Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med nettverks-relaterte programmer


Anbefalte innlegg

Jeg har under en 2 ukers-periode nå hatt problemer med nettverksrelaterte programmer. Kazaa, BitTorrent, IRC (connection time-out), program som installerer mens de DL'er osv.

 

Så jeg kjørte en virus-scan og spyware-removal, men dette hjalp ikke.

 

Jeg postet problemet mitt på IGN, som er boardet jeg pleier å være på, og fikk beskjed om at det var noe kalt "windows$" som var problemet, sammen med beskjeden "change to Linux", og fikk ikke noe nærmere forklaring på hva problemet var.

 

Noen som vet hva som skal gjøres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:!:

 

fikk beskjed om at det var noe kalt "windows$" som var problemet, sammen med beskjeden "change to Linux", og fikk ikke noe nærmere forklaring på hva problemet var.

Du kødder nå håper jeg?

 

Hvis ikke: tenk NØYE etter, hva tror du "windows$" betyr? (Og nei, det er IKKE en løsning på problemet, bare et uttrykk for at folka du pleier å chatte med ikke er helt tørre bak øra...)

 

 

Men for å gi deg litt reel hjelp:

 

Har du innstallert Windows XP Servicepack 2 i det siste? Eventuelt, er maskinen din konfigurert til å foreta slike oppgraderinger automatisk? i såfall kan dette være problemet, siden SP2 inneholder bla. en brannmur som kan skape problemer for ikke-Microsofte programmer. Hvis du har et element i kontrollpanelet som heter Security Center eller Sikkerhetssenter har du SP2 installert. Start da opp Sec. Center og konfigurer brannmuren til å tillate programmene å komunisere med nettet, evt. slå brannmuren av.

 

Hvis ikke dette passer/hjelper må du nesten poste litt mer informasjon om systemet ditt: hva slags OS-versjon, detaljer om oppkoblingen din, detaljer om nettverkskonfigurasjonen etc.

Endret av dostojevski
Lenke til kommentar
Hvis ikke: tenk NØYE etter, hva tror du "windows$" betyr? (Og nei, det er IKKE en løsning på problemet, bare et uttrykk for at folka du pleier å chatte med ikke er helt tørre bak øra...)

Åja pokker, lol.....

 

hva slags OS-versjon

Jeg har Windows XP, men ehrm... when in ROMe do as ROMans do if you follow me...

 

Har du innstallert Windows XP Servicepack 2 i det siste?

Den er lastet ned, men kan ikke erhm... installere den av en eller annen merklig grunn... :roll:

 

Jeg har en 1024/256 online.no linje med Firewall disablet, og det går helt fint å pinge maskinen min osv...

 

Jeg finner ikke service-senteret..

Endret av Geirern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...