Gå til innhold

21" CRT anbefalinger?


Nemiz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

Har ingen av skjermene du nevnte.

Har en Viewsonic g90fb(19) selv og er fornøyd med den.

Fargene er utrolige, geometrien er også bra. Får midels karakterer på tester, hvor dem sier den er bra til bilder, spill og film men ikke til tekst.

 

Tror sikkert Viewsonicen er bra, men kjøp den ikke før du har lest i tester eller snakket med andre som eier den skjermen.

Legger ut en svensk test, der ingen av dine skjermer er, men andre fra samme merke.

 

Får håpe det hjelper litt.

Endret av ASW
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg sitter i akkurat samme båt som deg. Jeg skal ha en ny 21" til spill og generellt bruk. For meg er LCD ikke et godt alternativ enda, siden responstid for spilling ikke er god nok på den størrelsen skjermer som jeg er vandt med å bruke. (og dessuten koster de jo en arm og et ben). Jeg har plenty med fysiskplass til den på bordet, så da er CRT fremdeles tingen for meg enda en gang.

 

Problemet er jo seff. at man nesten ikek finner reviews og tester av 21" skjermer. jeg har sett litt på de to du nevnte. Philips skjermen ser bra ut om man bare leser rent fra spesifikasjonene, men viewsonicen er uaktuell for min del. Den kan ikke kjøre 80Hzi 1600x1200, noe som er et minimum for en 21" i mine øyne (den klarer 78, og jeg vil helst ha 85+). Philips skjermen klarer utrolige 91Hz i samme oppløsning, som er nok for selv de mest kresne øyne =)

 

Men selvfølgleig, det er tusen andre ting som gjør om skjermen er god eller ikke, og slike ting får man kun vite ved å se skjermen selv, eller å lese objektive tester, noe som desverre er nesten ikke-eksisterende =(

 

Jeg prøver desperat å finne noen lokale butikker med disse modellene, slik at jeg kan lure meg til en demonstrasjon av de viktigste kandidatene. Jeg tror dette blir enste måten å få en god deal på ved midnre du er villig til å benytte deg flittig av angreretten og betale masse portopenger.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Rettelse, viewsonic skjermen tar 87Hz på 1600x1200 oppløsning. Den kilden jeg tok informasjon fra var tydeligvis feil. Har nå sjekket med produsenten selv. Den ser forsovidt ut til å ha fått en del god kritikk (selv om det er umulig å finne en skikkelig test). Jeg fant ut at PCworld hadde kåret den til 2004's best 21", men... PCworld er jo ikke akkurat kjennt for å gå inn i detaljer på tester osv *sukk*

 

Akkurat nå holder jeg en knapp på Viewsonic G220f og Samsung 1100DF (som har helt sinsyke refreshrates/oppløsninger). Begge to har god dot pitch og er nyere modeller. Problemet er igjen at det finnes lite å dømme dem på bortsett fra rene specs =/

 

-Stigma

Lenke til kommentar
LaCie electron22blueIV er nok noe av det beste på markedet, om man

ikkje vil begynne å teste ut svindyre Barco.

 

Sitter selv på en LaCie electron22blueIV og er kjempe fornøyd, kjører

normalt 1600x1200 i 100hz. Støtter opptil 2048x1536 i 86Hz.

Hmmz... ja den ser utvilsomt snaxxen ut, men den må da koste en formue også. utifra den dollarprisen så ville jeg gjette at den har en nypris på 6500-7000 kr? Hva betale du for den? Hvis estimatet mitt er riktig, så er det kanskje litt vel i øyverste kant av budsjettet mitt.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
LaCie electron22blueIV er nok noe av det beste på markedet, om man

ikkje vil begynne å teste ut svindyre Barco.

 

Sitter selv på en LaCie electron22blueIV og er kjempe fornøyd, kjører

normalt 1600x1200 i 100hz. Støtter opptil 2048x1536 i 86Hz.

Hmmz... ja den ser utvilsomt snaxxen ut, men den må da koste en formue også. utifra den dollarprisen så ville jeg gjette at den har en nypris på 6500-7000 kr? Hva betale du for den? Hvis estimatet mitt er riktig, så er det kanskje litt vel i øyverste kant av budsjettet mitt.

 

-Stigma

En stund siden eg kjøpte den eg har , kostet ca kr 9000,- da

 

Officeline fører denne, du finner info på deres websider.

http://www.officeline.no/

 

Uansett får du 19" til rundt 4000 - 4500 kr, superskjerm det også, men

da litt mindre enn hva du er ute etter. -> takler dog høy oppløsning til

å være en 19"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...