Gå til innhold

AMD64 / XP-M?


Theo343

Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge en XP-M maskin nå med komponenter jeg ønsker å ta med over til S939 senere.

 

Har XP-M like god nytte av ekstrem lav latency som AMD64? Hvilken ram vil funke greit på begge plattformer? Og hvilken hastighet for klokking på begge?

 

Andre komponenter som lønner seg for en evt. overgang?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal du overklokke kjøper du IKKE billig minne, det funker som regel dårlig. Jeg vil anbefale OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2. Kan lese test av dem her (link2 er med amd 64 system)

http://www.anandtech.com/memory/showdoc.aspx?i=2145

http://www.anandtech.com/memory/showdoc.aspx?i=2226&p=1

 

Riktignok kommer Crucial Ballistix også bra ut i disse testen, men det går rykter om det var noen spesialbrikker og at de vanlige ikke yter så bra. Mulig det ikke er sant, men hvorfor risikere å gå på en smell? Bare husk på å ha en bra strømforsyning. Lykke til.

Lenke til kommentar
Jeg hadde kjøpt meg billig RAM. Corsair Value elns. RAM med lav latency er oppskrytt mener jeg.

det er ikke sååååå bra som visse folk skal ha det til nei.. men stramme timings er bra for det.. ;)

Ja det kan jo øke ytelsen med nesten 1% i enkelte tilfeller. Så får jo andre avgjøre hvorvidt dette er "bra for det" :)

Lenke til kommentar
Riktignok kommer Crucial Ballistix også bra ut i disse testen, men det går rykter om det var noen spesialbrikker og at de vanlige ikke yter så bra.

Nå ble jeg interessert, hvor har du hørt det fra? Mener ikke å være kritisk til det du sier, men har lenge sikla på disse brikkene, og skulle gjerne ha visst om alle Ballistix-brikkene var som fra Anandtech..

 

Ellers har jo Geil Ultra X sparka kraftig fra seg, kom opp i DDR560 hvis jeg ikke husker feil!!

 

 

Billig minne klarer gjerne ikke så høy FSB/HTT, og det er nettopp det som er aktuelt med Athlon 64-klokking, da man ikke får satt multiplikator høyere uansett...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...