h00v3r Skrevet 5. november 2004 Skrevet 5. november 2004 Jeg vil vere enig i de som sier SWKOTOR og Gothic 1 og 2. Er tre konge spill
Loeve Skrevet 5. november 2004 Skrevet 5. november 2004 Ingen som har nevnt Arx Fatalis? Skam dere. Ellers vil jeg anbefale Planescape: Torment og Divine Divinity. Naturligvis bør du også få med deg ekspansjonspakkene til Morrowind (i alle fall Bloodmoon). Arx Fatalis var en fillespill i mine øyne. Nå er det eneste grunnlaget mitt en demo, men likevel var det nok til få et greit inntrykk av spillet. Det var vel noe med et litt alternativt konsept som skremte meg.
The_Zealot Skrevet 5. november 2004 Skrevet 5. november 2004 Ultima underworld 1 og 2 er også gode spill, men de er fra 93-94 så de er ganske utdatert når det gjelder grafikk, men det gjør de nødvendigvis ikke dårlige.
nonlocality Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 Hmm... Hva med Diablo 1 & 2? Disse Nevnte RPG spillene tar lang tid til å fullføre, så jeg tror dette holder for en stund fremover hvis du ikke har prøvd noen av dem før. (jeg snakker om de titlene som har blitt nevnt omogomogomigjen...osv) De STORE titlene som bør nevnes er nevnt og de som ikke bør nevnes er også nevnt...
Gromle Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 Ultima underworld 1 og 2 er også gode spill, men de er fra 93-94 så de er ganske utdatert når det gjelder grafikk, men det gjør de nødvendigvis ikke dårlige. Det er der Arx Fatalis kommer inn i bildet. Det er så likt som man kommer de spilla uten å kopiere de. Arx er forresten ett kjempespill!
Irminsûl Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 Hmm... Hva med Diablo 1 & 2? Diablo-spillene er ikke RPG. More like 'action-adventure'.
Matmoms Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 Håper Neverwinter nights 2 kommer jeg. mye bedre konsept en baldurs gate serien
Cybermantix Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 (endret) Hmm... Hva med Diablo 1 & 2? Diablo er ikke rollespill, det er hack'n'slash med stats og MASSE items... De færreste PC-rollespill er hva jeg ville kalle rollespill, skikkelige rollespill sin grunnpilar er karakterutviklig(da snakker jeg om personlighet, forhold osv ikke stats) og valgfrihet i alt en gjør. Å kalle Diablo for rollespill er en hån mot rollespill IMO. Endret 6. november 2004 av Cybermantix
orjanos3.16 Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 Hmm... Hva med Diablo 1 & 2? Disse Nevnte RPG spillene tar lang tid til å fullføre, så jeg tror dette holder for en stund fremover hvis du ikke har prøvd noen av dem før. (jeg snakker om de titlene som har blitt nevnt omogomogomigjen...osv) De STORE titlene som bør nevnes er nevnt og de som ikke bør nevnes er også nevnt... Diablo2 er et veldig bra spill, men noe RPG er det ikke. Alle bra singleplayer rollespill er vel nevnt,men har du lyst til å teste ut et online rollespill vil jeg anbefale Lineage2. http://www.lineage2.com/
nonlocality Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 Diablo er ikke rpg.. bla...bla..bla Neivel.. Kom med mer "flame" da folkens!! Er ikke Diablo RPG? Dæven... Det visste jeg ikke før nå, trodde det var action rpg genre jeg, men men. Får å være helt ærlig så har jeg ikke prøvd de engang, har bare hørt at de er bra.
FuJJi Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 (endret) Neverwinter nights har drager, sverd, økser, rustninger og allt du kan tenke deg.... + at det er 2 exp pakker! det er kos i en lang stund det Endret 6. november 2004 av FuJJi
genetex Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 might and magic 6,7 og 8 er noe av det beste jeg noen gang har spillt, fordeom grafikken hører til urtiden(men den har farger ja )
Hr. Jenssen Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 (endret) Hmm... Hva med Diablo 1 & 2? Disse Nevnte RPG spillene tar lang tid til å fullføre, så jeg tror dette holder for en stund fremover hvis du ikke har prøvd noen av dem før. (jeg snakker om de titlene som har blitt nevnt omogomogomigjen...osv) De STORE titlene som bør nevnes er nevnt og de som ikke bør nevnes er også nevnt... Diablo2 er et veldig bra spill, men noe RPG er det ikke. Alle bra singleplayer rollespill er vel nevnt,men har du lyst til å teste ut et online rollespill vil jeg anbefale Lineage2. http://www.lineage2.com/ ARGH! Det ER et rpg spill for ¤!&=(!#&%!¤(&!!!! Det er et Hack & Slash spill, som hører til under R(role)P(playing)G(game)! Da Diablo og Diablo 2 kom ut, ble de sett på som noen av tidenes beste rpg spill! Beklager at jeg ble så forbanna, men jeg begynner å bli så forbanna lei av alle folka som sier at Diablo spilla ikke er rpg! EDIT: Diablo er ikke rollespill, det er hack'n'slash med stats og MASSE items...De færreste PC-rollespill er hva jeg ville kalle rollespill, skikkelige rollespill sin grunnpilar er karakterutviklig(da snakker jeg om personlighet, forhold osv ikke stats) og valgfrihet i alt en gjør. Å kalle Diablo for rollespill er en hån mot rollespill IMO. Så håner jeg deg i såfall! Diablo spillene er og blir for alltid rollespill! (altså, ikke kun etter min mening, men etter INTERNASJONAL mening!) Endret 6. november 2004 av MeTa][iC
Laserlasse Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 ]Beklager at jeg ble så forbanna, men jeg begynner å bli så forbanna lei av alle folka som sier at Diablo spilla ikke er rpg! Uh, hvor er rollespillelementene i Diablo 1 og 2? Det er ikke noe mer rollespillelementer i Diablo enn i Far Cry, Half Life eller Doom3. Strengt tatt så kan vel alle spill der spilleren interagerer med spillverdenen gjennom en avatar være et rollespill; du tar på deg rollen som denne bestemte avataren og gjør noe. Den eneste forskjellen på Diablo og de andre spillene jeg nevnte er at diablo har et isometrisk 3dje persons perspektiv, og lar deg få muligheten til å forbedre ferdighetene / evnene til personen. Det gjør ikke automatisk spillet til et rollespill. Det har riktignok elementer som er tatt fra rollespill, men det har vitterlig mange flere elementer fra andre sjangrer. Andre spill, som NWN eller Baldurs Gate har flere elementer som plassere dem som RPG,men de er fremdeles ikke fullverdige rollespill. Du har ganske liten frihet til å gjøre egne valg, og de valgene du gjør har som regel svært begrenset innvirkning på historien / verdenen. Så.. Diablo er etter min mening i beste fall et action spill som har enkelte rollespillelementer i seg.. Jeg blir egentlig like provosert av sånne bombastiske holdninger som du kommer med (Diablo ER et rollespill, de som sier noe annet er en gjeng med aper), som de som bastant påstår at det IKKE er det.
orjanos3.16 Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 (endret) [iC,06/11/2004 : 16:29] ARGH! Det ER et rpg spill for ¤!&=(!#&%!¤(&!!!! Det er et Hack & Slash spill, som hører til under R(role)P(playing)G(game)! Da Diablo og Diablo 2 kom ut, ble de sett på som noen av tidenes beste rpg spill! Beklager at jeg ble så forbanna, men jeg begynner å bli så forbanna lei av alle folka som sier at Diablo spilla ikke er rpg! EDIT: Diablo er ikke rollespill, det er hack'n'slash med stats og MASSE items...De færreste PC-rollespill er hva jeg ville kalle rollespill, skikkelige rollespill sin grunnpilar er karakterutviklig(da snakker jeg om personlighet, forhold osv ikke stats) og valgfrihet i alt en gjør. Å kalle Diablo for rollespill er en hån mot rollespill IMO. Så håner jeg deg i såfall! Diablo spillene er og blir for alltid rollespill! (altså, ikke kun etter min mening, men etter INTERNASJONAL mening!) Jeg kommer aldrig til å se på Diablo2 som et rollespill, uansett hvor høyt du skriker. Akuratt som at du antagelig aldrig kommer til å innse at Diablo2 ikke er et rollespill. I Diablo2 har du ingen mulighet for verken å velge personlighetstrekk ved karakteren, verken med valg av svar i dialoger, ved valg av "anligment" eller ved valgmuligheter under quests (hvordan disse løses). Det hjelper svært lite at man har stats, klasser og monstre, så lenge man ikke kan kontrolere personligheten til karakteren. I et rollespill er personlighetskontroll ekstremt viktig. Det ligger litt i navnet, rollespill. Man spiller og definerer en rolle som defineres av personligheten til karakteren man spiller. Dette har man ikke mulighet til i Diablo2, derfor er ikke Diablo2 et rollespill. Bare så det er sagt, jeg synes Diablo2 var et knall spill, og jeg har ingenting imot Diablo2, men et rollespill er det ikke. Ihvertfall ikke utifra min definisjon av RPG, men du har tydeligvis en annen definisjon av ordet, og det har du selfølgelig all rett til Endret 9. november 2004 av orjanos3.16
Aasgaard Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 Hmm... Hva med Diablo 1 & 2? Disse Nevnte RPG spillene tar lang tid til å fullføre, så jeg tror dette holder for en stund fremover hvis du ikke har prøvd noen av dem før. Uansett om du regner det for RPG eller ikke: D1 og D2 er ikke veldig lange spill. En del timer, men det tar trolig en god del lenger tid å spill gjennom Baldur's Gate II enn det tar å spille gjennom Diablo 1 og 2 til sammen...
nonlocality Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 Hmm... Hva med Diablo 1 & 2? Disse Nevnte RPG spillene tar lang tid til å fullføre, så jeg tror dette holder for en stund fremover hvis du ikke har prøvd noen av dem før. Uansett om du regner det for RPG eller ikke: D1 og D2 er ikke veldig lange spill. En del timer, men det tar trolig en god del lenger tid å spill gjennom Baldur's Gate II enn det tar å spille gjennom Diablo 1 og 2 til sammen... Øøh, ok? Jeg snakket om de rpg spillene som folka har nevnt tidligere, ikke diablo spillene, jeg har som sagt ikke prøvd dem engang. Hadde du lest og fulgt med litt så hadde du fått med deg det, du som er moderator og greier... Til alle dere hardcore RPG spillere (med andre ord: RPG-nerd) som mener at diablo ikke kan katagoriseres med noe som helst RPG relatert, så tar dere rimelig feil, Blizzard (ja de som laget spillene ja) har nevmlig katagorisert diablo 1 og 2 som ACTION-RPG! Uannsett hva dere mener, det er ikke dere som har lagd det ffs! Å kalle Diablo spillene ikke RPG relatert blir for teit.
Aasgaard Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 Hmm... Hva med Diablo 1 & 2? Disse Nevnte RPG spillene tar lang tid til å fullføre, så jeg tror dette holder for en stund fremover hvis du ikke har prøvd noen av dem før. Uansett om du regner det for RPG eller ikke: D1 og D2 er ikke veldig lange spill. En del timer, men det tar trolig en god del lenger tid å spill gjennom Baldur's Gate II enn det tar å spille gjennom Diablo 1 og 2 til sammen... Øøh, ok? Jeg snakket om de rpg spillene som folka har nevnt tidligere, ikke diablo spillene, jeg har som sagt ikke prøvd dem engang. Hadde du lest og fulgt med litt så hadde du fått med deg det, du som er moderator og greier... Tror du skal droppe å være frekk. Måten du ordla deg på antydet at du snakket om Diablo-spillene. Du kunne godt tro at disse var lange uten å ha spilt de selv. Hørt det fra venner etc.
Loeve Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 Hmm... Hva med Diablo 1 & 2? Disse Nevnte RPG spillene tar lang tid til å fullføre, så jeg tror dette holder for en stund fremover hvis du ikke har prøvd noen av dem før. Uansett om du regner det for RPG eller ikke: D1 og D2 er ikke veldig lange spill. En del timer, men det tar trolig en god del lenger tid å spill gjennom Baldur's Gate II enn det tar å spille gjennom Diablo 1 og 2 til sammen... Øøh, ok? Jeg snakket om de rpg spillene som folka har nevnt tidligere, ikke diablo spillene, jeg har som sagt ikke prøvd dem engang. Hadde du lest og fulgt med litt så hadde du fått med deg det, du som er moderator og greier... Til alle dere hardcore RPG spillere (med andre ord: RPG-nerd) som mener at diablo ikke kan katagoriseres med noe som helst RPG relatert, så tar dere rimelig feil, Blizzard (ja de som laget spillene ja) har nevmlig katagorisert diablo 1 og 2 som ACTION-RPG! Uannsett hva dere mener, det er ikke dere som har lagd det ffs! Å kalle Diablo spillene ikke RPG relatert blir for teit. Så om en forfatter skriver en krimnovelle men velger å kalle den et kjærlighetsdrama så er det dermed sagt at det er et kjærlighetsdrama? Tror ikke det, du.
Hr. Jenssen Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 (endret) Her er prisene Diablo og Diablo 2 fikk: (Tatt fra Blizzrds hjemmeside) Diablo Game of the Year - Computer Gaming World Game of the Year - Computer Game Entertainment Role-Playing Game of the Year - Computer Games Strategy Plus Role-Playing Game of the Year - Computer Net Player Role-Playing Game of the Year - Online Game Review Role-Playing Game of the Year - Gamecenter Role-Playing Game of the Year - runner-up - PC Gamer 1998 Best Role-Playing Game - Software Publishers Association 1998 Best Multiplayer Online Game - Software Publishers Association Best Role-playing Game of the Year, Editor's Choice Awards - PC Games Ranked second Best Role-Playing game of All Time - Gamecenter Editors' Choice Award - PC Gamer CG Choice Award - Computer Gaming World #5 Reader's Top 50 - PC Gamer A+ rating - GamePen 90 Percent rating - PC Gamer 10 out of 10 rating - Computer Net Player 10 out of 10 rating - Online Game Review 9.6 out of 10 rating - Gamespot 5 out of 5 rating - Gamecenter 4.5 out of 5 rating - Computer Gaming World Diablo 2 Computer Game of the Year - Academy of Interactive Arts and Sciences Game of the Year - Academy of Interactive Arts and Sciences Game of the Year - PC Dome Magazine Best PC Game of the Year -- 2000 European Computer Trade Show Awards Roleplaying Game of the Year - Academy of Interactive Arts and Sciences Roleplaying Game of the Year - PC Dome Magazine Excellence in Audio (Matt Uelmen, Jason Hayes, Glenn Stafford & Andrea Pessino) - Game Developers Choice Awards Editors' Choice Award - Computer Gaming World Editor's Choice/Game of the Month - PC Gamer Editor's Choice Awards - GamePro Best Network Game of the Year Award -- Play Online Magazine 2000 Game Hall of Fame - MacWorld Roper/Starch Worldwide Best of Issue (September 2000) - Computer Gaming World Golden Fire Hydrants Award - RPG - Happy Puppy Top 20 Video Games of 2000 - Newsweek 94 percent rating - PC Gamer 4.5 out of 5 rating - Computer Gaming World 5 out of 5 rating - Incite 5 out of 5 rating - Maxim Online Direct Hit - Daily Radar 4 out of 5 rating - Computer Games Magazine 3 ½ out of 4 rating - USA Today 4 out of 4 - Dallas Morning News Diablo 2: Lord Of Destruction Best Roleplaying and Adventure Game of the Year (Gold Medal) - Wargamer Editor's Choice (5 out of 5 rating) - Computer Games Editor's Choice (4.5 out of 5 rating) - Computer Gaming World Editor's Choice (4.5 out of 5 rating) - Game Pen Editor's Choice (90 percent rating) - Gamesmania Editor's Choice (8.8 out of 10 rating) - IGN Best PC Expansion of 2001 - GamePen Gamers' Choice Expansion Pack Game of the Year - Gamespy Role Playing and Adventure Game of the Year 2001 - Wargamer 90 percent rating - PC Games (Germany) 89 percent rating - PC Gamer (UK) 89 percent rating - Gamestar Runner Up PC Expansion Pack Game of the Year - Gamespy Gamers Choice Award (92 percent rating) - Game Over Online Pure Gold - Gone Gold Golden Heart Award - Gamers Pulse Whoop Ass - Voodoo Extreme Games de Gold - Games.de Freakin' Awesome! - MacAddict Best Expansion Pack of 2001 - January 2002 issue of Macworld Jeg vet ikke helt hvor i helvete folk har lært å lese, men om dere nekter på at Diablo spilla er rpg etter dette, så går jeg amok! En terrorist får ikke nobels fredspris, og et spill får ikke "Role Playing Game Of The Year" om det IKKE er rpg! Fikk lyst til å si stygge ord nå, men jeg vet at jeg ikke har lov til det her, så jeg lar være EDIT: Link til listene finner du her: http://www.blizzard.com/inblizz/awards.shtml Endret 6. november 2004 av MeTa][iC
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå