Gå til innhold

Bare 2068 i 3dMark 05? *Løst*

tor_erik

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Mine specs står i min profil. Jeg vil tro at dette burde gi meg noe bedre score enn 2068, burde det ikke? Ikke det at det er så veldig farlig, men det er kjekt å vite.

Endret av tor_erik
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ser riktig ut det der. :)

må være enig der da. siden du "bare" har et 9800 pro. x800 xt er tross alt dobbelt så bra :p

du har heller ikke noe spesielt rask prosessor, og noen helt normale ram-brikker.

Skrevet

woot! merkli om det der er rett, eg har sjøl 9600 pro@486/303 og får ca 1500 i 05 og en kompis av meg får ca dobbelt so bra med 9800pro@xt i andre testar, har ikkje testa akkurat 05 da men,

men men,satsa på dokke har testa.

Skrevet
Det er rett altså? Okay, da er det greit.

Kanskje jeg skulle tenke på å overklokke litt. :hmm:

da blir du faktisk overasket tror jeg. å overklokke skjermkort har veldig lite å si. jeg klokket mitt x800 xt med 50 på ram og gpu, fikk kanksje 20 poeng mer. men cpu har ganske mye å si.

Skrevet (endret)

neh, etter mine erfaringer so er det nettop overklokking på gpu som har mest å sei får ytelse i spel,

eg klokka mitt 9600pro med ca 80mhz på core og 30mhz på memory og gikk fra 3200poeng i 3dmark03 til 4000.

men du har rett i en ting, klokke memory gjør ikkje noke serli stort utslag, core har masse meir å sei.

edit: cpu har faktisk nermast 0 verdi når du kjem opp i visse frekvensa(ekkje sikker på akkurat kor, tippa 2,5ghz) i 03 og 05 vel og merke, i 01 spela cpu ei masse større rolle.

edit2 :p :gikk opp 350 poeng i 05 på å klokke sjermkorte eit stykke og 800poeng i 03 og kver mhz tell litt meir på 9800, ein eg kjenner fekk 2000 meir i 03 med å klokke sitt 9800pro kort.

Endret av bonebraker
Skrevet
tjente om trent 1000poeng i 03 på å flashe mitt 9800pro til xt :) kan anbefale flashing!

3dmark03 er noe helt annet enn 3dmark05 da. Så trur ikke det hjelper han så mye

Skrevet

Okay, for de som har misforstått her:

Jeg er ikke interessert i å få en høyere score, alt jeg lurte på var om scoren var normal, for å være sikker på at skjermkortet mitt er i tipp-topp stand.

Så dere trenger ikke å finne noen "løsning," alt er vel og bra her. Så lenge skjermkortet ruller piksler i spill, er jeg mer enn happy nok. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...