Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL går tregt nå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@surbz00r:

Er klar over det ;)

---

 

Alt går tregt. Først skulle jeg laste opp store filer til FTP serveren min, det gikk tregt. Så tenkte jeg at det bare var noe med hosten i det øyeblikket. Men så skulle jeg laste ned et program eller noe fra en side, fortsatt like dårlig hastighet.

 

Så skulle jeg laste ned noe på nytt, like dårlig denne gangen også.

 

Jeg har lukket alle fildelingsprogrammer, og restartet PC'en 2-5 ganger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Gidder ikkke å lage en ny tråd, har omtrent de samme problemet her.

 

Etter reinstall i går kveld får jeg plutselig ikke lastet ned raskere enn 40 kB/s. Det som kanskje er det teiteste med hele opplegget er jo helt klart det at jeg kan laste opp i 70 kB/s. Normal nedlastingshastighet for meg er rundt 400 kB/s, så da er det litt kjipt å måtte ta til takke med 1/10. Har NGT ettellerannet med 4000/720 kbit.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Prøvd å restarte modemet ev. router?

Ja, dessverre uten hell. Restartet modemet og routeren, tok en ny reinstall også. Aldri vært borti ligende...

Mener du bare å nappe ut kontakten, eller mener du en full reset? Sistnevnte er å foretrekke.

 

Min router blir smågal innimellom og kan friskemeldes etter en skikkelig zonk.

Lenke til kommentar
Gidder ikkke å lage en ny tråd, har omtrent de samme problemet her.

 

Etter reinstall i går kveld får jeg plutselig ikke lastet ned raskere enn 40 kB/s. Det som kanskje er det teiteste med hele opplegget er jo helt klart det at jeg kan laste opp i 70 kB/s. Normal nedlastingshastighet for meg er rundt 400 kB/s, så da er det litt kjipt å måtte ta til takke med 1/10. Har NGT ettellerannet med 4000/720 kbit.

 

På forhånd takk.

hei hadde samme probleme i går

men det ser ut til at det går oppover nå

Lenke til kommentar
hei hadde samme probleme i går

men det ser  ut til at det går oppover nå

Vel, det gjør det ikke her :( Det kan starte på rundt 100, men så går det askt ned til 40, holder seg der en stund og så farer det ned til rundt 18 :(

Netopia-routerne resettes ved å kortslutte en krets under routeren, du finner et lite hull på undersiden, prøv å stikke en nål eller lignende der, til alle lampene blinker. Da resettes alle innstillinger du har gjort selv, f.eks åpnet porter. Så, gjør dette på eget ansvar, jeg sier bare hvordan det gjøres.

 

 

Prøv å ringe kundestøtte.

Lenke til kommentar

Vel, det funket dårlig med den nålesaken der :) Ingenting er ødelagt da... Ringt til slutt kundeservice, men han kunne jo omtrent mindre enn meg...

 

For det første påstod han at det ikke fantes noen hardware resett og for det andre påstod han at det ikke var noe gale med linjen min...

 

Ba meg laste ned noe fra uio sine ftp servere... Gjorde også det.. Maks 18 kB/s, utrolig frustrerende... Da ba han meg bare vente og se om det gikk over og så sa han hade :(

Lenke til kommentar

Har du en mulighet for å måle hastigheten på linja di med en annen maskin? En som er up to date og sjekket for alt mulig og som er bevist å virke bra på andre linjer. Evt kan du ta med deg maskinen din til noen andre som har en annen ISP....

 

Finner du noen forskjeller i hht linjespesifikasjoner, da så er det nok maskinen din som er synderen.

 

Edit: eckmann: Jeg likte tegnestilen på hjemmesiden din :thumbup:

Endret av hart
Lenke til kommentar
Har du en mulighet for å måle hastigheten på linja di med en annen maskin? En som er up to date og sjekket for alt mulig og som er bevist å virke bra på andre linjer. Evt kan du ta med deg maskinen din til noen andre som har en annen ISP....

 

Finner du noen forskjeller i hht linjespesifikasjoner, da så er det nok maskinen din som er synderen.

 

Edit: eckmann: Jeg likte tegnestilen på hjemmesiden din :thumbup:

Nå har jeg tatt med både min bærbare mac og stasjonære pc og prøvd hos naboen... Full hastighet på begge der... Hva skal man gjøre da? NGT kundeservicemannen visste tydeligvis ikke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...