Gå til innhold

Tiden er inne for ny mobil. Brukererfaringer?


xm8

Anbefalte innlegg

I går bestemte min gode gamle arbeidstelefon Siemens C35 å vandre heden. I den anledning blir min nåværende reserve mobil (C62) ny arbeidsmobil.

 

Jeg er derfor på jakt etter en ny mobil til min dagelige allmenne bruk. Jeg hører til den brukergruppen av mobileiere som vanelig vis pleier kun å kjøpe seg ny mobil

når den gamle ryker ad undas, derfor er jeg villig til bruke litt mer på penger mobil når jeg først kjøper meg en ny en.

 

De modellene jeg har sett litt nærmere på er som følger:

 

- Sony Ericsson K700i

- Motorola E398

- Siemens S65

 

Som sagt så er jeg ingen mobilfantast og har heller ikke verdens største behov

for svært avanserte funksjoner men ting som; En tydelig og skarp skjerm, Gode taster, Bluetooth, Java ver.2 osv... kunne være kjekt å ha.

 

Jeg er interessert i å høre folks erfaringer med telefonene nevnt ovenfor på både godt og vondt (Ta gjerne med egne bilder av telefonene). Visst det skulle være andre telefoner som kan tilby det samme som de nevnt ovenfor så kom gjerne med forslag.

 

- William

Endret av xm8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var akkurat de tre mobilene jeg også vurderte for et par uker siden. :p

Alle tre er bra telefoner. Jeg vurderte det slik; K700 har alt. MEN, den har i mine øyne vonde taster, alle har den, den har ikke minnekort og det har vært mye debatt rundt batterilevetiden. S65 har også det meste av hva jeg er på utkikk etter, MEN skjermen er rimelig blass(man får ikke glede av det bra kameraet på mobilen), menyen fargeløs, den mangler mp3(som egentlig ikke var viktig for meg) og jeg var ikke så begeistret for tastaturet på den heller. Som du skjønner endte valget mitt på E398. :love: Foreløpig er jeg kjempefornøyd. Grunnene var; stor og klar skjerm, fotolys, god dagbok(selv om s65 sin er bedre), minnekort, stereo mp3(som igrunnen bare var en fet bonus), kjempegode taster(!), samt medfølgende headset og datakabel. I tillegg er det få som har den. :thumbup:

Du kan lese en test her; http://www.mobileburn.com/review.jsp?Page=1&Id=903

 

Lykke til!

Endret av amorine
Lenke til kommentar

Jada jada, du har lagd en mal du er stolt av. Du vil bare at han skal bruke malen din.

 

Jeg syns han forklarer seg godt nok. Og andre skjønner også hva han er ute etter.

Han vil gjerne ha en mobil med tydelig og skarp skjerm. Han vil også ha en med bluetooth, og en som har støtte for java ver.2. Det var vel ikke så vanskelig å skjønne? Han har da også valgt ut 3 mobiler som han har tittet på.

Jeg ville utelukket S65 hvis du vil ha en klar og tydelig skjerm. Av de tre som er nevnt så har nok k700i den beste skjermen. Motorola mobilen har jeg ingen erfaring med.

Lenke til kommentar

Vil bare legge til at skjermen til E398 er absolutt like bra som K700!!

Ellers er det riktig som Doraemon sier, at batteriindikatoren har tre streker og at den ikke har stoppeklokke. For min del spiller disse tingen liten trille. :p Men er dette vesentlig, skal man ikke velge E398. Jeg synes det er litt urettferdig overfor mobilen, å dra frem sider du mener er negative, når du egentlig bare ikke får de til... (eks. det du sier om kontaktlista og synkronisering til pc). Når det gjelder mp3-lyden..., har du prøvd å skru den ned? ;)

Å kalle den for "murstein" synes jeg også blir litt drøyt, men det er jo en personlig sak. Den er riktignok noen få mm større en mobiler i samme klasse(eks. K700) samt litt tyngre, og den har gummiert ytre. Dette synes jeg personlig bare er kjempestilig! Men igjen, det får jo være opp til hver enkelt å vurdere...

6230 er forøvrig også en veldig bra tlf, men skjermen er dessverre altfor liten!

Endret av amorine
Lenke til kommentar

E398 vil jeg si er bedre en K700i, den er kanskje litt dyrere, men du får mer for pengene. K700i var VELDIG overpriset i begynnelsen, men nå begynner den og legge seg til rette.. Skjermen til E398 er vell minst like bra som K700i, har hørt mye negativt om taster/dekslene på K700i..

 

Alt i alt synes jeg du burde ta E398..

 

Og som det blir nevnt, K700i begynner og bli så "vanlig"

Lenke til kommentar

Takker for alle de raske svarene folkens!

 

Det heller enten på K700 eller E398 i skrivende stund. Tilsynelatende er det svært få nettbutikker som har E398 i sortimentet sitt pr. dags dato.

Er det noen som vet om andre nettbutikker enn Elkjøp som har den?

 

Som sagt er det K700 eller E398 det står om. Begge virker fristende i mine øyne, vi for se.

Lenke til kommentar
Jeg syns han forklarer seg godt nok. Og andre skjønner også hva han er ute etter.

 

Jada jada, du har lagd en mal du er stolt av. Du vil bare at han skal bruke malen din.

Det gjør ikke jeg, dermed spør jeg brukeren om han kan utdype sine behov.

Du trenger absolutt ikke å kommentere hva jeg trenger å vite.

 

Malen er for å brukes, ikke for at vi skal få et uryddig forum igjen.

Og jeg kan ikke trekke noen klar konklusjon ut av trådstarterens behov, derfor jeg ikke svarer, når jeg selv ikke er sikker. Men å bli hetset på av den grunn blir feil.

Iogmed at han faktisk ikke setter noen strek et sted, så kan jeg egentlig fra alt jeg vet anbefale enn P910i for han, for han setter ingen pris-, eller en "nedre-bruksområde" begrensing...

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Da er du rett og slett bare vanskelig. Eller blind. Dessuten har jeg ikke hetset deg. Hadde jeg hetset deg så hadde du nok merket det. Og ja, du kan jo såklart anbefale hvilken mobil du mener hadde passet han. Men som du ser så hadde han faktisk sett for seg noen mobiler allerede.

 

Neste gang jeg skal ha meg en ny mobil så kommer jeg ikke til å bruke den malen. Jeg kommer til å liste opp noen mobiler jeg er sugen på. Så får jeg høre hva er fordelene og ulempene. Er ikke det bra nok så kast meg gjerne ut herfra. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...