Gå til innhold

Rivatuner og garanti!?


Ripz911

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingen kan oppdage det, men du har brutt garantien.

 

Vet ikke om at de kan "se" skaden hvis det skjer, og om de kan se at det er overklokka/softmoddet på grunn av skadene..

en fortalte meg tidligere på forumet at softmodding gjøres på pc'en din, igjennom "software", ikke på selve kortet. Ergo, så fort du fjerner kortet fra pc'en din, og setter den inn i en annen, så forsvinner softmoddinger. (derfor det heter softmodding ) ( correct me if im wrong :D )

Lenke til kommentar
En fortalte meg tidligere på forumet at softmodding gjøres på pc'en din, igjennom "software", ikke på selve kortet. Ergo, så fort du fjerner kortet fra pc'en din, og setter den inn i en annen, så forsvinner softmoddinger. (derfor det heter softmodding ) ( correct me if im wrong :D )

Ikke helt, softmodding er riktignok gjort igjennom software, men forskjellen på software og hardwaremodifikasjoner er at hardwaremodifikasjoner er noe du gjør fysisk med kortet. F.eks lodde i hop 2 punkter på det, softwaremodding som f.eks flashing av bios på ett skjermkort (fra f.eks X800pro til X800XP forsvinner ikke, selv om du nå skulle finne på å sette kortet inn i en annen maskin ;) )

:thumbup:

Lenke til kommentar
En fortalte meg tidligere på forumet at softmodding gjøres på pc'en din, igjennom "software", ikke på selve kortet. Ergo, så fort du fjerner kortet fra pc'en din, og setter den inn i en annen, så forsvinner softmoddinger. (derfor det heter softmodding ) ( correct me if im wrong :D )

Ikke helt, softmodding er riktignok gjort igjennom software, men forskjellen på software og hardwaremodifikasjoner er at hardwaremodifikasjoner er noe du gjør fysisk med kortet. F.eks lodde i hop 2 punkter på det, softwaremodding som f.eks flashing av bios på ett skjermkort (fra f.eks X800pro til X800XP forsvinner ikke, selv om du nå skulle finne på å sette kortet inn i en annen maskin ;) )

:thumbup:

ja, men ved softmodding flasher du ikke bios. ;)

Lenke til kommentar
så jeg skal sende inn kortet til komplett...

slik at jeg kan dra en liten hvit løgn om

at jeg ikke har gjort noe med kortet...

selvom softmodding ikke har gjort noe av skaden...

bryr komplett seg om at jeg har softmodda kortet

i det hele tatt?

Komplett bryr seg, da de ikke får noe for kortet om de finner ut at du har softmodda det. Dette er svindel, er du heldig blir du tatt og får bare, forsøk på svindel. :no: NEI, du skal IKKE sende kortet inn til komplett. Du skal kaste det og kjøpe ett nytt. Folk som sender inn utstyr de har ødelagt med overklokking som VET at det er dems egen feil og viste hva de drev på med sammenligner jeg med tjuver. :thumbdown::mad:

Lenke til kommentar

Må si meg enig med "lock-aze" her.

 

Blir veldig galt på et forum som dette og anbefale folk å lyve om at de har ødelagt sitt skjermkort.

 

Blir for meg det samme som en tråd hvor man ber om hjelp til å feks stjele videokamera på Elkjøp...

 

Ikke ment som kritikk av trådstarter altså, er helt relevant å spørre hvor grensene går før garantien brytes.

Lenke til kommentar

kortet har ikke blitt ødelagt PGA soft modding, men det er feil fra

nvidia sin side...

dere misforstår...

jeg HAR softmoddet kortet, men tok og gjordet om til default

igjen etter at jeg har hørt det var "farlig" for kortet...

kortet er IKKE ødelagt pga softmodding; det er nvidia sin feil

 

jeg har samme problem som disse gutta: la inn noen innlegg selv:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=314713

Værsåsnill og les hele tråden...

MANGE som har samme problemet slik at softmoddingen

har ikke gjort noe skade...

 

NVIDIA sin feil....

Jeg vil sende det tilbake til komplett.no, men jeg lurte på om de vil

merke at jeg har softmoddet det...

Mange penger gikk med på kjøpe dette kortet, og jeg nekter

og kjøpe nytt!

 

edit: jeg åpnet til 12,6

fortstod det kunne ødelegge kortet og kjørte tilbake til

default som er: 8,4 (tror jeg)

Endret av Ripz911
Lenke til kommentar

nei du mister ikke garantien på det... har snakket med datakjeden (hvor jeg har kjøpt pc-en

 

Garantien forsvinner derimot hvis du flasher bios eller overklokker....

 

fordi den pc-en jeg ikke kjøpte var det med et 9800SE og det er er dårlig kort... og han sa at du ikke mistet garantien ved å softmodde til 9800pro så jeg tror det samme gjelder for 6800LE, men jeg er ikke sikker....

Lenke til kommentar
Blir litt for dumt å prøve å gi en fyr dårlig samvittighet for å returne en feilvare.

Kan ikke se noen grunn til at han ikke skal søke retur på dette kortet.

Enig med deg her, selv om han har gjort noe som i utgangspunktet betyr guarantee void, så var det ikke det som ødela kortet! Det tok kvelden på grunn av noe han ikke kunne vite om på forhånd og som dessuten ikke er hans feil.

 

Så jeg synes absolutt du burde klage på det!

 

EDIT: Liten omformulering

Endret av WizendraW
Lenke til kommentar
Takk!

Fikk endelig støtten jeg fortjener!

 

PcT: ehm!

Hva med å skrive litt mer av story'n hvis du vil ha støtte. Bruker å funke. Det jeg automatisk tenker når jeg leser sånne innlegg er dette : ok, her er en som har overklokka for mye og svidd hele kortet og vil ha nytt på garantien, dette syns jeg IKKE er greit, men hvis kortet ikke funger (grunnet crappy bios) som det stod i det andre inlegget som du linka til, så er det en HELT annen sak, da synes jeg faktisk at du burde levere kortet inn, da det IKKE er din feil. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...