Gå til innhold

Støtter xp-m 2400+ eller større?


Fear1054

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Offisielt støtter vel ingen av leverandørene XP-M på HK for stasjonær PC. Grunnen til dette er at dette er en CPU for bærbar PC og det ligger i kortene at klokking er formålet ved å skaffe XP-m til stasjonær (?).

 

Sjekke ASUS's eget forum om der er noen feilmeldinger der. Ellers tror jeg kortet støtter XP-M.

Lenke til kommentar

Den funker i det kortet, jeg kjenner noen som har den kombinasjonen, men du vil aldri finne en offisiel støtte for Mobile Athlon XP fra noen hovedkortprodusenter.... ;)

 

EDIT: Var litt treig, men jeg kan legge til at verken min bror eller nevø har noen stabilitetsproblemer, og klokker greit til 2,3-2,4 Ghz med "normal" luftkjøling og greie temperaturer(mellom 40 og 55 grader v/load så hvidt jeg husker) :)

Endret av Fiesta
Lenke til kommentar

Så dere vil ikke anbefale meg å kjøpe en slik prosessor til dette hoved kortet?? eller er det lit opp og ned på hva som vil fungere?

 

men har et spørsmål til, hakke snøring på hvor mye ghz dette kortet støtter opp til, har dere peil?

Endret av Fear1054
Lenke til kommentar

Ustabiliteten jeg fikk med en fsb på 200 (måtte ned i 193 elno for å få det stabilt med asuskortet) var ikke prosessoren sin skyld. Den kjører som sagt dønnstabilt på 200 på et nf7-s v2.0 kort nå. Det kom heller av at a7n8x kortet ikke likte cpuen. Og jeg har lest om flere med akkurat samme problem. Men også mange som ikke har problemer med den kombinasjonen.

Lenke til kommentar

er jo egentlig ikke noe annet å gjøre enn å prøve;) men en ting jeg lurer på. Hvor mye støtter dette hovedkortet egentlig?? i GHZ?? har prøvd å se etter det, men finner det ikke ut. Noen sier den tåler opp til AMD XP 3200+ eller har det ikke noe å si på hvor mye du klokker prosessoren din.

 

Håper det ikke ble fordumt spørsmål

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...