osnilsen Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Bruker Nero 6.0.0.0 til å brenne divx. Har DVD-spiller som støtter divx-format. Her er problemet: Når jeg har brent en divx-film og skal se den på tv-en min får jeg ikke med hele bilde (i bredden). Er det f.eks 2 personer som står i bredden, vises bare den ene. Har forsøk med forskjellige format på tv-en uten at det funker. Er det noe jeg gjør feil når jeg brenner, eller kan det være at divx-filmen er for "bred" Håper dere har løsning på problemet. På forhånd takk! osnilsen
da Gauss Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 (endret) Litt tvilsomt tema, dette, siden filmer utgitt på dvd (og som du dermed kan lovlig eie) sjelden har fullt kinoformat som du beskriver her. Jeg ber samtidig om unnskyldning hvis jeg tar feil. Det er nok først og fremst DVD-spilleren du bør stille på, siden den bare sender et analogt signal til tv'en. Det er nok den som cropper bildet. Hvis ikke det funker, kan man kanskje endre formatet på filmen i et egnet program som Tmpegenc. Endret 9. november 2004 av da Gauss
Ronny M Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Det er sikkert en innstilling på dvd-spilleren din som står feil. Jeg regner med at filmene du har brent er widescreen. Prøv å still inn på Letterboks i spillerene din. Nå står den sikkert på pan and scan noe som fører til at spilleren zoomer bildet sånn att de sorte feltene over og under forsvinner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå