Gå til innhold

Kompett har endret betingelser


Anbefalte innlegg

josteinsen skrev: 25/10/2004 : 20:24  

Hva med ett eget forum? eventuellt at hardware.no gir alle nettbutikker som vil ha det ett eget forum/tråd-ting som de styre selv?

 

bare en tanke som sikkert ikke faller i god jord hos alle.

 

Et eget konkurrerende forum tror jeg ikke vi skal ta opp her, hadde vært pinlig med en advarsel ;)

 

En egen tråd/forumavdeling er faktisk noe vi kjenner til fra bl.a. Komplett.ie (Irland) og der fungerer det godt. Om det er noe hw.no ønsker, er opp til de (og dere). Fordelen med slik det er organisert i dag er at brukerene enkelt kan se tråder om alle nettbutikker og hvordan de utvikler seg med tanke på ris/ros .

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=318046&hl= ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nosto skrev: 25/10/2004 : 12:48  

 

(Komplett.no @ 25/10/2004 : 12:38)

 

nosto skrev: 25/10/2004 : 12:28  

[

komplett  :thumbdown: 

 

 

Konstruktive tilbakemeldinger: :thumbup:

 

Seriøst; det er absolutt lov å føle at vi er dumme, ekle mennesker som bare gjør teite ting, men hvis man ønsker at vi skal endre på noe, så er det fint om vi får beskjed om hva som galt...

 

 

det er ikke noe å endre på. dere er bare håpløse.min mening.

 

Da blir utgangspunktet for diskusjonen litt mer vanskelig, men vi forsøker gjerne å svare hvis du vil.

 

nosto skrev 25/10/2004 : 13:04

  hei komplett.no

det første dere skal gjøre er vel å oppføre dere som profesjonelle voksene mennesker,så skriver kanskje folk til dere på en grei måte.Greit nok at dere tror at de som sitter på forumet er umodne tennåringer som ikke skjønner deres/din sarkastiske måte å svara på innlegg men vi er faktisk voksene mennesker her også.vil dere ha voksende spørsmål ma dere også ha voksene svar.  

 

Tror ikke vi skal dra alder inn i debatten, men vi vil gjerne diskutere videre om hvordan vi kan forbedre oss. Om du ønsker å ta dette via PM til oss eller i forumet er det opp til deg, men vi forstår ikke helt hva du mener foreløpig...

vis du ikke er helt med så må du nok tenke en gang til.det er ikke bare denne posten hvor du/dere svare på den måten.og her er nok en sarkastisk setning fra deg.(Tror ikke vi skal dra alder inn i debatten).og som regel så svarer dere bare på poster hvor dere har rett.og hvis dere ikke har rett så er det på pm,aldri mer komplett.no på meg.

Trur du trenger deg en opplæring i kommunikasjon, folkeskikk og norsk skriftlig.

 

Du framstiller deg selv som tilbakestående. :thumbup:

Lenke til kommentar
Poppe skrev: 25/10/2004 : 20:11  

Har handlet for ca 300 000 av Komplett og det har aldri vært noen problemer.

Og jeg mener det er en selfølge at en må betale ekstra når en ikke vil vente til alt er på lager.

Eneste jeg savner på Komplett er å legge en ordre på vent i foreks maks 24 timer itilfelle en skal ha noe mere.

Så er det noe mulighet for at det kommer? 

Godt spørsmål. Det har allerede kommet mulighet for å lagre handlevognen til senere, men å "holde av" varer som kanskje andre ønsker er usikkert.

Sender forslaget videre, så får vi se :)

Ja men en skal jo ha varen når en bestiller den,men foreks fredag kveld så bestiller jeg et skjermkort som dere har bare ett av på lager.Og så i løpet av helgen dukker det opp noe jeg trenger til en Pc jeg bygger.Da hadde det vært greit å bare satt det på den orderen.Det skjer jo ikke noe utsending i helga uansett.

Men uansett så burde det vel gå ann å få lagt til varer på en eksisterende ordre som ikke er under pakking?

Lenke til kommentar
Poppe skrev: 25/10/2004 : 20:57 

Ja men en skal jo ha varen når en bestiller den,men foreks fredag kveld så bestiller jeg et skjermkort som dere har bare ett av på lager.Og så i løpet av helgen dukker det opp noe jeg trenger til en Pc jeg bygger.Da hadde det vært greit å bare satt det på den orderen.Det skjer jo ikke noe utsending i helga uansett.

Men uansett så burde det vel gå ann å få lagt til varer på en eksisterende ordre som ikke er under pakking? 

Da er vi enige :)

 

Ja, det bør gå an og vi håper det kommer. Husk imidlertid på at vi både pakker og sender varer i helgene også, men det forandrer ikke at man bør kunne endre på en ordre som vi ikke har begynt å pakke enda.

Lenke til kommentar

Er klar over dere pakker i helgene men det har ingen betydning for oss kunder da Posten ikke gjør noe da..

Så jeg tror det hadde vært lurt av dere å kunne innføre på vent i helgene.

Får solgt mer og mindre å gjøre da det foreks blir en stor pakke istedenfor 3 små.

Lenke til kommentar

Angående leveringstid:

Jeg bestilte i går kveld (søndag kveld) en vare som var på lager. Disse dataene er nå registrert på kontoen min hos Komplett:

 

Picking started: 2004-10-25T14:08

Packing completed: 2004-10-25T19:23

 

Med andre ord så sender de den sikkert i morgen tidlig, og jeg kan hente den på Posten på onsdag. Dette er da overkommelig leveringstid. Jeg har bestilt veldig mange pakker hos Komplett opp gjennom tiden, og så lenge det jeg har bestilt har vært på lager, så har det aldri tatt lengre tid enn dette.

Eneste detaljen jeg lurer på er hvorfor det tar over 5 timer å plukke og pakke, men så lenge det skjer på en dag, så får vel det bli Komplett sitt problem...

 

Men det er klart at alt kan forbedres: Hadde dette vært bestilt på PS Data på søndags kveld, så er sjansen veldig stor for at jeg hadde kunnet hente pakken på Posten på tirsdag (så kort leveringstid har jeg opplevd mange ganger hos PS, med dessverre aldri på Komplett ennå...). Men Komplett er vel mye større enn PS, så det er vel ikke så lett å matche det da?

 

Edit: leif

Endret av Roadrunner7
Lenke til kommentar

Har ikke lest alt her nå, men jeg vil bare si dette;

 

Jeg er imponert over hvordan Komplett.no går inn og svarer alle, på en akuratt passe uformell måte. Fortsett med det :D

 

Jeg har ingen dårlige erfaringer med komplett, returer var trege, men det er jo fikset på, og det er bra! :thumbup:

 

Håper for guds skyld at Norge kan ha så mange webshops som mulig, konkurranse gir bedre priser, service og alt det der. :p

Lenke til kommentar
Har ikke lest alt her nå, men jeg vil bare si dette;

 

Jeg er imponert over hvordan Komplett.no går inn og svarer alle, på en akuratt passe uformell måte. Fortsett med det :D

 

Jeg har ingen dårlige erfaringer med komplett, returer var trege, men det er jo fikset på, og det er bra! :thumbup:

 

Håper for guds skyld at Norge kan ha så mange webshops som mulig, konkurranse gir bedre priser, service og alt det der. :p

Har ikke handlet noe særlig på Komplett, men har snakket litt med supportfolkene deres når de har hatt behov for å ringe oss :p

 

Har inntrykk av at det er koselige folk. Selvom man ikke alltid har husket basis feilsøking før man ringer :tease:

Lenke til kommentar

Eneste detaljen jeg lurer på er hvorfor det tar over 5 timer å plukke og pakke

hadde sikkert tatt 2sek vist DU hadde vert den einaste kunden hos komplett.no ;)

Meget godt poeng... det er ikke sånn at de bare står og venter på bestillinger...

 

De har nok litt å gjøre i mellomtiden også... :yes:

Jeg er forresten imponert over netshop som pakker og sender i en sinnsyk fart... :w00t:

Endret av [Atomic_Bomberman]
Lenke til kommentar
,25/10/2004 : 22:58]

Eneste detaljen jeg lurer på er hvorfor det tar over 5 timer å plukke og pakke

hadde sikkert tatt 2sek vist DU hadde vert den einaste kunden hos komplett.no ;)

Meget godt poeng... det er ikke sånn at de bare står og venter på bestillinger...

 

De har nok litt å gjøre i mellomtiden også... :yes:

Jeg er forresten imponert over netshop som pakker og sender i en sinnsyk fart... :w00t:

Jeg mente ikke at de skulle begynne å plukke og pakke rett etter at bestillingen min kom inn. Les hva jeg skriver litt nøyere: Etter at de faktisk har begynt å plukke (Picking started: 2004-10-25T14:08), så tar det over 5 timer til den er ferdig pakket (Packing completed: 2004-10-25T19:23)...

 

Edit: Jeg er heller ikke veldig imponert over farten. Pakken er enda ikke innleveringsregistrert hos Posten. Hadde det vært PS Data eller Netshop, så hadde pakken vært av gårde for lengst...

Endret av Roadrunner7
Lenke til kommentar

Må bare si at det er en del utålmodige folk her.. hvis dere virkelig har behov for varene så kjapt, så kjøp de i en butikk hvor dere kan bære med dere varene ut av døra.

 

Nettbutikker tar nødvendigvis lenger tid, og normalt skyldes dette Posten sine rutiner. Som noen har skrevet, så behandler ikke Posten pakker i helgene. Og sendinger som leveres postkontoret etter kl 1600 blir liggende der til dagen etter. I tillegg er pakkesporingssystemet til Posten en vits, som henger langt etter virkeligheten.

 

Hvis dere ikke har tid til å vente på nettbutikkene og Posten... la vær å kjøpe der da.

 

Har forøvrig ikke handlet så mye hos komplett, men det jeg har handlet der har jeg fått uten problemer. Har heller ikke hatt behov for å kontakte de mht. returer osv, så det vet jeg ikke noe om.

Lenke til kommentar
Må bare si at det er en del utålmodige folk her.. hvis dere virkelig har behov for varene så kjapt, så kjøp de i en butikk hvor dere kan bære med dere varene ut av døra.

 

Nettbutikker tar nødvendigvis lenger tid, og normalt skyldes dette Posten sine rutiner. Som noen har skrevet, så behandler ikke Posten pakker i helgene. Og sendinger som leveres postkontoret etter kl 1600 blir liggende der til dagen etter. I tillegg er pakkesporingssystemet til Posten en vits, som henger langt etter virkeligheten.

 

Hvis dere ikke har tid til å vente på nettbutikkene og Posten... la vær å kjøpe der da.

 

Har forøvrig ikke handlet så mye hos komplett, men det jeg har handlet der har jeg fått uten problemer. Har heller ikke hatt behov for å kontakte de mht. returer osv, så det vet jeg ikke noe om.

Det er snakk om kontruktiv kritikk. Selvsagt kan jeg vente på det jeg har bestilt, ellers hadde jeg selvsagt skaffet det jeg trengte et annet sted. Jeg påpeker bare et forbedringspotensiale, siden det finnes webshops som er betydelig raskere enn Komplett. Om en ikke nødvendigvis trenger en vare med en gang, så er det jo en fordel jo fortere den kommer...

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Eg har handla med ulike netbutikkar og fått ulike opplevingar med dei fleste. Komplett.no er ikkje noko verre enn andre på dette området.

 

Som nemnt tidlegare fortener dei skryt for at dei deltek i diskusjonen og kjem med gode svar her på forumet. Dei svara ligg i ein heilt annan divisjon enn det som nosto spyr ut. Eg må seia meg enig med gunlab, det ein skrive fortel mykje om ein person, og nosto virkar ikkje som ein som stod framst i køen.....

 

Stå på Komplett, vi trenge nettbutikkar som strever for å verta betre, og i denne tråden har fleire prøvd og hjelpa dykk....

 

Lukka til!

Lenke til kommentar
Heisann.

 

Eg har handla med ulike netbutikkar og fått ulike opplevingar med dei fleste. Komplett.no er ikkje noko verre enn andre på dette området.

 

Som nemnt tidlegare fortener dei skryt for at dei deltek i diskusjonen og kjem med gode svar her på forumet. Dei svara ligg i ein heilt annan divisjon enn det som nosto spyr ut. Eg må seia meg enig med gunlab, det ein skrive fortel mykje om ein person, og nosto virkar ikkje som ein som stod framst i køen.....

 

Stå på Komplett, vi trenge nettbutikkar som strever for å verta betre, og i denne tråden har fleire prøvd og hjelpa dykk....

 

Lukka til!

Endret av nosto
Lenke til kommentar
josteinsen skrev: 25/10/2004 : 20:24 

Hva med ett eget forum? eventuellt at hardware.no gir alle nettbutikker som vil ha det ett eget forum/tråd-ting som de styre selv?

 

bare en tanke som sikkert ikke faller i god jord hos alle.

 

Et eget konkurrerende forum tror jeg ikke vi skal ta opp her, hadde vært pinlig med en advarsel ;)

 

En egen tråd/forumavdeling er faktisk noe vi kjenner til fra bl.a. Komplett.ie (Irland) og der fungerer det godt. Om det er noe hw.no ønsker, er opp til de (og dere). Fordelen med slik det er organisert i dag er at brukerene enkelt kan se tråder om alle nettbutikker og hvordan de utvikler seg med tanke på ris/ros .

Tja... tenkte jo eventuellt på ett forum/gjestebok på deres egen nettside hvor dere kan svare på spørsmål og diskutere produktene dere selger. Kan aldrig tenke meg at noen kan ha noen innvendinger mot hva dere gjør på deres egen side. De har ihverfall ikke noes de skulle ha sagt om saken ;)

 

Antar at det er noen liknende dere gjør i Irland.

Lenke til kommentar
Heisann.

 

Eg har handla med ulike netbutikkar og fått ulike opplevingar med dei fleste. Komplett.no er ikkje noko verre enn andre på dette området.

 

Som nemnt tidlegare fortener dei skryt for at dei deltek i diskusjonen og kjem med gode svar her på forumet. Dei svara ligg i ein heilt annan divisjon enn det som nosto spyr ut. Eg må seia meg enig med gunlab, det ein skrive fortel mykje om ein person, og nosto virkar ikkje som ein som stod framst i køen.....

 

Stå på Komplett, vi trenge nettbutikkar som strever for å verta betre, og i denne tråden har fleire prøvd og hjelpa dykk....

 

Lukka til!

ja jeg skjønner det forumet nesten bare består av 14tisser.

Du kan bare la være å kommentere. Du ødelegger bare det tråden handlet om.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...