Gå til innhold

SINNSYK pc til Doom 3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Doom 3 er oppskrytt ja, og det kreves ikke i nærheten av det enkelte sier for å kjøre glatt og fint. Skjermkort krav for å kjøre high er heller ikke så stort. Kjører det på high med 1024*768 i oppløsning på et geforce FX 5600, ingen problemer, har 70 FPS til tider.

Men, jeg tror ikke ID har utnyttet engien til Doom 3 så jeg tror nok vi kan vente større ting fra den motoren i fremtiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
god prosessor, x800/gf6800, 1 gig ram..... da skal du klare det bra

:ermm: Tror du er litt ute på gjordet...

Man trenger ikke en ekstrem pc for å kjøre doom 3, min laptop kjører det fint og den er ikke halparten så sterk som Pcen du beskriverer...

Ikke for å være frekk, men med mindre du har et state of the art laptotgrafikkort (radeon 9700 pro eller lignende), tør jeg påstå at du må ha vært under påvirking av sterke rusmidler mens du prøvde..

Jeg har invida g-force go 5700. Det er langt fra det de fleste gamere har på sine pcer. Og det gikk fint.

Skrevet
Doom 3 er oppskrytt ja, og det kreves ikke i nærheten av det enkelte sier for å kjøre glatt og fint. Skjermkort krav for å kjøre high er heller ikke så stort. Kjører det på high med 1024*768 i oppløsning på et geforce FX 5600, ingen problemer, har 70 FPS til tider.

Men, jeg tror ikke ID har utnyttet engien til Doom 3 så jeg tror nok vi kan vente større ting fra den motoren i fremtiden.

70 fps _til tider_.

Det er jo når det blir tungt; opptil flere bolemonstere hopper på deg samtidig og ting eksploderer rundt omrking du virkelig trenger fps'ene.

Det _tviler_ jeg du fikk med det skjermkortet, det gjelder også deg alex, hvis dere skrur opp oppløsninga.

Det går jo fint å kjøre det på broren min sin pc, med geforce 4400 ti (eller.no), men det _glir_ ikke bra, og da blir det en dårlig spillopplevelse, med mindre man skrur ned grafikken betraktelig, eller ikke bryr seg så veldig.

Dette blir dog en subjektiv greie, smaken er jo som baken.

Skrevet (endret)

P4 3.0 og ti4600 på 1024x768 og 'medium' gir i snitt ca 40 fps. Nede i 20 når det blir hektisk. Selv om framraten er akseptabel, føler jeg ikke at det flyter som det skal. Dette skjermkortet har tjent meg godt, men det må nok gå av med pensjon snart...

Edit: En ting til; er det flere enn meg som mener at MX1000 er noe slitsom å bruke i spill? Det jeg mener, er at når knappene er stilt inn på defaultinnstillingene så kan de som regel ikke brukes i spillene. Derfor må man nesten tilordne tastetrykk til de diverse knappene. I lengden er det ganske så slitsomt å endre dette frem og tilbake, så det burde vært en mulighet for å lagre profiler i konfigurasjonsprogrammet. Jeg ønsket å dele dette budskapet med Logitech, med det er jo lettere å få tak i President Bush's private e-postadresse, enn det er å få tak i en e-postaddresse i Logitech. Derfor tok jeg et 10 års teknologisk skritt tilbake i tid og sendte en faks(!). Tipper den går rett i søpla...

Endret av Bradbury
Skrevet
P4 3.0 og ti4600 på 1024x768 og 'medium' gir i snitt ca 40 fps. Nede i 20 når det blir hektisk. Selv om framraten er akseptabel, føler jeg ikke at det flyter som det skal. Dette skjermkortet har tjent meg godt, men det må nok gå av med pensjon snart...

Edit: En ting til; er det flere enn meg som mener at MX1000 er noe slitsom å bruke i spill? Det jeg mener, er at når knappene er stilt inn på defaultinnstillingene så kan de som regel ikke brukes i spillene. Derfor må man nesten tilordne tastetrykk til de diverse knappene. I lengden er det ganske så slitsomt å endre dette frem og tilbake, så det burde vært en mulighet for å lagre profiler i konfigurasjonsprogrammet. Jeg ønsket å dele dette budskapet med Logitech, med det er jo lettere å få tak i President Bush's private e-postadresse, enn det er å få tak i en e-postaddresse i Logitech. Derfor tok jeg et 10 års teknologisk skritt tilbake i tid og sendte en faks(!). Tipper den går rett i søpla...

Er så enig med deg, folk som kjøper mx1000 for og spille spill er helt på jordet. Altså når en fjortis går inn i butiken og sier: Jeg vil ha en mx1000 for og spille cs. Da har de gått for langt! :D

Gjest Slettet+5432143541
Skrevet

Kjører alle mine spill på high(eller på beste mulig) inkl. doom 3 og det gåt kjempebra! Har 60 fps gjennom hele spillet.. men jeg har bare spilt gjennom det en gang..ble for redd :blush:

Skrevet (endret)

Spiller i 1280x960, Ultra High og 4xaa :) Alt går smooth, utenom når man åpner visse dører siden Ultra High faktisk trenger 512MB VRAM for aa kjøre like flytende som High :) (puh)

Hvilket skjermkort man skal ha avhenger selvsagt av om man vil spille med aa eller ikke og hQy eller middels opplQsning. Med tanke paa at trådstartet skal kjøpe et skjermkort for doom3, regner jeg med at han vil spille i minimum 1024x768/1280x960 og High Q :)

Saa et 9800pro kort vil funke utmerket i doom3 :yes:

Endret av M@R7!N
Skrevet
Ang skjermkort: Jeg spilte Doom3 på mitt Radeon 9600 PRO funka glatt det på medium med special effects påskrudd. Fet grafikk for en billig penge... Har du 4000 å svi av kan du jo kjøpe et 6800 GT og få kjempegrafikk på det, men medium settings på et 9600 PRO var igrunnen mer enn godt nok...

4000?

6800GT koster ikke det lenger ;)

Får nok deng for denne komentaren...

Skrevet
Synes at hardwarekravene til DOOM3 er litt oppskrytt, jeg spilte fint i 1024x768 @ High detalis og med alle special effects på min PC. Sjekk profil for detaljer. :)

Helt enig. Som alt annet med Doom3 så var også det folk tror man må ha av hardware ganske overdrevet.

Min mening er at hardwarekravene er alt annet enn oppskrytt.

Vet ikke om det var no galt hos meg, men selv med 800x600, AA/AF av, og alt på LOW, hakket det. Konstant.

XP 2500+

1GB SDRAM

Radeon 9600

Skrevet
Ang skjermkort: Jeg spilte Doom3 på mitt Radeon 9600 PRO funka glatt det på medium med special effects påskrudd. Fet grafikk for en billig penge... Har du 4000 å svi av kan du jo kjøpe et 6800 GT og få kjempegrafikk på det, men medium settings på et 9600 PRO var igrunnen mer enn godt nok...

4000?

Rett rundt 4k da, med frakt o.l.

Skrevet

4000?

Rett rundt 4k da, med frakt o.l.

POV GF6800GT =3200 frakt sikkert 200

Vi har begge rett :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...