Gå til innhold

lodde fast diode til batteri på mp3 spiller


Anbefalte innlegg

hei...skal modde creative zen nx spillern min...har tenkt til å lodde på en lysdiode.

 

så kommer spørsmålet :!:

 

hvordan gjør jeg det?

 

har to kontaktpoler i spillern, en pluss og en negativ.

 

så jeg skal da koble opp en diode og motstand i serie.

 

Det blir sånn her:

 

diode1.jpg

 

men så lurte jeg på om siden da batteriet er kun på 3.6V, må jeg da ha en kraftig motstand? eller funker det ikke?

 

vil batteriet bli fortere tømt med dioden på? :blush:

 

 

mhv master casemod

Endret av Master Casemod
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

batteriet vil nokk bli fortere tømt med lysdiodediode på ja, men jeg vet ikke om det vil tømmes merkbart fortere...

 

hvis du finner en 3,6V diode, så trenger du jo ikke noen motstander i serie, men hvis ikke, sø bør du nok ha det, det går jo som regel greit uten hvis det ikke er snakk om masse spenning for mye, men da varer jo ikke lysdioden like lenge heller da..

Lenke til kommentar
men så lurte jeg på om siden da batteriet er kun på 3.6V, må jeg da ha en kraftig motstand?

Her ligger en kalkulator for å regne ut slikt.

Eller så er ikke ohms lov så vanskelig å mestre at du trenger en doktorgrad akkurat......

 

 

Hvor stor motstand du skal ha avhenger av spenningen på batteriet i forhold til spenningen LED'en trenger, og hvor mye strøm den vil ha :D

Lenke til kommentar
men så lurte jeg på om siden da batteriet er kun på 3.6V, må jeg da ha en kraftig motstand?

Her ligger en kalkulator for å regne ut slikt.

Eller så er ikke ohms lov så vanskelig å mestre at du trenger en doktorgrad akkurat......

 

 

Hvor stor motstand du skal ha avhenger av spenningen på batteriet i forhold til spenningen LED'en trenger, og hvor mye strøm den vil ha :D

U=RxI :p måtte bare

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...