Gå til innhold

Temp. på Tundra 1556


Tunder

Anbefalte innlegg

Hei....

 

Har en Tundra 1556 X http://www.psdata.no/ps.asp?it=106143&mlevel=090104

(foruten at jeg har en Intel Pentium-M 1.7GHz Prosessor "Dothan")

 

Synes viften starter litt for ofte på denne....?!?

Lastet ned en temp. program som viser hvor varm den blir. Ser den ligger på ca. 50 C, da uavhengig om jeg ikke kjører CPU`n på noen oppgaver. Ved litt belastning kjøres temp. opp på 52 C, samtidig som viften starter når denne temp. er oppnåd...

 

Med andre ord er det 2 C som skal til for at viften starter :hmm:

 

Noen som har noen meninger om dette, normal eller ?!

 

Ganske irriterende at viften starter så alt for ofte som den gjør.... Det værste er jo at når viften starter, så går den for fullt ca 1 sek, før den bremser ned på middels... :mad:

 

 

NB !!

 

Bruker " SpeedswitchXP", der jeg kjører CPU`n på "dynamic switching"....ligger på

209 MHz uten noen belastning....( med temp. 50 C)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har samme problemet med min Tundra 1557. Viften kjører uavhengig om jeg kjører noen programmer. Ringte til PS Data og de rådet meg til å endre på strømsparing. Gikk inn i bios'en og satte strømsparing til automatisk, selv om jeg hadde i strømledning, men det hjalp ikke noen ting. Nå begynner viften å kjøre selv om jeg bare surfer. Har erfaring fra flere bærbare maskiner, både centrino og vanlig, og ingen av dem kjører viften så ofte som Tundraen. Ble lovet en lydløs maskin men jeg føler ikke den lever opp til det løftet.

 

:cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...