp ting, men bestråler det slik at vannet begynner å koke. Det er derfor maten blir varm, mens hvis du bare setter et fat inni, skjer det ikke stort.

Så putter du hodet ditt inni. Hodet ditt består av skjelett, hjerne en del vann. Du kan jo bare tenke deg hvordan det må føles hvis hodet ditt begynner å koke fra innsiden... Eller kanskje du ikke kan tenke deg det, men det er nå like greit.

Lenke til kommentar

Mikrobølger er, alt etter styrke, skadelig på forskjellige måter:

- lav: du mister synet. Det er gode grunner til at mikrobølgeteknikere tar med seg sikringene fra utgangsforsterkeren når de arbeider med antennen.

- middels: du blir steril. Jeg antar menn er mer utsatt enn kvinner, men finner ingen frivillige til å teste dette...

- deep fry: sier seg selv.

Lenke til kommentar
Du kan jo bare tenke deg hvordan det må føles hvis hodet ditt begynner å koke fra innsiden... Eller kanskje du ikke kan tenke deg det, men det er nå like greit.

Reint teknisk så vil vel hodet ikkje begynne å koke frå innsida, men frå utsida. Dette kan du t.d. enkelt vise ved å prøve å tine noko i microen, og observere at dersom objektet ikkje er ferdig tint når du tar det ut, så er det alltid i midten det er kaldast.

Lenke til kommentar
Du kan jo bare tenke deg hvordan det må føles hvis hodet ditt begynner å koke fra innsiden... Eller kanskje du ikke kan tenke deg det, men det er nå like greit.

Reint teknisk så vil vel hodet ikkje begynne å koke frå innsida, men frå utsida. Dette kan du t.d. enkelt vise ved å prøve å tine noko i microen, og observere at dersom objektet ikkje er ferdig tint når du tar det ut, så er det alltid i midten det er kaldast.

Men strålene går av en eller annen grunn mot midten, så en kopp med væske i vil være varmere i midten enn ute med kantene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...