Gå til innhold

Middelmådig ytelse av Radeon X800 pro

vr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tips... som fjerner hakking! (om maskinen har en "recovery" pause med jevne mellomrom (1 min og så mellom hver) er det som regel ikke grafikkortet):

Fjern alt av virus og adware.

Defragmenter eller enda bedre formater

Sett Virtuelt Minne til en annen enn Systemdisk (Helst en annen harddisk, helst S-ATA).

Slå av bakgrunnsprogrammer som P2P, MSN og sånn... (Disable AntiVirus mens du spiller, for å se om det har noe å si).

FastWrites kan vel også justeres i Driverne?

Hvor ofte er Jevne mellomrom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takker for tips. Jevne mellomrom kan være så ofte som annenhvert sekund. Spesielt ille i flightsim (Lo-mac).

Hvor i driverne mente du jeg kunne finne Fastwrite?

Fant virituelt minne under Enhetsbehandling, men det var ikke mulig å endre det fra c til d stasjon.

Skrevet
Takker for tips. Jevne mellomrom kan være så ofte som annenhvert sekund. Spesielt ille i flightsim (Lo-mac).

Hvor i driverne mente du jeg kunne finne Fastwrite?

Fant virituelt minne under Enhetsbehandling, men det var ikke mulig å endre det fra c til d stasjon.

Fastwrites finner du under "egenskaper for skjerm->Avansert->SmartGart

Der finner du også innstillinger for AGP 2X/4X/8X

Hvorfor går det ikke å endre fra C til D angående virituelt minne?

Mulighetene for at C og D egentlig er samme hardisk er jo store.. at den ene hardisken bare er partisjonert som det heter.

Gl!

-mE

Skrevet

Tnx... fant FasrWrite der du beskrev, og har slått det av. Dessverre uten at det hjalp.

Fikk også endret virituelt minne til D (Fjernet iallefall dette fra C, så jeg antar at den da går på de verdiene jeg satt for D) Det er forøvrig to harddisker, og ikke partisjoner på samme disk. Samme resultat uansett.

Hakkingen er karakteristisk og fullstendig regelmessig. Ca hvert sekund. Helt uavhengig av hastigheten på grafikken (enten en eksempelvis kjører raskt eller svært sakte i bilspill). Også uavhengig av oppløsning og grafikkinnstillingen ellers. I tidelene mellom hvert lille "rykk" er grafikken rask og pen.

Fant også innstillingene for AGP, men mitt HK støtter kun opptil 4X.

Jeg har 1GB PC2700 DDR-dimm. Eller tenkte du på minnet på grafikkortet?

Skrevet
Dette skulle vært sticky:

Oppdater skjermkortdrivere, hk drivere, bios, skjermkortbios

De to siste gjør du kun hvis du må, det kan innebære litt risiko.

-bittelitt offtopic- apropo skjermkort bois, kan noe sjekke å gi meg link om det har komt ny bios til powercolor x800 xt???

• 2 uker senere...
Skrevet

Fant endelig hvor problemet lå. Installerte nytt antivirusprogram (Norman) og dette fikk endel treff. Etter at virusene var fjernet forsvant hakkingen umiddelbart i alle spill. Grafikken er nå helt utsøkt med dette skjermkortet.

Takker for alle innspill

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...