Gå til innhold

Test av Sony Cyber-shot DSC-P150


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Testen illustrerer "problemet" med terningkastmetoden: Hvorfor skal et kamera med et antall innvendinger (fargestikk, dårlig blits, etc) få en sekser? En større poengskala ville skille "klinten fra hveten" på en bedre måte.

 

For så vidt viser sekseren bare at testeren synes dette kamera er blant de aller beste i sin klasse på testtidspunktet, men man kan ikke enkelt bruke testen til å sammenligne med andre kameraer.

Lenke til kommentar
Testen illustrerer "problemet" med terningkastmetoden: Hvorfor skal et kamera med et antall innvendinger (fargestikk, dårlig blits, etc) få en sekser? En større poengskala ville skille "klinten fra hveten" på en bedre måte.

 

For så vidt viser sekseren bare at testeren synes dette kamera er blant de aller beste i sin klasse på testtidspunktet, men man kan ikke enkelt bruke testen til å sammenligne med andre kameraer.

Det er akkurat det du kan, om du fjerner terningkastene og leser selve testen istedenfor. Ser på sammenligningsbildene og grafene.

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller er bildene faktisk noe grumsete ? .. Se f.eks. på bildet av slottet; her ser jeg tydelig grums, selv i full størrelse.

 

Er det kvaliteten på kameraet som ikke var satt på fullt, eller er det ikke bedre?

 

(og ja, jeg spør av uvitenhet, ikke for å kritisere)

Lenke til kommentar

Kameraet er nå under bestilling, men lurer på hvilket minne jeg skal kjøpe til.

 

Ser på komplett at de har et Sandisk Memory Stick PRO, 512 Mb til 875,- og etSandisk MEmory Stick PRO DUO til 949.

 

Vil det være noen ytelsesforskjell på disse kortene? Duokortet kan jeg jo bruke på p900 telefonen også, men hvis ytelsen er dårligere blir det nok ikke til det.

 

Hvor stor er forskjellen i forhold til de myyye dyrere Sony-kortene?

Lenke til kommentar
Kameraet er nå under bestilling, men lurer på hvilket minne jeg skal kjøpe til.

 

Ser på komplett at de har et Sandisk Memory Stick PRO, 512 Mb til 875,- og etSandisk MEmory Stick PRO DUO til 949.

 

Vil det være noen ytelsesforskjell på disse kortene? Duokortet kan jeg jo bruke på p900 telefonen også, men hvis ytelsen er dårligere blir det nok ikke til det.

 

Hvor stor er forskjellen i forhold til de myyye dyrere Sony-kortene?

DUO kortene passer vel ikke til DSCP150? Kan kun bruke MemoryStick/MemoryStick PRO. Selv går jeg for ett Pro kort fra Sandisk på 512MB.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...