Gå til innhold

hva skjer med x800pro?


Lyckety

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg bestillte et Powercolor ati x800pro 256MB. Jeg er forvirret rett og slett! Problemet er at det ikke yter max!! altså... jeg hadde 9700 radeon kort som fungerte bedre enn x800 kortet!! 3900 for dette er ikke verdt mye altså... Når jeg spiller counter-strike 1.6, så kjører jeg 100fps(frames per second) men når jeg skyter evt bare SER på andre som springer rundt så synker den og ligger på 70! Hitman contracts spillet jeg fikk med fungerte litt bedre, men når jeg kom til steder som krevde litt, så lugger det! Dette skjønner jeg ingenting av! Jeg har hatt 2kompiser som har hjulpet meg og sett på det, men de skjønner heller ingenting! Hva kan være feilen!? Koblingen av kortet!? Resten av datan min !?

 

Skjerm : compaq MV 940(gammel skjerm) <--- men altså!? kan ikke være feilen?

CPU : AMD athlon 64 3000+

Minne : 512 ddr

HD : asus kn8-e deluxe

 

Er det kortet som er fucked up!? eller er det bare en liten justering!?

Jeg har prøvd alle slags drivere. Catalyst 4.10 , catalyst 4.9 , nyeste omega driveren osv..

Er det en spesiell driver til dette kortet!? eller!?

 

Vær så vennlig å hjelp meg her! Føler jeg har gjort mitt livs dårligste kjøp :cry::(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her sier deg jo seg selv at noe er galt;)

 

Jeg hadde r9800 pro og kjøpte meg et x800 pro og fikk mye bedre flyt og kunne se virklig forskjell.

Her er det nok noe drivermangler eller at du kanskje burdte tenke på reinstall av systemet ditt.

 

 

For merker du ikke noe forskjell eller faktisk dårligere resultater så garranterer jeg at det ikke er kortet ;)

 

Lykke til :thumbup:

Endret av vammaveien
Lenke til kommentar

Jeg hadde Radeon 9600 Pro. Og kjøpte meg et SapphireX800pro.

Hadde litt problemer med ytelsen til og begynne med. Men jeg sjekket DirectX 9C driverne og innstallerte Catalyst 4.9. De funkerte mye bedre enn Catalyst 4.10 hos meg.

Så nå funkerer alt helt fint og mer. har ingen problemer med noen spill nå.

 

Dere som har problemer med X800 kortene deres, Ta en grundig sjekk med DirectX 9C og sjekk og sammenlign ytelsene fra 4.10 til 4.9 (eller omvendt) før dere klager og syter .

Lenke til kommentar
Geforce eller Ati..Kommer helt an på hva du personlig foretrekker.

Jeg selv foretrekker Ati, for jeg synes skarphet og dybde er stor på Ati kort.

Benchmarker på disse to konkurrentene er misvisende og oppskrytt.Det er bare tall.

 

Synes jeg ihvertfall.

Dårlig argument for Ati, umulig å se forskjell i bildekvalitet mellom nyerer Ati og Nvidiakort, jeg sitter selv i et lan nå, og det er ingen forskjell mellom mitt r9800 og en kamerats 6800 kort. Vi har samme skjermen, så det er ganske enkelt å sammenligne.

Endret av zaico
Lenke til kommentar

Last ned Catalyst 8.07 driverne, de gir en veldig bra økning i ytelsen. En annen ting som gir bedre ytelse er å slå av AA og AF. I CS:Source står det default på max, og det gjorde at jeg var nede i 30FPS noen ganger, helt greit det men blir helt sykelig opptatt av FPS når man spiller CS. Uansett, når jeg slo av de så får jeg minimum 70FPS (1280*1024).

Lenke til kommentar
Geforce eller Ati..Kommer helt an på hva du personlig foretrekker.

Jeg selv foretrekker Ati, for jeg synes skarphet og dybde er stor på Ati kort.

Benchmarker på disse to konkurrentene er misvisende og oppskrytt.Det er bare tall.

 

Synes jeg ihvertfall.

Dårlig argument for Ati, umulig å se forskjell i bildekvalitet mellom nyerer Ati og Nvidiakort, jeg sitter selv i et lan nå, og det er ingen forskjell mellom mitt r9800 og en kamerats 6800 kort. Vi har samme skjermen, så det er ganske enkelt å sammenligne.

du sier det ikke er forskjell mellom r9800 og 6800 billedmessig??? Men så er jo 6800 dobbelt så dyrt som r9800...

Sammenlign heller 2 kort i samme prisklasse som 6800 og x800!

Endret av gravypressure
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...