Gå til innhold

Formatering av harddisk


Anbefalte innlegg

Ja, da var det gjort.. Skulle installere Windows Xp i natt, og startet installeringen med å formatere C: Trodde jeg :sad: Det som skjedde var at den formaterte d: istedet, og 80 gig med spill, musikk og diverse programmer gikk tapt.

Vanvittig slurv fra min side, men like bittert uansett.

Lurer derfor på om det finnes en mulighet for å finne de tapte filene. Har prøvd med Easy Recovery, men den fant bare noen filer fra 2001 (noe som er fryktelig rart siden disken ikke er mer en 2 mnd gammel :evil: )

 

Noen som har noen andre tips? Setter sinnsvakt stor pris på svar nå...

 

 

 

 

_________________

"Come not between the Nazgûl and his prey! Or he will not slay thee in thy turn.

He will bear thee away to the houses of lamentation, beyond all darkness, where thy flesh shall be devoured, and thy shriveled mind be left naked to the Lidless Eye!"

 

[ Denne Melding var redigert av: Gorthaur på 2002-05-24 10:46 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Easy Recovery er et av de beste proggene til å finne tilbake filer igjen. Så lenge E.R. klarer å finne en av de gamle FATene (eller tilsvarende) og partisjonsdataene, altså ikke har blitt skrevet over etter formateringen så skal du kunne finne alt tilbake.

 

Får å kunne kjøre en velykket recovery så må ikke disken være formatert slik at hver byte blir skrevet over. Det fungerer kun med type "quick" format. F.eks. i DOS og skrive "format c: /U", da har du tapt.

 

Hvis du har kjørt scandisk eller andre programmer for å finne filene som skriver til disken, da har du også tapt.

 

E.R. søker etter filer for å lagre på en annen partisjon for å ikke ødelegge dataene.

 

Lykke til. Har gjort det selv på far sin PC en gang :grin:

Lenke til kommentar

Må bare få lov til å takke alle som har hjulpet meg med problemet mitt! En ekstra stor takk til B|Real og Yallis: GetDataBack fungerte, og redda dagen(eller måneden) min :smile:

 

:razz:Gorthaur Bukker Dypt, og Kysser Eders Sko :razz:

_________________

"Come not between the Nazgûl and his prey! Or he will not slay thee in thy turn.

He will bear thee away to the houses of lamentation, beyond all darkness, where thy flesh shall be devoured, and thy shriveled mind be left naked to the Lidless Eye!"

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Gorthaur på 2002-05-25 00:44 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: Gorthaur på 2002-05-25 00:45 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...