Inaktiv_Mr.TeeZ Skrevet 5. november 2004 Skrevet 5. november 2004 Jeg trenger hjelp med Dedikert Public server. Jeg har satt opp en Dedikert Public server hjemme, men det ingen andre en jeg som kommer inn på den, men jeg kommer inn for da trur jeg det går via lan? Jeg har Internet linje ifra Nextgentel.no med en Netopia 3351 Ruter. Har testa med alle ip'er jeg finner trur jeg Jeg bruker: UDP port: 27015 og den står på internet å slik. Dette er det som står i CONSOLEN på serveren (p.s. den er IKKE oppe å går ennå, så ikke gå inn på den!) Adding auth server 65.73.232.253:27040 Adding master server 207.173.177.12:27010 Adding master server 69.28.151.178:27010 å i MAIN står ip'en på: 10.0.0.2:27015 Er det noen som kan hjelpe meg? PLEAS
DevN Skrevet 5. november 2004 Skrevet 5. november 2004 (endret) 10.0.0.2:27015 er ikke WAN IP, det er en lokal IP. WAN IP-en står sikkert i noen papirer fra Internett-tilbyder, eller inne på ruteren. Ellers... Prøv å plassere deg selv uten for DMZ, dette plasserer deg utenfor brannveggen i ruteren, med MINDRE sikkerhet mot hacker-angrep. EDIT: http://www.csbanana.com/csb_page.banana?page=194 Den siden vil vise IP-en din, den gir du da til venner. Det kan også være nødvendig å inkludere porten du kjører CS på (IKKE den som står på siden). Endret 5. november 2004 av DevN
Inaktiv_Mr.TeeZ Skrevet 5. november 2004 Forfatter Skrevet 5. november 2004 10.0.0.2:27015 er ikke WAN IP, det er en lokal IP.WAN IP-en står sikkert i noen papirer fra Internett-tilbyder, eller inne på ruteren. Ellers... Prøv å plassere deg selv uten for DMZ, dette plasserer deg utenfor brannveggen i ruteren, med MINDRE sikkerhet mot hacker-angrep. EDIT: http://www.csbanana.com/csb_page.banana?page=194 Den siden vil vise IP-en din, den gir du da til venner. Det kan også være nødvendig å inkludere porten du kjører CS på (IKKE den som står på siden). ER dette UDP port: 27015 som jeg må opp gi? plus ip addressa?
DevN Skrevet 5. november 2004 Skrevet 5. november 2004 http://www.csbanana.com/csb_page.banana?page=194 IP-en står i store tall, i denne formen: Your IP address is: xx.xx.xx.xx (eller noe sånt). Noter deg IP-en, gå ut av siden, finn ut hvilken port serveren din kjører på og noter det etter IP-en, slik ":xxxxx". F.eks. 195.60.121.29:27010. I følge den informasjonen du har oppgitt, ser det ut til at porten du bruker er 27015, derfor: IP:27015.
Inaktiv_Mr.TeeZ Skrevet 5. november 2004 Forfatter Skrevet 5. november 2004 (endret) Jeg har prøvd med den ip'en men det funker ikke Er det noen som veit hvor jeg kan finne en guide til åssen jeg skal gjøre det? Endret 5. november 2004 av Mr.TeeZ
DevN Skrevet 5. november 2004 Skrevet 5. november 2004 Da må du eventuelt åpne porter eller aktivere DMZ for din lokale IP. Dette gjøres i ruterinnstillingene.
Inaktiv_Mr.TeeZ Skrevet 5. november 2004 Forfatter Skrevet 5. november 2004 Da må du eventuelt åpne porter eller aktivere DMZ for din lokale IP. Dette gjøres i ruterinnstillingene. åssen åpner jeg porter da? Hva er DMZ? Dette er alternativene jeg får: Én IP-adresse, med filtersett (standard) Én IP-adresse, uten filtersett *** Har prøvd denna *** Subnett Hjemmekontorløsning Bedriftsspesifikk konfigurasjon
DevN Skrevet 5. november 2004 Skrevet 5. november 2004 DMZ plasserer deg utenfor brannveggen i ruteren din. Hvordan denne løsningen aktiveres kan jeg ikke si, siden det varierer fra ruter til ruter. Se heller om du finner en manual for ruteren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå