Gå til innhold

Kodeproblem, repetere bakgrunn oppe og nede


Anbefalte innlegg

Jeg har laget en side og holder på å kode den. siden skal se om trent sånn ut

det som viser seg å være et problem er å få legge inn den fadingen i topp og bunn når jeg skal kode. noen som har noen gode forslag til hvordan jeg kan løse problemet? mener å ha sett det på andre sider, men husker ikke hvor så jeg klarer ikke å fikse det uten litt hjelp.

jeg har kommet så langt i kodingen: http://predicted.net/skoleteater/v2/

 

veldig takknemlig for all hjelp. :)

Endret av Smidt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, den øverste gradienten (eller 'fadingen' som du kaller den) kan du legge som bg i body. Noe ala dette:

body {
background: #rødfargen url(gradient.jpg) top repeat-x;
/* evt. annen kode */
}

..men det visste du kanskje allerede?

 

Når det gjelder gradienten i bunn kan muligens dette funke:

div#bunn-gradient {
width:100%;
background: #rødfargen url(gradient-bunn.jpg) bottom repeat-x;
position:absolute;
bottom:0;
left:0;
z-index:-99;
}

div'en med id="bunn-gradient" kan plasseres hvor som helst i koden, så lenge den ligger utenfor evt. wrappere/containere.

Er litt usikker på om du i det hele tatt trenger å absolutt-posisjonere den og bruke z-index, men du kan jo sjekke om det funker først.

Lenke til kommentar

er akkurat det jeg var på jakt etter Loomy :) position absolute er egentlig best, bortsettfra at footeren forsvinner.

men i IE blir faderen satt til bunnen av skjermbildet og står fast der, footeren vises som vanlig når jeg scroller ned.

i mozilla ser siden ikke ut.

jeg har ikke noen sterke formeninger om position fixed eller absolute det viktigste for meg er å få en side som ser lik ut i alle nettlesere.men

1. regner med at det er noen clear som skal inn for å fikse siden i mozilla, men hvor?

2. hva vil være den beste løsningen for å fikse fadingen nederst?

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke, men, du vil at fadingen skal være "locked" med enden av "container"? Dunno om du tok en titt på eksemplet mitt, fikk liksom ikke noe respons om det var helt det du ville....

ja, vil ha fadingen locked på bunnen av en container. tok en titt på eksempelet ditt. er akkurat sånn jeg vil ha det.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...