Gå til innhold

Paralellkoble 3 PSUer?


Anbefalte innlegg

Jeg har en slik:

image1_350nc.jpg

Den skal klare å gi 200W, men det finnes ikke AC-adaptere (har ikke klart å finne det ihvertfall) på 200W, så den er ikke kraftig nok til å drive min pc.

 

PCen min er målt til aldri å bruke mer enn 132W(stress-testing).

 

Jeg tenkte derfor på å koble sammen 3 AC-adaptere på 60W.

 

Er dette mulig?

 

Vil jeg da få 180W og 12V output?

Endret av torsk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om den tåler det.

 

I manualen står det:

Connect a 12 VDC power adapter (or any 12V source) to the DC-to-

DC connector, center pin / white wire is positive (+).

Legg merke til at det står any.

 

Fant forresten dette som sto på mini-itx.com (der jeg har kjøpt den):

The mini-box.com DC-DC converters use the Texas Instruments power supervisor TPS3510.

For more information on the TPS3510, please visit http://www.ti.com. The TPS3510 provides

over-voltage protection for the 12V rail with shutdown at 14.5V.

 

Jeg er (som det sikkert skjønner) ingen eletriker, så jeg vet ikke... :whistle:

 

anyone??

Endret av torsk
Lenke til kommentar
Hvis du ikke trenger en "ren" spenning men kan tillate litt rippel så kan du bruke en lader for bilbatterier.  Skulle kunne få en som leverer det du trenger for under 1000,-  Men noe serlig billigere enn det finnes not ikke, med mindre du er interesert i å bygge selv.

 

Espen

Da villa eg kobla ladderen den til eit 12v batteri og kobla pc-en til batteriet. Men om batteriet leverer nok spenning er eg neimen ikkje sikker på.

 

Edit: Vil ikkje ein ladder til ei bærbar datamaskin kunne levere det du evt. vil trenge. Dersom den kan brukes da.

Endret av Ulvestad
Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden skal du begrense deg til 12 V inn?? Den ser da såppas stødig ut at du bare kan guffe på med volt.

 

Om du dobbler spenninga halveres strømbehovet som trengs for å oppnå ønsket effekt.

 

Kjøp rett og slett DENNE eller noe.

 

Smd PSU teknikken gjør at du får riktig ut spenning uansett hvilken spenning du mater inn (med noen begrensninger selvsagt) men 20 volt inn klarer den garantert.

Lenke til kommentar

Jeg fant noe veldig interresant i en FAQ på www.mini-box.com

 

 

Q) You sell DC-DC converters that have more power than your AC adapters, why?

A) The total power of our DC-DC adapters is a sum of the power on the 12V, 5, 3.3, -12.  While the DC-DC adapter is capable of handling lots of Amps on certain rails, it is almost impossible to use all rails at full power at the same time! As a result, a 60Watt adapter is more than adequate for most mini-ITX applications. Read below for more information. For P4 applications you will need a 90Watt of higher power adapter.

 

 

Man bruker aldri 200W, og 60W adapter vil stort sett være nok, bruker du P4, 90W :) Så du trenger toppen en 90W adapter

 

Om du tror 60W kan være nok kan du velge den øverste på denne siden og du slipper unna med 400 spenn. Eller så bestiller du DENNE som koster $39 + frakt og gir 110W, da er du ivertfall sikra!

 

:)

Lenke til kommentar
Ps Data har  denne. Og om det er som blir sagt over så bør den kanskje passe. Men du har sikkert sett på lignende.

Bruker acer laptop så lav spenning som 12V?

Er på gyngende grunn her, men sikkert nokon som kan avkrefte om den kan brukes. Ikkje meininga å misslede nokon. Men han må selvfølgelig ha 12v inn. Egentlig ein vilken som helst 12v kilde så lenge den leverer nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...