Gå til innhold

Track Mania. Lagger?

Anbefalte innlegg

Ja nå har det seg slik at jeg nå har kjøpt en ny datamaskin for å kunne spille HL2 og Doom 3 osv. Spec: 3.4GHz. 1028mb ram. Nivida GeForce FX5500 256mb ram.

Så jeg lastet ned en demo av doom 3, og den gikk som det suste på ultra.

Men derimot Track Mania lagget ganske bad på best quality.

Selv så synest jeg at grafikken på doom 3 var hakket bedre en Track Mania. Så da er spørsmålet. Hvorfor lagger da track mania???

Er virkelig de som har laget TM så dårlige å programere at du må ha det siste nye for å kunne kjøre det. :hmm:

Noen andre med lignende problem???
Videoannonse
Annonse
Maskinen min

Jeg hører hva dere sier om sjermkorte....men det kjørte far cry på very high. Merket ikkje noe lagging.

Det er helt klart noe galt med TM her... Eller driverne dine.

Patch opp til nyeste versjon og sjekk TM-forumet om det er noen som har samme problemer...

Maskina mi kjører TM helt fint, også på det gamle skjermkortet mitt som var GeForce 2 MX 32MB. Resten av maskina er PIII 866 MHz, 384 MB RAM og Windows ME... Skulle tro maskina di tok min maskin i rompa?

Skulle tro maskina di tok min maskin i rompa?

Mener du at maskinen min er homofil :whistle: Har kripos funnet ip spor i rompa til maskinen din. Viss ikke. Det var ikke min :innocent:

Men jeg har ikke lastet ned noen drivere til kortet mitt. Men jeg kjører TM Speed up alpha. Kanksje det har noe med det å gjøre.

Skal laste ned drivere til kortet mitt NÅ....så ser jeg om det er noen forandring

Nivida GeForce FX5500 256mb ram.

Finn ut produsenten av grafikkortet ditt, det er sikkert ikke nvidia for å si det sånn. Sjekk nettsidene deres for nye drivere...

Hvis man har geforce kort så laster man jo selfølgelig geforce drivere!!!

Å han har jo et geforce kort...!!!

Å det er jo nvidia som lager geforce chipsette uansett hvordan du vrir å vender på det!!

Var jeg en idiot som trykket nei på den???

Nei du må ikke installere gamle drivere over de nye...

men jeg syntes det hørtes rart ut at de var eldre... :hmm:

skal egentlig ikke gå ann... :dontgetit:

Da det bare er nvidia som lager drivere til geforce kort å da bestandi leverer de nyeste driverne...

Så da skal det egentlig ikke gå ann at noen har puttet en nyere driver inn i din pc...

Dessuten anbefales det å avinstallere eventuelle gamle skjermkort drivere før man installerer nye...

Endret av Fat_ASS

på trackmania: husk å skru av complex shadows. Hvis du har det på så omtrent halverer det frameraten. Det er ikke verdt det.

edit:

tm skal kjøre fint på din maskin.

Før hadde jeg en xp3200 med geforce4 ti4400. Jeg spilte i 1024*768 med alt på high unntatt complex shadows og AA/AF. Det gikk i omlag 50 fps, litt avhengig av banen/miljø, mener jeg å huske.

Endret av -kristoffer-
[quote name='kristoffer-' date='06/11/2004 : 22:43'] på trackmania: husk å skru av complex shadows. Hvis du har det på så omtrent halverer det frameraten. Det er ikke verdt det.

Espesially Fat_Ass &-kristoffer- [/quote]
Thanks...nå kjørte det smooth.

Og angående drivere så er jeg like forvirret som dere andre. Den meldingen jeg fikk opp var ganske sjokkerende ja.....menmen....maskinen fynker relativt bra.

Takker for hjelpen alle hjelpsomme forumbrukere
Hvis man har geforce kort så laster man jo selfølgelig geforce drivere!!!

Å han har jo et geforce kort...!!!

Å det er jo nvidia som lager geforce chipsette uansett hvordan du vrir å vender på det!!

Vel, for å si det sånn : Det finnes fler en bare en produsent av GeForce kort ikke sant? (Gainward, MSI, Asus osv...) Alle disse gir ut egne drivere som ligger på deres hjemmeside. Greit at alle bruker samme chipset, men de kan ha individuelle løsninger som gjør at det vil kjøre kjappere med den ene eller andre driveren.

Det er mulig dette er helt like drivere, men jeg trodde det var det var det "Detonator" og "Catalyst" driverne skulle være, en slag universell driver som vil virke på alle kort.

Jeg er veldig fornøyd med maskinen. Den har det meste untatt det beste grafikk kortet. Heldigvis er det muligheter for oppgraderinger på det punktet. Men foreløpigt så er grafikk kortet bra nok.

jeg vet jeg kunne fått den for noen lapper billigere på f.eks komplett. Men nå betalte jeg litt ekstra for å ha muligheten til å komme hjem. plugge i pluggene og se at den virker. og vis den ikke gjør det så er det bare å gå å klage og få en ny.

en annen ting. det var ikke 10k....det var 11k....siden du ikke kunne se det så er vel ikke dine meninger så viktige. Eller hva eXploid?? :tease:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...