Gå til innhold

Problemer med spilling med tastatur ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et Logitech-tastatur av ukjent modell... (det er svart :!: )

Jeg liker godt å spille førstepersons-skytere som "Call of Duty", "Doom 3" etc., men jeg har et problem med at det ikke er alle tastekombinasjoner som fungerer på mitt tastatur.

For eksempel hvis jeg skal løpe frem og til høyre (Shift + W + D), så registreres bare den ene retningen (enten frem eller høyre), og det kommer en pipe-lyd fra pc'en (ikke fra høyttalerne på bordet men fra gode gamle "PC speaker" inni kassa)... :ohmy:

Jeg skjønner ikke hvorfor det er sånn?

Hvis jeg bytter til et annet tastatur fungerer alt fint... Er det feil i tastaturet, eller er bare en del tastaturer som er... ikke ment for spilling... i det hele tatt :hmm:

Noen andre som har liknende erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har AKKURAT samme problem.

Hvis jeg skal gå sakte i CS, altså Shift + W kan jeg kun gå skrått mot høyre (shift + W + D) ikke til venstre (Shift + W + A).

Det irriterte meg no jævlig i starten, og nå har jeg bare blitt vant til det. Må vekselvis gå fremover med W og så litt til venstre med A, kan ikke ta begge samtidig.

Men så har jeg bare prøvd dette på mitt tastatur, Logitech, standard, med noen internett-snarveier osv. Vil kjøpe meg et Logitech Ultra X og håper det ikke er samme problem der.

Skrevet

Jepp der har vi det... godt å ikke være alene :)

Jeg må nok kjøpe nok tastatur etterhvert... :(

Jeg er ihvertfall glad for at jeg har en utrolig god Logitech MX310 optisk mus med masse knapper... Den hjelper mye når tastaturet svikter (har bare løpeknappen og andre "holde inne"-funksjoner på muse-knapper)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...