Gå til innhold

Hvor mye tjener du på vann foran luft?


Anbefalte innlegg

Vel, jeg står litt i knipe her, jeg har sykt lyst på en Asetek Waterchill, men jeg er ikke helt overbevist at dette senker grader drastisk nok til at jeg tjener så mye foran en Thermaltake XP-120 og en Primecooler aluvifte som flytter ca. 120 kubikkmeter timen. Hva synes dere? ER det verdt å punge ut 2000 kroner ekstra for et par graders lavere varme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, du får jo overklokket en liten del + at du slipper mye viftestøy.. Men det som anbefales er jo å sette sammen et sett selv.. Med radiator fra dynga og tank som du finner i skapet til mor.. Sparer mye penger på det.. Bedre kan det blir også =) Og da kan du legge de pengene som blir igjen, på støydemping, psu og hdd f.eks..

Lenke til kommentar

Kjøpte meg Asetek Waterchill for et år siden. Er veldig fornæyd med det settet.

Dette er forøvrig mitt første vannkjølingssett, og det var overraskende lett å montere. Og det fulgte med en god bruksanvisning.

Men du må nok forvente litt modding av kabinett for å få plassert radiatoren dersom du ikke kjøper kabinett som er ferdig klargjort for dette. Men casemodding er jo gøy da. :thumbup:

Luftfilter til å ha på raddiatoren er også å anbefale.

 

Kjølingen gir meg temperaturer 10-15 grader over romtemp. På full load, men da kjører jeg radiator viften på ca 80% hastighet da den ikke bråker noe serlig da.

Lenke til kommentar

Det er som sagt ett år siden jeg hadde luftkjøling sist så jeg husker ikke hvilke temperaturer jeg hadde. Det eneste jeg husker er at jeg fikk lavere temperatur og et mye mer behagelig støynivå.

Men en av de beste grunnene til å kjøpe wannkjøling er jo rånefaktoren da. Etter at jeg kjøpte vannkjølingen har jeg kjøpt kabinett med vindu og lyst, samt uv-middel til vannet ig uv-lys. :thumbup:

 

Fikk vite at en kompis med samme prosessoren luftkjølt har 48'C. Og dette er sannsynligvis idle verdi. Selv har jeg 33'c på idle akkurat nå, men det er høyere enn normalt fordi radiatoren min er ikke montert med inntak utefra kabinettet. Må flytte på den da den nye strømforsyningen min tok større plass bakover enn den gamle. :cry: Får et stygt hull i kabinettet mitt nå

 

EDIT:

Ang. dremel så trenger du ikke det. Brukte selv borremaskin, stikksag/metallsag og god gammeldags fil. Noe like viktig er skyvelær og noe å tegne med. Ser også i worklogs at mange bruker maskeringstape. Jeg brukte det ikke å har derfor mange stygge riper i toppen

Endret av valentino
Lenke til kommentar

tempratuer kommer litt ann på varmen på rommet, størrelsen på radiatoren, plaserieng av radiator, hastigheten på radiator viftene, og antall blocker....

men jeg vil vel si at 5-15 grader er du vel garantert...

 

når jeg selv gikk fra luft til vann gikk jeg fra 50-12 dB og 65 til 50 grader...

 

mange er også veldig skeptiske til vannkjøling, fordig det faktisk ikkebærer vann... men jeg kan forsikre deg at så lenge du følger bruksanvisning og sørger for at alle slange sitte godt festet er det ingenting å være redd for,

 

skulle noen av pc-delene dine bli som følge av en feil i vannkjølinga, er det lovbestemt at produsenten av vannkjølinga betaler tilbake alle utgifter du får pga dette...

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...