Gå til innhold

AMD 64 3000+ til 939 socket?


kizzykazz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei der

 

Du må se på socketbetegnelsen. Socket 754 er ikke kompatibel med socket 939, da nummeret er antallet pinner som skal ned i sokkelen på hovedkortet. Hvis du har en A64 3000+ basert på socket 754, kan du ikke bruke den på et 939-kort.

 

Nu skal jeg ikke være så grusomt påståelig, men jeg mener å huske at FX-cpuene aldri har vært tilgjengelig på socket 754. :hmm:

Lenke til kommentar

Det kommer bedre CPU'er til 939, jeg kjøpte 754, for jeg hadde ikke råd til 939 fordi det er dyrer CPU'er der. De FX CPU'ene er det RÅ ytelse på, særlig til spill. Jeg har en AMD Athlon 64 3200+ og er fornøyd med den, hvis du tenker at du skal kjøpe et nytt hovedkort som skal vare lenge ville jeg tatt 939 det er den nye socketen til AMD, som de første prioriterer.

Lenke til kommentar

Ok. Ja eg har AMD 64 3000+ og er veldig godt fornøgd. Har kjøpt gigabyte hovedkort og det følgte med 2 bios program. Skjønner ikkje hvorfor men kjekt å ha et i reserve visst det andre flipper. Men hvilket hovedkort burde eg kjøpe visst eg vil oppgradere 754 eller 939 socket? har ikkje tenkt å gjere det enda, men tanken er der likevel. Har dette hovedkortet nå: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2781

 

Gikk for gigabyte siden det hadde best priser og det såg slik ut på netshop.no at det nesten var det eneste kortene som var nye..Kommet mange nå da men..

Lenke til kommentar

Heisann

 

Tenker du fremover, så er det nok s939 som er tingen. Selvfølgelig da også med nForce4 eller kt890(tror det nummeret er riktig), iallefall støtte for PCIe 16x. Hvorvidt du trenger å blåse de kronene på en FX er vel diskutabelt. Det du får er muligheten til å endre multiplikatoren, noe de andre prosessorene ikke har. Tenker du f.eks. på fx-53, så kan du vel (såvidt jeg har forstått) heller kjøpe 4000+, som har samme utgangspunkt, og er like bra (bortsett fra at den ikke kan stille multiplikatoren da..). Resten av pengene kan du bruke på andre unødvendige tøffe duppeditter som du i utgangspunktet ikke har bruk for, eller bedre RAM, skjermkort, vannkjøling, skjerm, whatever...

 

-=Elektriske ting er gøy!=-

 

Hilsen

 

Escariot

Lenke til kommentar
Heisann

 

Tenker du fremover, så er det nok s939 som er tingen. Selvfølgelig da også med nForce4 eller kt890(tror det nummeret er riktig), iallefall støtte for PCIe 16x. Hvorvidt du trenger å blåse de kronene på en FX er vel diskutabelt. Det du får er muligheten til å endre multiplikatoren, noe de andre prosessorene ikke har. Tenker du f.eks. på fx-53, så kan du vel (såvidt jeg har forstått) heller kjøpe 4000+, som har samme utgangspunkt, og er like bra (bortsett fra at den ikke kan stille multiplikatoren da..). Resten av pengene kan du bruke på andre unødvendige tøffe duppeditter som du i utgangspunktet ikke har bruk for, eller bedre RAM, skjermkort, vannkjøling, skjerm, whatever...

 

-=Elektriske ting er gøy!=-

 

Hilsen

 

Escariot

Er ganske lurt det ja. men hvis du ikke sskal ta helt av, og klikke med alt det beste så er 3500+ eller 3800+ gode CPU'er det og. (kanskje ikke 3500+ da den dubber nok av for tiden)

Lenke til kommentar
Åssen funker vannkjøling?Visst jeg har vifter fra før,(det er vel alltid med vifter)er det smart å spandere på vannkjøling da?Er det noen unntak der vifter er bedre? Og sist men ikke minst det viktigste: Er det vannsklig å innstalere?

tror du skal gå for vanlig kjøling (vifter) i første omgang... skal ikke påstå det er for vanskelig, men det virker som du er ganske fersk, og da er vanlig kjøling mest "safe".

Lenke til kommentar

Hepp

 

Zalman Resarator som du her har linket til vil være litt bedre enn luftkjøling (eller vifter om du vil). Problemet med resaratoren er at den ikke er mye utbygningsvillig, og jeg mener vel strengt tatt at den koster litt mer enn den smaker.

 

Skal du over på vannkjøling så ville jeg nok gått inn for enten et kit med cpu, vga (skjermkort) og chipset kjøler (northbridge), eller egenkjøpte komponenter (som vanskeliggjør sitasjonen litt..).

 

Fordelen med vannkjøling er at man 1. kan klokke lenger og/eller 2. ha et mer støyfritt miljø. Vifter trengs her nesten bare for å skape luftgjennomstrømning i kabinettet (kan kjøpe vifter med mindre trykk, og senere rotasjon som minsker dB), og man kan sette vifter på radiator for å forbedre kjøle-evnen.

 

Morro vil det bli lell..

 

mvh

 

Escariot

 

ps. Post nr. 100.. gøddam

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...