Gå til innhold

Ps2 vs Xbox !


ExEsLayer

Anbefalte innlegg

Vet ikke hva du har svelget som sier at internett på PS2 er vanskelig. er en smal sak å sette på nettverkskortet på PS2 og PSTwo har det jo innebygd. Å en ting dere godeste xbox fanatikere glemmer. Det KOSTER å ha XBOX Live. PS2 online koster ingen verdens ting. Å HD får du på PS2 også, i tillegg til avspilling av DIVX osv. Eneste fordelen med en chippa XBOX er at den fungerer mye bedre som en multimediamaskin når den er chippa. spille av film som ligger på HD osv. Grafikken syns jeg egentlig ikke det er noe særlig forskjell på. Spillbarheten som teller. Bare se på GTA serien. og når det gjelder grafikk så er nye GT4 rimelig sykt bra for å være PS2. Så det hele ender i en smakssak hva du liker og hva du vil ha. Begge delene er egentlig like bra, men som multimediemaskin (chippet box) så går nok XBOX av med seieren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PS2 har HDloader og muliget for å legge inn spill via FTP på memorycard, er nok mer kronglete enn X-BOX men det meste er smak og behag. En ting som er genialt med PS2 er kontrolleren...

 

Eller hvorfor ikke gjøre som ole brumm og si ja takk begge deler? :p

Hmmmm......legge et spill inn på memorycard??? Må være noen digre memorycards :p

 

Og Gromit:

Er vel ingen som glemmer at XBOX-Live koster, men er vel såpass ubetydelig beløp at det ikke kan brukes som et negativt punkt!

HD til PS2 er så vidt jeg er bekjent gått ut av produksjon, og for ikke å glemme prisen som fordrer at du har gull og grønne skoger tilgjengelig!

Om du sammenligner grafikken mellom Xbox og PS2 på GTA og GTA:VC, så skal du være passe svaksynt for å ikke se forskjellen. Og det er vel ingen annen konsoll som sliter like mye Som PS2 med slowdowns i spillene. Dette er jo bare et endelig bevis på at den er presset til grensen av sin kapasitet, og litt over!

 

By The Way: Vurderer å kjøpe PSTwo med GTA:SA :D

Lenke til kommentar

Jeg har selv kun PS2, men å hevde at det er lik grafikk på xbox og ps2 er jo helt på jordet. Det er bare å bite i det sure eplet her, xbox har rett og slett bedre grafikk fordi det har et nyere "skjermkort".

 

Har slutta å kjøpe spill til PS2'en min da jeg bare blir sittende og irritere meg over grafikk jeg synes hører fortida til. (Bortsett gra GTA:SA da!) Minner mye om følelsen av å hente gamle PSX spill og prøve de igjen, bare for å finne ut at grafikken var best i hodet mitt/minnet...

 

Jeg er forresten av den oppfatning av at spill skal ha god gameplay før bra grafikk, men når der er meningen at et spill skal ha god grafikk og det ser helt crap ut, da mister jeg mye av spillgleden!

Lenke til kommentar

Hehe. Du får sagt det du, psilocybe :p

 

Skal ikke poste noe mye i denne tråden jeg, siden jeg sjelden klarer å holde meg saklig.

Men, tror det er som mange andre her har sagt, det kommer an på hva du vil ha. Vil du slippe å vente et år på GTA San Andreas, så kjøper du PS2.

Vil du ha Halo 2 så kjøper du Xbox.

(Og vil du ha Paper Mario og det neste Zelda-spillet så kjøper du GameCube) ;)

Jepp, det kommer helt an på hva du vil ha. Og vi mennesker har forskjellig smak, heldigvis :yes:

 

Og ja, det stemmer at Xbox har bedre grafikkort. Til og med jeg, PS2's forkjemper :!: , inrømmer det. Men grafikkforskjellen er likevel ikke så stor som mange skal ha det til...

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Men, tror det er som mange andre her har sagt, det kommer an på hva du vil ha. Vil du slippe å vente et år på GTA San Andreas, så kjøper du PS2.

Vil du ha Halo 2 så kjøper du Xbox.

(Og vil du ha Paper Mario og det neste Zelda-spillet så kjøper du GameCube) ;)

Jepp, det kommer helt an på hva du vil ha. Og vi mennesker har forskjellig smak, heldigvis :yes:

 

Og ja, det stemmer at Xbox har bedre grafikkort. Til og med jeg, PS2's forkjemper :!: , inrømmer det. Men grafikkforskjellen er likevel ikke så stor som mange skal ha det til...

I all enkelhet skrev du min mening også :p

Er bare helt enig!

Lenke til kommentar
Men, tror det er som mange andre her har sagt, det kommer an på hva du vil ha. Vil du slippe å vente et år på GTA San Andreas, så kjøper du PS2.

Vil du ha Halo 2 så kjøper du Xbox.

(Og vil du ha Paper Mario og det neste Zelda-spillet så kjøper du GameCube) ;)

Jepp, det kommer helt an på hva du vil ha. Og vi mennesker har forskjellig smak, heldigvis :yes:

 

Og ja, det stemmer at Xbox har bedre grafikkort. Til og med jeg, PS2's forkjemper :!: , inrømmer det. Men grafikkforskjellen er likevel ikke så stor som mange skal ha det til...

I all enkelhet skrev du min mening også :p

Er bare helt enig!

Sånn ja. Da er det vel bare å slutte denne diskusjonen? :innocent:

Lenke til kommentar
ett fett. grafikken er lik.

Grafikken er IKKE lik. Xbox har bedre ytelse på alle områder. Det det er snakk om er hvilke spill du har lyst på. Det er ikke tvil om at Xbox er best...teknisk.

 

edit:

Det finnes flere spill i verden enn Halo2, GTASA og Fable. Splinter Cell er et ypperlig spill, ser best ut på Xbox. Call of Duty Finest Hour kommer til alle konsoller, men pga PS2s minnebegrensninger blir ikke den versjonen like bra som de andre. Gran Tourismo er jo et bra PS2 spill, men at de fortsatt ikke har skade på biler skjønner jeg ikke. I samme kategori stiller Forza Motorsport som jeg tror kommer til å bli knakende bra.

Poenget mitt er at det har ikke noe å si hvor mange spill et konsoll har. Jeg tror at de bra spillene til PS2 og Xbox utgjør en like stor prosentandel av det totale utvalget. Ikke tenk så mye på hvilke spill som er tilgjengelig. Er alltid noe bra der ute.

Endret av ivellios
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...