Gå til innhold

Kjøpt mobil til fullpris som er sperret....


adale

Anbefalte innlegg

I sommer kjøpte jeg en Sony Ericsson T230 fra Expert i Strømstad. Først nå oppdager jeg at jammensanten er telefonen sperret til Telia. 1695 kr for denne telefonen med MCA 30-kamera er så sant ikke sponset mye av Telia, og jeg bad om en telefon som ikke var låst.

 

Jeg vil reise til Strømstad for å få pengene tilbake, men har en følelse at jeg vil få problemer. Noen som har noen tips? Kan jeg true med sak og advokater, hvis de ikke vil gi meg pengene? Det er jo klart at en nordmann kjøper ikke en mobil som er bundet til en svensk nett. Det var jo nettopp det jeg ville ha forsikring om. Jeg stolte på at den ikke var bundet. Grunne til at jeg fant det ut først nå, er at jeg har kjøpt andre telefoner og forsøkt å selge denne. Når den endelig ble solgt, så skjer altså dette. :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Expert vil sikkert si at du har brukt alt for lang tid på å si ifra om "feilen"

 

Når det er sagt.!

Så synes jeg at det er Experts feil at de har gitt deg en svens sperret mobil og at de burde innse feilen og gi deg ny evt. refundere pengene dine.

 

Vel å merke at det ikke er noen form for merking på mobilen... står det "TELIA" på noen klistremerker på den osv?? og jeg håper at du har tatt vare på kvitteringen? er den i peach stand (salgsvare)?

 

hvis det er tilfellet.. ingen merking av noe slag og den er så god som "ny" og at du har kvitteringen (hvis expert har gjort jobben sin så har de kvitteringen lagert på systemet sitt) da hadde nå jeg byttet hvertfall.

Lenke til kommentar

hei, den er ikke merket med Telia, den er ubrukt, men på kvitteringen står ordet Telia nevnt. Det som er spørsmålet da er om det er mulig å selge den telefonen til 1695 MED sponsing av Telia. Synes det høres veldig rartt ut. Nå selges den for 900 kr her i Norge. Noe mer enn 1695 veiledende høres veldig mye ut. det kjipe er som sagt at jeg må helt til Sverige for å bytte den. Evt. skal jeg ringe først eller kontakte Expert i Sverige før jeg snalkker med butikken i Strømstad.

Lenke til kommentar

Trur det ikkje er berre så enkelt å få bytte:

Telefonen er neste 6mnd gamal

Kvittering inneholdt opplysninger om at dette var ein Telia telefon

 

På den andre sida:

Viss du spurde spesifikt om det var låst eller ikkje så står du nok litt sterkare (utan eg eg kjenner svenske forbrukerkjøpslover veldig godt)

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

som sagt.. er det ingen form for merking på telefonen. eller at det står spesifisert på kvittering.. OG at selgeren sa at dette var en åpen mobil så har du en kjangs... men som jankee sier... det er 6mnd siden...

 

og det er tross alt svensker du har med å gjøre (jada... dårlig helgehumor mo til en gang i blant :tease: )

Endret av Surreality
Lenke til kommentar

Merkinga er vel noko det norske forbrukerrådet har komme med, at det skal vere merka kva telefoner som er låst, viss eit tilsvarande påbud ikkje finnes i Sverige, er det nok du som kunde som står med skjegget i postkassa, og svenskane får seg ein ny norskevits ;)

 

mvh

JanEirik

Endret av Jankee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...