Gå til innhold

Diskusjon Linux & WebDesign


Anbefalte innlegg

bare partisjoner slik at du har en partisjon å legge windows på, legg inn skolelinux først, så windows på den ledige partisjon, og bruk deretter en snerten bootloader til å holde styre på oppstarten din... kansje litt for lettvindt forklart, men det er mulig...

 

Og vips så formaterte du mesteparten av det du har av harddiskplass, mista alt arbeidet ditt (om du ikke tar backup) og sitter igjen med noe av det mest ustabile bootsystemet du kan ha :roll:

 

Er ikke særlig imponert over linux distroene, og heller ikke *nix software. Det meste har virka uferdig og buggete av det jeg har prøvd.

 

 

Ontopic:

HTML/PHP/CSS osv, gennerell webutvikling, er lik på alle platformer. For å sette ting litt på spissen; Alle de "store" webdesignerene, og webutviklere bruker strengt talt ikke wysiwyg programmer. De fleste bruker GIMP/Photoshop og en texteditor som dem liker. Og jeg mener de fleste som sier "alt er så mye lettere i linux" også er linuxfanatikere, altså folk som ikke mener at det faktisk _er_ bedre og lettere, men dem prøver å få folk over til linuxsiden.

HTML og PHP og CSS osv, skal være like lett å drive med på begge plattformene, fordi det er kun tekst som skal skrives, og de tolkes på lik linje.

 

Men det var jo min mening da :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ikke særlig imponert over linux distroene, og heller ikke *nix software. Det meste har virka uferdig og buggete av det jeg har prøvd.

LOL! :!:

 

Uferdig, ja... Har hørt at LAMP-system ikke er i bruk ute i verden noe særlig. Det er jo så buggete og uferdig.

 

Det er jo nesten ingen, INGEN, LAMP-systemer i verden. Bare et par idioter som kjører LAMP. Det er jo nemlig så buggete og uferdig.

 

Spesielt bugger det. Og alt er uferdig. Jeg gidder ihvertfall ikke sette opp en LAMP-server! De er så ustabile og buggete. Da bruker jeg heller MSIIS, MSSQL og ASP. Det er sinnsykt mye bedre enn det buggete og uferdige greiene!!!!!

 

 

Edit: Men det var jo bare min mening, da.

Endret av drange_net
Lenke til kommentar
Og vips så formaterte du mesteparten av det du har av harddiskplass, mista alt arbeidet ditt (om du ikke tar backup) og sitter igjen med noe av det mest ustabile bootsystemet du kan ha  :roll:

 

Backup er vel en selvfølge å ta jevnlig for alle som tar sitt arbeide litt mere seriøst enn at de til en hver tid er klart til å kaste mange tusen timers koding rett ut av vinduet?

 

Er ikke helt sikker på hva din personlige erfaring med bootloadere er, men det er klart: all programvare som er feil installert/brukt fører problemer med seg, en bootloader er i seg selv et uhyre enkelt program som det skal veldig mye til før den finne på noe tull, men den kan både instaleres og konfigureres feil, kan ikke helt klare å se for meg hvordan den kan brukes feil med fatale følger, men det er mulig at det også skulle gå. Uansett vil alle disse problemer i all hovedsak komme av brukeren gjør feil, og å da skylde på et OS eller et annet stykke programvare er bortimot idiotisk, regelen er: om du ikke kan, og ikke har tolmodighet til å lære; la det være!

 

Blir det for klønete og tungvindt med Lilo og GRUB, så er det fullt mulig å gjøre akkurat samme jobben med GAG, som er en lettforståelig liten grafisk bootloader som tar seg av oppstart av de fleste større operativsystemer... og noen små...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e
HTML og PHP og CSS osv, skal være like lett å drive med på begge plattformene, fordi det er kun tekst som skal skrives, og de tolkes på lik linje.

 

Tror det du sier der er utrolig sant :)

 

Jeg er selv en Linux bruker! Men, til HTML, CSS og PHP så tror jeg det er akkuratt det samme om du sitter i GNU/Linux, Windows eller f.eks Mac..

 

Er ikke særlig imponert over linux distroene, og heller ikke *nix software. Det meste har virka uferdig og buggete av det jeg har prøvd.

HELT uenig :p

 

 

Bluefish Og GIMP er to utrolig fine programmer :) Anbefales :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...