Deadringer Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 skal kjøpe ny kjøler til skjermkortet mitt, vifta som følgte med har begynt å bråke, men har finni ut at strømm utgangen til vifta på kortet mitt ikke er like som den vanlige! har et Connected 3d ati radeon 9600xt men uansett! det jeg lurer på er! trenger denne kjøleren strøm? http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM80CHP den er jo hovedsaklig vifte løs, så det er derfor jeg lurer PS: følger det med goop/kjøle pasta?
MorePower Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 Nei, den trenger ikke strøm hvis du kun kjøper den passive kjøleren. Investerer du i vifta også, som kan kjøres på 5 eller 12v, trenger du selvfølgelig strøm til den. Ja, det følger med goop. Hvis du handler fra microplex, ville jeg kjøpt en tube med as5 i tillegg, er bedre goop enn den som følger med. Men det utgjør sikkert ikke veldig mange grader uansett da.
AzureCloud Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 Du trenger sannsynligvis ikke noen vifte på 9600 XT kortet ditt. Jeg har samme kjøler på 9800 PRO og det går greit å kjøre det uten vifte, men jeg har satt på en vifte jeg kjører på lavt turtall for å være på den sikre siden. 9600 XT utvikler vel ikke like mye varme som 9800 PRO?
EpziloN Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 jeg har Rad9800Pro og har den kjøleren der uten vifte. jeg har ikke sjangs til å overklokke og ribba blir drit varm på stock speed. samtidig har jeg dritings gjennomtrekk i kassa. denne kan anbefales. Epz.
Ongabonga Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM80DHP Er ikke denne bedre da? Men 100 kr dyrere og da
Loke-- Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 er ikke det den samme bare blå a ? har den til 200 kr på mitt 9200 kort funker bra
Ongabonga Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 er ikke det den samme bare blå a ? har den til 200 kr på mitt 9200 kort funker bra Følger med RAM sinks og er (2) bøyler?
Deadringer Skrevet 11. november 2004 Forfatter Skrevet 11. november 2004 Du trenger sannsynligvis ikke noen vifte på 9600 XT kortet ditt. nei, jeg trenger det ikke men kortet bråker så mye at jeg vil ha en kjøler som ikke bråker så mye. er denne vansklig å montere?
AzureCloud Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 Du trenger sannsynligvis ikke noen vifte på 9600 XT kortet ditt. nei, jeg trenger det ikke men kortet bråker så mye at jeg vil ha en kjøler som ikke bråker så mye. er denne vansklig å montere? Det jeg mente var at du sannsynligvis ikke trenger noen vifte i tillegg til Zalman kjøleren. Den er ganske grei å montere.
Aetius Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 er ikke det den samme bare blå a ? har den til 200 kr på mitt 9200 kort funker bra Følger med RAM sinks og er (2) bøyler? Bøylene er heatpipes, dvs de inneholder en spesiell væske som fordamper lett når den blir varm, og kondenserer igjen i andre enden av røret, før den renner tilbake og begynner syklusen om igjen. Svært effektiv transport av varme fra ett punkt til et annet, altså. Jeg har den gamle varianten med en heatpipe på er R9800Pro kort, som med en 120mm vifte i sidedøren rett ved kortet gjør at kortet lett går på XT-hastighet eller høyere.
Deadringer Skrevet 11. november 2004 Forfatter Skrevet 11. november 2004 trenger jeg dette da? kortet mitt ligger på ca 40 grader hele tida nå med den gamle kjøleren, så jeg burde vel ikke trenge det med den nye? altså jeg trenger vel ikke ram sinks?
wim Skrevet 12. november 2004 Skrevet 12. november 2004 Det følger med goop, men den er dårlig. Du burde bruke noe bedre, f.eks. AS5 ellerno. Jeg har den selv på mitt 9600xt og den funker fint
Deadringer Skrevet 12. november 2004 Forfatter Skrevet 12. november 2004 ok takk! da kjøper jeg litt extra goop
Deadringer Skrevet 12. november 2004 Forfatter Skrevet 12. november 2004 er denne goopen ok? http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ASAA175G
Ongabonga Skrevet 12. november 2004 Skrevet 12. november 2004 er denne goopen ok? http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ASAA175G Ja! Jeg har den og er fornøyd.
Deadringer Skrevet 12. november 2004 Forfatter Skrevet 12. november 2004 ok, flott! da bestiller jeg den kjøleren + den goopen
hakrist Skrevet 12. november 2004 Skrevet 12. november 2004 (endret) Har den samme kjøleren selv. Funker fint uten vifte, men jeg har valgt å bruke en papst ekl vifte istedet for zalmanvifta. Den blå versjone er vel nyere. Trur eneste forskjellen er at den blå har 2 heatpipes, mens den svarte bare har 1. Edit: med den blå vifta følger det visst med ekstra ram-kjølere. Det følger ikke med den svarte. Det kan være kjekt å ha da, hvis den eksisterende vifta er en kombinert minne/gpu kjøler (som de så ofte er). Notat: Jeg satte på noen andre små ram-brikke ribber jeg som jeg tilfeldigvis hadde liggende i den store rest-pc-deler skuffen min. Endret 12. november 2004 av hakrist
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå