Gå til innhold

6800 LE og klokking


Vizla

Anbefalte innlegg

Bare lurte på om det er noe "nytt" som er lagt til på 6800 serien ( eller bare LE ), for å "unngå" artifacts.. ?

 

Jeg kan klokke 6800le'n min til himmels, til pc'en slutter å svare, men alikevell ingen artifacts ( selv ikke i 3dmark 03, selvom med "til himmels klokk" så slutter den å svare 10 sekunder inn i test 1 ).

 

Anyone ? Trodde skjermkortet skulle "klage med artifacts" for å si ifra at den har nådd grensa si ? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ka farsken? har 66.81 blitt whql signert eller? er det ikke beta drivere ??  :hmm:

:roll:

 

ja forresten :On topic: klokker til 370/800 etter det er det en funksjon som resetter coren.... knakandes kort dette herre.. kjører doom3/farcry glatt  :p

veldig enig.. ;) har fått presset det opp i 421 / 921 stabilt med litt voltmodding.. ;)

 

( jeg får core opp i 459 max. intill videre.. men ikke "tørt" å kjøre 3dmark enda :p )

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

...har fått presset det opp i 421 / 921 stabilt med litt voltmodding.. ;)

 

( jeg får core opp i 459 max. intill videre.. men ikke "tørt" å kjøre 3dmark enda :p )

Kom med litt detaljer om hvordan du har voltmodda kortet ditt da. Du har vel økt spenninga på RAM også siden du får klokka den så høyt? Hvilken kjøler bruker du på kortet ditt, forresten?

Lenke til kommentar

...har fått presset det opp i 421 / 921 stabilt med litt voltmodding.. ;)

 

( jeg får core opp i 459 max. intill videre.. men ikke "tørt" å kjøre 3dmark enda :p )

Kom med litt detaljer om hvordan du har voltmodda kortet ditt da. Du har vel økt spenninga på RAM også siden du får klokka den så høyt? Hvilken kjøler bruker du på kortet ditt, forresten?

minnet er IKKE voltmoddet.. alt er gjort med "softmodding". Jeg brukte NiBitEr ( eller no.. husker ikke navnet.. sitter på jobb atm :p ) til å øke corevolt fra 1.1 til 1.5V. Økte også agpvolt i bios til 1.7 for å få kortet stabilt. Er overasket over hvor høyt gpu går uten å vise artifacts.. Minnet har jeg også fått opp i 1ghz, men dog ikke stabilt i det hele tatt.. Skal rote litt rundt senere når jeg har litt penger, å se om jeg finner noen som har kjørt en voltmodd på minnet, da jeg tror det er det eneste som stopper dette kortet fra å komme over 1ghz. ( penger må jeg ha, i tilfelle alt går rett vest :p )

 

kjøler er forresten en Thermaltake CoolMod. Ikke den beste der ute.. men pga. alle viftene som sitter i kabbet ( 3 x 120mm, 1x 92mm, 1x 80mm, samt en liten ukjent (tror 60 eller 40mm ) som sitter under skjermkortet så gjør den jobben ;). )

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Er ikke Thermaltake Coolmod beregnet for GF4 da? Åssen temperatur får du på core under load med dette oppsettet? (at du tør, hehe)

 

Må innrømme at det klør litt i fingrene mine nå, selv om jeg får grei ytelse med 16/5 uklokka (Gainward 6800LE). Men jeg må nok bytte kjøler før jeg tør å øke corespenninga noe særlig, muligens en VGA Silencer NV5 eller en heatpipe-sak fra Thermaltake eller Zalman.

Lenke til kommentar
Er ikke Thermaltake Coolmod beregnet for GF4 da? Åssen temperatur får du på core under load med dette oppsettet? (at du tør, hehe)

 

Må innrømme at det klør litt i fingrene mine nå, selv om jeg får grei ytelse med 16/5 uklokka (Gainward 6800LE). Men jeg må nok bytte kjøler før jeg tør å øke corespenninga noe særlig, muligens en VGA Silencer NV5 eller en heatpipe-sak fra Thermaltake eller Zalman.

jeg kjøpte den egentlig til mx420, men den passa ikke.. så den ble liggende blandt mine ubrukte saker inntil jeg fikk 6800le kortet. den er vell egentlig ment for gf4 tidligere utgaver... selvom jeg syns den gjør en ypperlig jobb.. 40 grader idle, og max 74 grader under 3dmark, eller 1-2 timers spilling med FarCry. ( Very high på alt, og 4x AA / AF = 55-60 fps ;) )

 

*edit* før klokking av core, var idle temp 48 grader, mens load var ca. 70 grader.. idle har gått ned, og load har bare økt litt.. ;)

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
hmmm....merkelig :hmm:

Og jeg har kun et FX5600 kort :blush:

Du har vel sikkert fjerna alt av gamle drivere før du installerte den nye :roll:

drivecleaner -> restart -> slette fra enhetsbehandling -> restart -> stoppe windows sitt patetiske forsøk på å slenge inn en totalt ubruklig driver -> legge inn nye drivere -> restart -> restart :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...