Gå til innhold

XBox, PS2 eller...?


Kasper67

Anbefalte innlegg

Trenger tips! Er helt grønn på spillkonsoller, og ikke spesielt spillinteressert, men skal kjøpe til min kjærestes 8-årige guttunge.

 

Hva kjøper jeg? Har inntrykk av at PS har bedre utvalg av spill til barn, men samtidig hadde det jo vært fint å ha noe man selv kunne ha litt gøy med:-) Noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder utvalg av spill, så er vel PS2 det beste valget.

Nintendo GameCube er kanskje noe mer tiltalende for barn, og har mange flere spill til barn enn det Xbox og PS2 har.

Xbox er jo den kraftigste konsollen, men har ikke SÅ mange barnespill.

Det kommer helt an på hva du vil ha egentlig. På PS2 får du blant annet Jak & Daxter, Ratchet & Clank, Crash Bandicoot, osv.

GameCube har jo Pokemon, Super Mario, Donkey Kong o.l.

Lenke til kommentar

Vil anbefale PS2 for barn. GC har fått et "barnestempel" på seg, men jeg vil påstå at PS2 har flere (og minst like gode) spill som egner seg for barn. Ratchet & Clank er for eksempel en perle av det sjeldne slaget, enten du er barn eller voksen. PS2 har jo dessuten et godt utvalg av spillkonsepter som EyeToy, SingStar og en bråte dansemattespill.

 

Til en del spill foretrekker jeg Xbox, men hvis det er et viktig poeng at konsollen skal være best mulig for barn ville jeg helt klart valgt en av de to andre.

Lenke til kommentar

Jeg har Xbox og gamecube, har hatt ps2... Mener gamecube har MANGE bedre barnespill enn de to andre, dessuten synes jeg ps2 virker mer utdatert i grafikken, kornete og fælt. Gamecube er klar favoritt, xbox har jeg kun for at den kan moddes. Alle konsollene har sine fordeler:

 

Xbox: Bra grafikk, mye "voksenspill"

Ps2: For de som vil ha ekstremt mange spill, samt gode tiler som GTA og Gran turisimo og ikke minst metal gear solid.

Gamecube: For de som er lei av at alle spill som lages skal bygge på samme konseptet (Biler, krig og sport). For de som vil ha spill barna trygt kan spille, men som også er morsomt for voksne.

Lenke til kommentar

Er enig i det alle sier her; GC har mer barne spill men også en del familie spill, PS har flere spill, XBOX har bedre grafikk og kraftigere.

Min favoritt er XBOX.

Andre ting man må legge vekt på er jo kontrollene. XBOX kontrollen synes jeg er best. GC kontrollen er også god, men PS kontrollen kan jeg bare ikke fordra. Den er bare ekkel.

Lenke til kommentar
Er enig i det alle sier her; GC har mer barne spill men også en del familie spill, PS har flere spill, XBOX har bedre grafikk og kraftigere.

Min favoritt er XBOX.

Andre ting man må legge vekt på er jo kontrollene. XBOX kontrollen synes jeg er best. GC kontrollen er også god, men PS kontrollen kan jeg bare ikke fordra. Den er bare ekkel.

PS2-kontrollen var vel den første med det designet, og de andre har bare kopiert den til en viss grad. Først Nintendo, og nå til slutt også Xbox med sin Controller S. Det må vel si deg noe?

 

Den originale Xbox-kontrollen var fæl, men de selger nå heldigvis bare Controller S med Xboxene tror jeg. Controller S er grei, men ikke like god som Dualshock 2 til PS2. GameCube-kontrollen er grei nok den også, ikke noe mer.

Lenke til kommentar

Det er nok en vane sak med kontrollene, personlig liker jeg original xbox kontrollen. Litt kjipt at mine må byttes snart og at jeg ikke får tak i samme typen lengre. Syntes at playstation kontrollen burde hatt den nedhulingen i styre spakene som xbox har, tommlene bare glipper av dem liksom. Og thumbstickene på GC kontrollen er for slapp. Nintendo burde lagd en ny kontroll og ikke bare modda N64 kontrollen.

Lenke til kommentar
Nintendo burde lagd en ny kontroll og ikke bare modda N64 kontrollen.

det er nok et bevisst valg å ikke gå langt bort fra noe de vet fungerer.

 

n64 kontrollen fungerte veldig bra, synes ikke GC kontrollen er fullt så bra, men den er da absolutt ikke helt på jordet. er nok bare en tilvenningssak.

 

 

så var det topicen da...

 

Xbox: Bra grafikk, mye "voksenspill"

Ps2: For de som vil ha ekstremt mange spill, samt gode tiler som GTA og Gran turisimo og ikke minst metal gear solid.

Gamecube: For de som er lei av at alle spill som lages skal bygge på samme konseptet (Biler, krig og sport). For de som vil ha spill barna trygt kan spille, men som også er morsomt for voksne.

 

enig her.

 

Synes mange gamecubespill er mye morsommere og "koseligere" (i mangel på et bedre ord) enn spill på de andre konsollene. Det kan ha noe med at jeg har vokst opp med mario og gjengen (egentlig mest sonic og gjengen, men sega er ute av det markedet nå...) så gjensyn med familiære karakterer er et pluss. Forbinder Mario spillene (ikke minst mario kart) med glade barndomsår. Mariokart er absolutt et av de beste flerspiller-splitscreen spillene på dagens konsoller :)

 

edit: har ikke GC selv, bare PS2... men har N64

Endret av Melfacion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...