Gå til innhold

Bruke P4 2.8 med "brutt" kjølepasta

nd4spd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ville ikke jeg helt tatt sjansen på. 2.8 ghz er en ganske sterk CPU. Den trenger en del kjøling. Det er sikkert mulig, men jeg veit ikke hvor lenge det holder :p Så hvis jeg hadde vært deg ville jeg tatt på kjølepasta.

Skrevet (endret)

Tok nemlig av kjøleelementet, og "revnet" den gamle kjølepastaen.

(Metallet på kjøledingsen er passe varmt nå, ca.30-40c, så det er iallefall kontakt)

Hvordan sjekker jeg temperaturen på selve cpuen? (det står ikke i bios)

Endret av nd4spd
Skrevet
Tok nemlig av kjøleelementet, og "revnet" den gamle kjølepastaen.

(Metallet på kjøledingsen er passe varmt nå, ca.30-40c, så det er iallefall kontakt)

Hvordan sjekker jeg temperaturen på selve cpuen? (det står ikke i bios)

jeg gjorde det på min 2.53... klokket den opp til litt over 3 Ghz.... stabilt som et fjell! Uten ny kjølepasta... Vet ikke om tempen har gått opp noe særlig, tror egentlig ikke det... Ligger på ca 60 C under prime95 @ tortur

Skrevet

er ikke så farlig..

Om det ikke er god nokk kontakt, og det blir for varmt så vill cpu`en bare klokke seg ned, og til slutt fryse.. er ikke 100% sikker på om du må aktivere denne saken i bios eller om den er satt på som standard, men kan jo være verdt å sjekke det, og evt sette den på.. heter thermal trottling eller no

Skrevet (endret)

Det er bra :thumbup:

Skulle ta ut et dell-hovedkort, og noen av skruene var plassert under kjøleribben! Så jeg måtte løsne hele, og da gikk kjølepastaen til ******* [varmt sted]

Endret av nd4spd
Skrevet

Er vel en thermalpad dere tenker på, og så lenge tempen er ok så trengs det ikke å skiftes ut, men artic silver 5 koster vel 70 kr og det holder jo til utrolig mange cpuer hvis dere vurdere å skifte ut thermalpaden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...