porcelaiN Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 Hei Det ser ut til at jeg ikke har en gateway adresse. Jeg vet den er 10.0.0.138, men det kommer ikke opp med kommandoen 'ipconfig' i command Og når jeg går inn på http://10.0.0.138/ fungerer ikke det. Håper noen er så snille å hjelper meg På forhånd takk. Stish
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 Har du en ipadresse da? med 169 begynnelse? For da har du ikke fått ipadresse fra ruteren. Er den tilkoblet og aktivert?
porcelaiN Skrevet 6. november 2004 Forfatter Skrevet 6. november 2004 (endret) Jada, internetten funker som smørr Windows IP-konfigurasjon Ethernet-kort Lokal tilkobling: Tilkoblingsspesifikit DNS-suffiks : Automatisk konfigurasjon av IP-adresse. . . : 169.254.228.197 Nettverksmaske . . . . . . . . : 255.255.0.0 Standard gateway . . . . . . : PPP-kort Telenor ADSL: Tilkoblingsspesifikit DNS-suffiks : IP-Adresse : 83.108.41.38 Nettverksmaske : 255.255.255.255 Standard gateway: 83.108.41.38 Endret 6. november 2004 av Stish
dimdal Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 Du har kobla feil i routeren, DSL skal i WAN porten på routeren..
porcelaiN Skrevet 6. november 2004 Forfatter Skrevet 6. november 2004 Og hvordan bytter jeg? Jeg har et Speedtocuh modem fra Online ADSL
dimdal Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 Porten som det står ENET på fra Modemet skal kobles direkte til WAN porten på routeren... pleier å være en port som står for seg selv litt vekk fra de andre LAN portene..
porcelaiN Skrevet 7. november 2004 Forfatter Skrevet 7. november 2004 Mitt modem ser ikke akkurat sånn ut Liten tegning: Strøm - Nettverkskablen - "DSL" kablen (den som går til spliteren)
agvg Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 Jada, internetten funker som smørr Du ringer åpenbart opp med Online sin PPPoE-klient fra maskinen, modemet deler ikke ut noen adresser og det er helt normalt at du ikke får kontakt med det via IP. At du ikke får IP og GW på nettkortet ditt er også helt som det skal være så du leter etter ikke eksisterende problemer:)
dimdal Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 Nettopp.. og derfor står vel antageligvis modemet koblet til LAN på routeren. Men jeg har ikke sett de nye modemene til telenor, har ikke de routerfunksjon? Men uansett, jeg har også et speedtouch, og det ser ut som beskrevet.
agvg Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 Nettopp.. og derfor står vel antageligvis modemet koblet til LAN på routeren. Enten er jeg blind eller så nevner ikke posteren ett ord om noen router, den IP-en han nevner er std IP-en til Speedtouch-modemet når det er satt opp som router fra ISP.
dimdal Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 aah.. da har jeg misforstått.. trodde han hadde en router og et modem .. hmm, ja men da er bare ikke modemet satt opp som router fra ISP da.. problem løst.
porcelaiN Skrevet 7. november 2004 Forfatter Skrevet 7. november 2004 (endret) Jeg kan forklare litt nå. Før så gjorde jeg om modemet mitt til en router, jeg fulgte en guide fra Online. (Altså så jeg slapp å koble opp mot Online manuelt) Også skulle jeg ta det tilbake til et modem igjen. Men nå vil jeg ha det til en router, en for å gjøre det må jeg jo skrive http://gatewayadressen/ i adressefeltet, men det fungerer jo ikke nå siden gateway adressen ikke funker.. Går det ikke ann å løse problemet? Endret 7. november 2004 av Stish
agvg Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 Går det ikke ann å løse problemet? Du må sette opp IP manuellt på maskinen med f.eks 10.0.0.100 og da skal du få kontakt med modemet.
porcelaiN Skrevet 7. november 2004 Forfatter Skrevet 7. november 2004 agvg: Og hvordan gjør jeg det? Jeg er veldig grønn på nettverk og sånt som dere kanskje fortstår
agvg Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 agvg: Og hvordan gjør jeg det? Jeg er veldig grønn på nettverk og sånt som dere kanskje fortstår http://www.online.no/kundeservice/veiledni...otta-ip-xp.html
porcelaiN Skrevet 7. november 2004 Forfatter Skrevet 7. november 2004 Hvilken av de avnsittene der sikter du til agvg?
agvg Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 Hvilken av de avnsittene der sikter du til agvg? Du får lese og lære, har du XP så står allt der, nokså likt på w2k også.
dimdal Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 Egenskaper på Lokal tilkobling, dobbeltklikk på Internett-Protokoll (TCP-IP) og der kan du velge manuell eller automatisk annektering. Sett på manuell og skriv inn IP'en du nevnte på GW, og så finner du på en IP til deg selv i samme IP-serie, dvs at bare det siste tallet i rekken skal være forskjellig fra routerens IP.
fredde Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 Og hvordan bytter jeg? Jeg har et Speedtocuh modem fra Online ADSL er dette modemet fra telenor gammelt?
porcelaiN Skrevet 7. november 2004 Forfatter Skrevet 7. november 2004 (endret) dimdal: IP'en jeg nevnte på GW? Hvis GW = Gateway Jeg får jo ikke opp noen gw? edit: Fredde: fikk det litt før sommerferien Endret 7. november 2004 av Stish
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå