Gå til innhold

XP instalasjon bug'er ....disken(SATA)


Milo

Anbefalte innlegg

Heisann:)

 

Som eier av et ny-innkjopt AMD64 system, sitter jeg kun igjen med bitte negler og rynket panne :cry:

 

Har bladd gjennom det meste av det jeg har funnet relevant her, inklusiv en knall guide paa SATA instalasjonen som dere har her (meget fin)!

 

Selv om jeg har fulgt dette til punkt og prikke sliter jeg hardt med og instalere xp, og dette med original cd.

 

Hovedproblemet jeg stoter paa hele tiden er at win ikke klarer og kopiere random filer gjennom inst.prosessen og derfor ikke lar seg fullfore... provde da og, naar jeg kom til en fil som ikke ville kopiere, og bytte til en annen xp cd, og da gikk inst videre :hmm: ... dette var da imidlertidig til liten hjelp da jeg omsider kom inn i win, og stotte paa flere problemer, som random rs, heng osv...

 

Betyr dette at jeg har gjort i skoffen, med tanke paa at jeg har skaffet med AMD64, og win ikke er kompatibelt enda :ohmy: ?

 

Bare saa det ogsaa er nevnt, kjopte en kompis av meg samme hovedkort og prosessor som meg, men instalerte xp paa en IDE, og hadde ogsaa problemer med kopiering av filer og maatte bytte fram og tilbake cd'er under inst...noe som er med og grunnlegge overnevnte mistanket til kompabilitet mellom win og 64-bits.

 

Eller er det rett og slett bare vi som er helt paa bertur naar det gjelder dette, og dere sitter alle og LOL'er og LAL'er naar dere leser dette :blush::roll::p

 

System:

 

*MSI K8N NEO2 Platinum-54G Mainboard S939

*AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz S939

*Gainward GeForce 6800GT 256MB GDDR3

*TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024 CL3

*Western Digital Raptor 36,6GB 10000 RPM

 

Haaper indelig noen kan hjelpe meg for jeg gaar paa veggen :dribble:

 

Mvh

Milo

Endret av Milo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MSI K8N Neo Platinum

Corxair Value S PC3200 2*512MB CL2.5-2-2-5 OK

Corsair XMS PC3200 512MB CL2-2-2-5 OK

Corsair TwinX PC3200 2*512MB OK

OCZ PC3200 EL Platinum 2*512MB CL2-3-3-6 OK

OCZ PC3200 EB Platinum 512MB OK

TwinMos BH5 PC3200 OK

 

 

Minne skal vist funke det, men hadde nokk ikke vert ein dom ide og prøvd ein kompis sitt minne bare for å sett.

For at du skal få full utbytte trenger du vel to like minnebrikker?? for å kjøre begge veier.

 

Det er også laget windows til 64bits som funker helt konge, så det sakl ikke vere et problem.

 

hadde vert kjekt om du oppdaterte og sa ka så foregikk, for jeg og har lyst på et 64 system :p

 

håper du får det til

 

peewee

Lenke til kommentar

 

Minne skal vist funke det, men hadde nokk ikke vert ein dom ide og prøvd ein kompis sitt minne bare for å sett.

For at du skal få full utbytte trenger du vel to like minnebrikker?? for å kjøre begge veier.

 

Det er også laget windows til 64bits som funker helt konge, så det sakl ikke vere et problem.

 

Får teste å kjøpe nytt minne og se om dette løser problemet ;)

 

Btw du sier det er laget windows for 64 bits? er dette et eget system?? I så tilfelle hvor får jeg tak i dette?

 

 

Takk for alle tilbakemeldinger.

 

- Milo -

Lenke til kommentar

Har nettopp kjøpt nesten likt oppsett selv. Amd64, MSI K8N Neo Pla, Cosair minne ++

 

Probleme mitt var når jeg innstalerte winxp m/SP1 NORSK verisjon så hadde jeg problemer med ting som hang og spesilelt USB'en hadde jeg mye trøbbel med.

 

Tok og formateret og slengte så inn WinXp Engelsk verisjon.. De forsvant alle problemer og ting gikk helt fint!!

 

Tilfeldigt!? vel, skal nevnes at jeg hadde den norske xp'en inne 4 (fire) ganger og samme problemo hver gang.. Mens med den engelske så fungeret alt fint etter 1 install.. :hmm:

Lenke til kommentar

 

Minne skal vist funke det, men hadde nokk ikke vert ein dom ide og prøvd ein kompis sitt minne bare for å sett.

For at du skal få full utbytte trenger du vel to like minnebrikker?? for å kjøre begge veier.

 

Det er også laget windows til 64bits som funker helt konge, så det sakl ikke vere et problem.

 

Får teste å kjøpe nytt minne og se om dette løser problemet ;)

 

Btw du sier det er laget windows for 64 bits? er dette et eget system?? I så tilfelle hvor får jeg tak i dette?

 

 

Takk for alle tilbakemeldinger.

 

- Milo -

windows 64 bits er enda i beta stadiumet .

står litt om det på microsoft sine sider

Lenke til kommentar

Yay...hva er vel livet uten problemer *klaske panna i tastatur* :cry::p

 

Får sjekke med XP eng, før jeg begynner med mer drastiske tilltak :cool:

 

Nb: skal også nevnes at minnet jeg kjøpte var i henhold til den såkalte "tilbehør" delen nederst på komplett sine sider for hovedkortet så finner det en smule rart at dette skulle være problemet (selv om jeg mer skjeldent enn før blir overrasket når det gjelder pc :p )

Endret av Milo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...