Gå til innhold

Paralellkoble 3 PSUer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg fant noe veldig interresant i en FAQ på www.mini-box.com

 

 

Q) You sell DC-DC converters that have more power than your AC adapters, why?

A) The total power of our DC-DC adapters is a sum of the power on the 12V, 5, 3.3, -12.  While the DC-DC adapter is capable of handling lots of Amps on certain rails, it is almost impossible to use all rails at full power at the same time! As a result, a 60Watt adapter is more than adequate for most mini-ITX applications. Read below for more information. For P4 applications you will need a 90Watt of higher power adapter.

 

 

Man bruker aldri 200W, og 60W adapter vil stort sett være nok, bruker du P4, 90W :) Så du trenger toppen en 90W adapter

 

Om du tror 60W kan være nok kan du velge den øverste på denne siden og du slipper unna med 400 spenn. Eller så bestiller du DENNE som koster $39 + frakt og gir 110W, da er du ivertfall sikra!

 

:)

WOW! det er jo genialt da! Jeg kjøpte den 60Wen, men den ble ikke kraftig nok til å drive mitt system. Men hvis jeg forstår dette riktig, så holder det med en 90W!!

 

Ps Data har denne. Og om det er som blir sagt over så bør den kanskje passe. Men du har sikkert sett på lignende.

JEg vil ikke si det 100% sikkert, emn denne gir nok desverre ikke 12V. Alle Bærbare pcer jeg har bruker over 16V. Man prøve å finne det ut..

 

Satt å kikka litt på ELFA i morges og fant denne . Den burde gjøre jobben. Koster heller ikke mere en 459,- Så det er absolutt en mulighet. Dessuten får du 10% rabatt hos elfa hvis du er student og det skader jo ikke.
Hmm.. ser HER at de også har en 100 watts variant til 370 som også burde gjøre jobben.. uansett tror jeg elfa er dagens vinner

Det sette blir jo helt klart billigere, men jeg trur jeg går for en 90W AC-adapter, da denne ikke blir så stor å stygg å ha på pulten.

 

Vi får se.

 

Må si at dere jobba i dag morres... Tusen takk! :w00t:

Endret av torsk
Lenke til kommentar

hei, Det er noe jeg lurer på? hvor skal du bruke dette poweret som du viser bilde av?? fordi: den er egentlig ment (så langt jeg kan se) til å brukes i en bil med 12volt batery. det blir "smør på flesk" å redusere 220v ned til ca. 12v AC, likerette og deretter å matte den til din power sp som igjen gjør om den 12v DC spenning til AC for igjen redusere og stabilere som DC spenning med +-5v og +-12v..... er det noe jeg ikke har fått med meg? :hmm:

 

mvh

Endret av pndjo
Lenke til kommentar
hei, Det er noe jeg lurer på? hvor skal du bruke dette poweret som du viser bilde av?? fordi: den er egentlig ment (så langt jeg kan se) til å brukes i en bil med 12volt batery. det blir "smør på flesk" å redusere 220v ned til ca. 12v AC, likerette og deretter å matte den til din power sp som igjen gjør om den 12v DC spenning til AC for igjen redusere og stabilere som DC spenning med +-5v og +-12v..... er den noe jeg ikke har fått med meg? :hmm:

 

mvh

Den er ikke beregnet på bil, men kan brukes i bil. Den er beregner på mini-itx hovedkort, men kan brukes på vanlige datamaskiner også, siden den er såpass kraftig som 200W.

 

Grunnen til at jeg gjør det er at jeg har en pc som er på størrelse med en shuttel. Medfølgende strømforskyning sørger for at kabinettet blir vanvittig varmt inni, samt at det bråker endel.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Du skal koble slik

 

AC L og N skal du koble hver sin ledning fra kontaken. Btw, det heter ikke pluss og minus, det som du har i stikk kontaken er vekselstrøm.

 

"Antennen", der skal du koble til jord hvis du har.

 

COM er Minus, samme som svart på standard PSU.

 

V+ er + utspenningen din. 12v i ditt tilfelle går jeg utifra.

 

V adj, justerer utgangs spenningen +/- 5%, men best å la være da spenningen pleier å være bra på de.

 

Grunnen til at det er 2 v+ og COM er kun fordi psuen skal være litt fleksibel.

 

Husk vifte kjøling hvis du skal ha maksimal effekt ut av den.

 

Mvh

Magnus Kofoed

Lenke til kommentar

Har ikke bestilt ennå, men trur ikke jeg kommer til å bestille fra usa, hvis det kan ungåes. blir så unødvendig dyrt. Men takk uansett

 

Ser forresten at det er vifte på den, er det vifte på den hos elfa??

 

Har lyst til å ha noe som er så stille som mulig. hvis den har vifte eller suser på noe annen måte, vil jeg ikke gå for den.. hmmm dette er vanskelig det :no:

Endret av torsk
Lenke til kommentar

Det viser jeg at ingen av de alternativene som er kommet frem så lagt ville fungert.

 

Jeg sendte en main til mini-box.com of spurte om den 110W AC-adapteren ville fungere med min psu og gi nok watt, og svaret lød:

Dear Sir,

  The 9Amps AC/DC will provide only 110Watts to the computer.

  We don't have any AC/DC higher than this.

 

:nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...