Gå til innhold

ATi Radeon og Xinerama


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dualhead kan jo settes opp i fglrxconfig (verktøy som følger med ATI sin proprietære driver)

Hadde du lest det første innlegget mitt, hadde du sett at "Dual head" funksjonen til ATi sin driver ikke funker her... Har prøvd alt mulig... Dessuten vil jeg ha Xinerama, og konfigurere to skjermer osv i XF86Config, og ikke bruke ATi-spesielle-greier... Så vidt jeg vet funker ikke "Dual head" og Xinerama likt...

Lenke til kommentar

Om dualhead-funksjonen til ati er lik twinview-funksjonen til nvidia så er den absolutt å foretrekke fremfor standard xinerama.

Selv bruker jeg nvidia-twinview, og har også prøvd xinerama før.

Nvidia-twinview gjør nemlig det samme som xinerama, og emulerer også xinerama for wm slik at den kan ta hensyn til flere skjermer.

Forskjellen ligger i at nvidia-xinerama renderer bildet på gpu, mens xinerama spiser mengder av cpu.

Lenke til kommentar
Om dualhead-funksjonen til ati er lik twinview-funksjonen til nvidia så er den absolutt å foretrekke fremfor standard xinerama.

Selv bruker jeg nvidia-twinview, og har også prøvd xinerama før.

Nvidia-twinview gjør nemlig det samme som xinerama, og emulerer også xinerama for wm slik at den kan ta hensyn til flere skjermer.

Forskjellen ligger i at nvidia-xinerama renderer bildet på gpu, mens xinerama spiser mengder av cpu.

Slik er nok ikke ATi sin :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...