zyrex Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Jeg har en ny Samsung 80GB i en server jeg har stående. problemet når jeg satte den inn, var at hk'et var litt gammelt, så den støtta ikke mer enn 32 GB eller hva den grensen er på. Dermed prøvde jeg å sette jumperen til å begrense til 30GB (e.l.) for å få den til å funke, noe den gjorde. Spørsmålet er da, hvis jeg vil sette den disken i en annen pc for eksempel, og da vil ha alle 80 GB (74 GB'ene ), går det da greit å bare sette jumperen tilbake til standardplasseringa, og få utnytta alle 80GBene uten å miste det som allerede ligger det som er på den..?
Hårek Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Har ikke forsøkt akkurat det, men føler meg rimelig sikker på at det vil fungere slik: Du bruker et partisjonsprogram, f.eks Disk Management i XP, og finner den ubrukte delen som "unallocated". Da er det bare å opprette en ny partisjon her.
zyrex Skrevet 9. november 2004 Forfatter Skrevet 9. november 2004 Det høres jo logisk ut.. Men tar ikke sjangsen på å teste det liksom.. har en hel /home-partisjon på disken, med ganske mye viktig data. Isåfall en god backup først..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå