Gå til innhold

Ekte "Thunder King" i danmark?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, men det var jo for det meste displayfyrverkeri har jeg hørt.

 

Forresten er det morsomt å sammenligne forskjellige lands fyrverkeriregler. Norge er veldig restriktive. Sverige har lov til å selge det samme som Norge + kunstbomber på opp til 10 cm diameter. I danmark er det kun lov med 3 cm (!!) diameter enten det er kunstbomber eller batteri, men til gjengjeld er det lov å ha opptil 15cm diameter raketter som jo absolutt ikke er sikrere enn kunstbomber. Helt på trynet i danmark spør du meg, dessuten har de liten begrensning på krutt, så en 3 cm kunstbombe kan godt være fyllt til randen med flashkrutt :D I tyskland er nesten alt lov.

 

Men uansett, til poenget :D jeg fant ut at det var ekte thunder de solgte :D de selger det over internett!! og reklamerer også for "børnefyrverkeri". Dansker er sære.

Lenke til kommentar

Over internett? Kordan er det med regler og moms og alt det der? Flekk opp en link da. :p

 

Edit: Kordan matcher den originale thunder king den beryktede amerikanske m-80?

 

Edit2: Forresten glem det. Søkte på nettet og fant mange historier om kor kraftig denne er. Den er kraftig nok til å sprenge vekk hodet til en voksen menneske. Den har vært ulovlig i usa siden 70tallet. :wow:

Endret av SnowDOG_
Lenke til kommentar

Hvis du vil ha kraftige saker så stikker du til Frankrike, der har de slike små dynamittkubbe saker som er morro for unga :p

 

Har faktisk et par liggende i kjellern fortsatt, svære jævler. Var en lovende pyroman som ung, men nå får jeg ikke helt den samme gleden ut av det. Er forresten glad for at jeg fortsatt har fingre og tær i behold.

 

Solgte noe som kaltes "murstein" i Norge for endel år tilbake, samme greia som thunderking, men sinnsykt kraftige, de ble forbudt en stund før thunderking. Kunne sprenge postkasser helt bort med dem hvis du ville.(ikke det at jeg som alltid har vært snill og av denne høye moral og furnuft jeg sprer rundt meg her på forumet ville gjort noe sånt)

 

Vil bare anbefale folk til å ikke mekke noen greier selv, alt for mange som har mistet syn/hender/liv på det :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...