Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

BKK Bredbånd


Anbefalte innlegg

Er det noen her som har BKK bredbånd? Får det etter sommerferien og vil gjerne vite noen detaljer om det (nei, det står ikke så mye på www.bkk.no :roll:) Kan dere gi meg noen detaljer om det?

Hva er den faktiske hastigheten?

Følger det med router/ firewall?

Full duplex?

 

 

[ Denne Melding var redigert av: JSS på 2002-05-23 20:46 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg håper på å få BKK om ikke så alt for lenge selv (dvs innen et år).

 

Jeg har snakket med folkene på telefon, der de sa at hastigheten var 10MB, men varierende. Men brukeren skulle aldri oppleve noe lavere enn 2MB....

 

 

Så jeg vil tippe at normalt er ca 5-8 MB.....

 

(Kan dessverre ikke svare på de andre spørsmålene dine)

Lenke til kommentar

Hei, jeg er den svært lykkelige bruker av BKK sitt breeede bånd. Joda det funker helt supert.

 

Vi fikk utlevert en D-Link 804 ruter, men jeg byttet den ut med en PC basert FW istedet (smoothwall).

Ikke det, den D-Linken funker fint den, men jeg er liker bedre den detalj styringen man får med en "skikkelig" FW (logger , Intrusion Detection.. o.s.v)

 

Hastighetne er noe variabel, men under 2Mbit går man sjelden. Tror det stort sett er ytre forhold som dikterer ( at andre ikke har like rask linje)

Max DL jeg har fått er ca 760K/sec da jeg lastet ned Mandrake 8.1 fra Chalmers.se

 

Det som er utrolig bittert er at jeg skal flytte og må gå over til 640 NGT linje ....Hulk :sad:

Lenke til kommentar

Quote:


Vi fikk utlevert en D-Link 804 ruter, men jeg byttet den ut med en PC basert FW istedet (smoothwall).

Ikke det, den D-Linken funker fint den, men jeg er liker bedre den detalj styringen man får med en "skikkelig" FW (logger , Intrusion Detection.. o.s.v)


 

Gaute - Jeg har BKK også men de vil ikke ut med infoen jeg trenger for å konfigurere windows (XP) så jeg klarer meg uten d-linken (det var ny politikk at alle skulle bruke boxen og at bare BKK har passordet :sad: )

 

Det hadde vært hyggelig om du hadde mailet meg (mailadressen min ligger i privat) eller postet alle relevante opplysninger slik at også jeg kan kvitte meg med boksen (som nå allikelvel står på dmz..Har det opplegget her med 1 bkk hub, 1 d-link bare for å få mine velfortjene MB...

 

Jeg har forresten vært oppe i 797K når en annen med BKK lastet opp til ftp serveren min.. Noen som har oppnådd høyere hastighet med BKK?

Lenke til kommentar

 

kor mye koster linja di, og kor mye ping har du i cs?

 

Tror det er 430 kr mnd, men det er jo bare oss priviligerte som bor i rett borettslag som kan får den :smile:

 

Når det kommer til ping i CS så har jeg ingen aning - spiller det ikke. Gi meg adressen på det jeg skal pinge så skal du få svaret.

 

http://www.nix.no er akkurat nå 13 ms, men har vært under 10.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

F**n!! Vi skulle kanskje få bredbånd fra bkk men noen i boretslaget mente det var for dyrt å insatllere og at ingen hadde behov for så mye kraft enda og gamlingene gikk imot det. før det var det bredbånds fabrikken som skulle muligens legge fiber her men de gikk konk elle ka nå skjedde.

 

anyways er 10mbit T1 eller T3?

Lenke til kommentar

Lå på ca 10-40 i ping i CS på gode servere. Dette var også på servere som stod utenfor Norge! Lå på ca 3.3 Mbit til 4 Mbit. Vi var på et lite LAN der vi var 5 stk (om jeg husker rett). Pluss at de i boretslaget var aktive surfere ble jeg fortalt. Beste linjen jeg har prøvd. Hadde vert fint med slik en linje!

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Jeg bor i en leilighet i bergen sammen med 4 andre nå. Vi fikk 20 mbit bredbånd fra BKK i dag, og ingen av oss er overhodet fornøyde. Vi sliter med å komme oss inn på alle slags internettsider, bruker ofte over 1 minutt, om det kommer noe i det hele tatt. Når jeg testet linjen på www.tptest.se fikk jeg 9mbit som resultat. Skal ta meg en telefonsamtale med BKK i morgen ja!

 

Det er heller ikke mulig å gå inn på routeren som du får tilsendt for å endre SSID og passord, for å opne porter må du koble til en ny router til den du fikk tilsendt.

Lenke til kommentar

1. Du har åpnet en 6 år gammel tråd

2. Det vi diskuterte for 6 år siden var BKK sin kabelbredbånd. Du har ADSL virker det som ut i fra hastigheten.

 

Hastighet på ADSL er gjennomgangstema i flere andre tråder - det går både på avstand til sentralen, kvalitet/tykkelse på kobber og kapasitet i sentralen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...