Gå til innhold

Propaganda mail fra Ballmer.


dvj

Anbefalte innlegg

Fant en ganske interesang artikkel på google news

http://insight.zdnet.co.uk/software/0,3902...39171757,00.htm

 

Hvor det står hvordan Microsoft har dratt ut 'the facts' ganske godt. Blant annet blir det påstått at under benchmarking har windows serverene (og klientene) blitt tweaket til sitt beste, mens linux serverene kjører på standard konfigurasjon. Også at bare windows protokoller blir benyttet, hvor linux må 'emulere' de, i stedet for å benytte egne.

 

Når de snakker om sikkerhetsfeil, tar de ikke med hvor store feil det er. For eksempel feil i linux programmvare som får serveren til å kjøre senere er sett likt på som en 'remote attack' feil i windows.

 

Artikkelen konkluderer med at Microsofts nye strategi er å spre FUD (fear, uncertainty and doubt) om linux sine sterkere sider.

 

Jeg må si at det kvalmt å lese slikt :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På den annen side, det beviser jo at de tar Linux alvorlig, et sitat jeg har sett en del steder (tillagt Ghandi, mener jeg) er (etter hukommelsen):

 

Først ignorerer de deg

så ler de av deg

så prøver de å bekjempe deg

så vinner du

 

og Linux/M$ 'kampen' er definitivt i den tredje av de fasene nå.... Forresten å kalle det for en kamp... M$ gjør det de kan for å bekjempe Linux med alle midler, mens vi bare trekker på skulderene av dem og jobber videre med å forbedre det beste systemet.. :thumbup:

 

Det var jo også en TCO annonse i britiske media for en tid siden hvor TCO for Wni på standard intel bokser ble sammenliknet med Linux på IBM stormaskin...

 

dersom disse typen juks virkelig er nødvendige for å vise at Win er billigere og/eller bedre enn Linux (og hvorfor skulle de ellers ha gjort det med risikoen for å bli avslørt?), må det jo bety at Linux er vanvittig mye bedre enn MS :w00t: Men det visste vi jo allerede ;)

 

 

Edit, ryddet litt i argumentene etter G2Petters kommentar, (ja Wni er bevisst, på samme måte som når jeg skriver Wrod...)

M.

Endret av mysjkin
Lenke til kommentar

Nei for all del, må ikke ta noe på forskudd her, men at Linux er så bra at MS må bruke svært tvilsomme metoder for å se best ut, kan jo ikke taes som noe annet enn positivt :D De har jo vært tydelig desperate et par års tid nå og jeg gidder ikke lenger irritere meg over utspillene deres... :roll: (En helt annen sak er det når politikere eller andre tar utspillene deres for god fisk..)

 

De har jo fuddet siden fuddenes morgen, men de prøvde jo å ignorere Linux en lang stund.

 

M.

Edit: som alltid, oppdager en mangel et klikk for sent...

Endret av mysjkin
Lenke til kommentar

microsoft kommer nok til å være på markedet en gooood stund til, de fleste som har pc bruker fortsatt windows, mange bedrifter og slikt må bruke windows pga bruker og programmer som krever windows...

 

men hvis linux får en skikkelig fin og brukervennelig distor, som støtter det meste av det windows støtter, så kommer nok de fleste til å bytte, men dette er vel sikkert noen år frem i tid...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...