Gå til innhold

SV setter halen på grisen


Anbefalte innlegg

SV skyter i blinde på Høyre under tirsdagens tabloid på TV2.

 

Først mobiliserer SV-Kristin mot norges våpenhandel med allierte, så forsnakker Djupedal seg om skattepolitikken til SV, samt "usosiale kutt". Han hoppet også galant over diskusjonen om hva skattepolitikken betyr for norsk næringsliv.

 

Heia SV! Vi trenger et parti som dere til å styre(styrte) Norge!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet er at den gjennomsnittlige bondetamp faller for leke-politikken til Sosialistisk Venstreparti.

Trodde den gjennomsnittelige bondetamp faller for FrPs populisme, mens forvirrede ungdommer og frustrerte alenemødre faller for SV.

 

Hvis du mener Djupedal mangler økonomisk innsikt har vi kanskje noe å frykte, ikke sant?

 

Kritikken fra Halvorsen grunner nok mer i det hun sikkert betegner som "blindt samarbeid" enn at vi i det hele tatt samarbeider med våre "allierte". Kort sagt om den saken mener jeg at vi bør kunne kritisere våre allierte samt å sei nei til samarbeid når det gjelder visse operasjoner hvis vi føler det blir veldig feil.

Lenke til kommentar

Kritikken fra Halvorsen grunner nok mer i det hun sikkert betegner som "blindt samarbeid" enn at vi i det hele tatt samarbeider med våre "allierte".

Jeg tror heller kritikken grunner i et behov for å markere avstand til USA og høste stemmer på den store motstanden mot krigen i Norge. Populisme, med andre ord.

 

Kort sagt om den saken mener jeg at vi bør kunne kritisere våre allierte samt å sei nei til samarbeid når det gjelder visse operasjoner hvis vi føler det blir veldig feil.

Enig i det, uten at det forteller hvilken side du faller ned på i denne saken.

 

Jeg for min del vil påpeke at konsekvensen av fru Halvorsens måte å handle på ville være mindre effektiv krigsinnsats fra USA sin side, forlenget krig, og flere døde på begge sider.

 

Men konsekvenser og slikt tull, det virker ikke som er noe for SV og Halvorsens målgruppe.

Lenke til kommentar

Kritikken fra Halvorsen grunner nok mer i det hun sikkert betegner som "blindt samarbeid" enn at vi i det hele tatt samarbeider med våre "allierte".

Jeg tror heller kritikken grunner i et behov for å markere avstand til USA og høste stemmer på den store motstanden mot krigen i Norge. Populisme, med andre ord.

Kan også godt være, det vet man sjelden - man tror :)

 

Enig i det, uten at det forteller hvilken side du faller ned på i denne saken.

Jeg var i mot invasjonen da den skjedde hvis det var det du siktet til. Når det gjelder Halvorsen mener jeg hun er flink på sin måte. Jeg kunne aldri stemt SV, men hun er en av de politikerne jeg har mest sansen for som menneske... i den grad vi skal vurdere dem som det og ikke politikere.

 

Jeg for min del vil påpeke at konsekvensen av fru Halvorsens måte å handle på ville være mindre effektiv krigsinnsats fra USA sin side, forlenget krig, og flere døde på begge sider.

Enig.

 

Men konsekvenser og slikt tull, det virker ikke som er noe for SV og Halvorsens målgruppe.

Kortsiktig tankegang? Konsekvensene av Irak-krigen gjenstår å se, men utfallet til nå har faktisk vært noe bedre enn jeg fryktet da de rykket inn.

Lenke til kommentar
Litt Off topic men..

 

 

Trodde den gjennomsnittelige bondetamp faller for FrPs populisme, mens forvirrede ungdommer og frustrerte alenemødre faller for SV.

 

Er det noe galt med å vere populist når en er politiker? Hvorfor skal politikeren gå i mot folket?

 

Bare lurer :o

Det er ikke galt om det er det man ønsker.

 

Men jeg, og mange med meg, ønsker politikere med klare standpunkt og en helhetlig filosofi man kan forvente at de følger dersom vi stemmer på dem.

 

Nå er det også slik i Norge at de fleste partier (med unntak av partiet til Golden og Antonsen) utgir seg for å være denne typen partier. Og da er det galt av dem å ikke opptre slik, men opptre populistisk i stedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...