Gå til innhold

Råd om kjøp av tv-kort


Mr_Tiger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ligg unna Pinnacle PCTV Stereo :no:

Kjøpte dette kortet i dag, og har så langt bare hatt problem.

Satte inn kortet, XP fant dette selv, men i slutten av SW-installeringen, feilet det.

Prøvde så å starte maskinen på ny... MASKINEN STARTET IKKE

Tok så ut kortet og startet på ny ... avinstallerte all sw

Slo av maskinen

satte inn kortet igjen, og nå virker ikke CD og DVD spiller...

 

Ser at andre har hatt problemer med dette kortet :

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=315566

 

Jeg får plundre videre..... :wallbash::hmm:

Lenke til kommentar

Ja, jeg har SP2 installert ...

Er det denne som lager krøll ??

Mente jeg leste ett sted at det ikke hjalp å avinstallere SP2.

Men for all del, alle stalltips mottaes med stor takk... :D

 

Puh.. nå har jeg endelig klart å få på plass CD og DVD spillere igjen... måtte inn å tukle i Regedt32.exe .... skuuumelt ... hehe

Lenke til kommentar

Da er det ikke rart..jeg innstallerte SP2 for en stund siden.. Jeg har aldri hatt så mange problemer med maskinen før. Og spesielt med tv kortet..Hver gang jeg startet programmet til tv kortet og skulle se litt på tv på pcen så gikk det ikke lang stund før hele programmet crashet. faktisk noen ganger så fungerte programmet men hvis jeg skulle spille inn noe med programmet så crashet det med en gang.

 

Jeg har vært innom mange forum og det er utrolig mange som har det samme problemet med tv kort sjenerelt og ikke bare en type tv kort.

 

Så nå bruker jeg ikke SP2 og tv kortet programmet funker helt knirkefritt.

jeg bruker også Studio 9. Det crashet også når jeg hadde inne SP2.

Lenke til kommentar

<PCTV stereo fra Pinnacle>

 

Hei igjen folkens.

Da har jeg nok en gang gjort ett forsøk på å installere dette TV-kortet, og denne gangen UTEN SP2 .

 

Det første jeg registrerte etter å ha satt inn kortet og startet maskinen, var at skjermen flimret, nesten som om den hadde en lav oppdateringsfrekvens. Prøvde selfølgelig å stille inn dette, men til ingen nytte, vanlig PC-bilde hadde mye flimmer. Jeg har en LG1915S-LCD-skjerm, og ett NVIDIA GeForce4 Ti4400 - skjermkort (ikke verdens nyeste, men det funker sånn nogenlunde).

 

Harware ble funnet av XP, og medfølgende SW ble også installert.

Denne gangen fungerte kortet, takk Scortech, for tips om å avinstallere SP2.

TV-kvaliteten var dog ikke tilfredsstillende... mye "snø" i TV-bildet på alle kanalene, selv når jeg prøvde med andre coax-kabler.

 

Min erfaring med dette TV-kortet så langt er at det ikke fungerer med SP2, support-sidene til Pinnacle er ikke noe å skryte av, kortet genererer "støy/flimmer" på vanlig PC-bilde, og det har (iallefall for min del) kostet altfor mye tid og plunder.

 

Nå er kortet av-installert, og PC-bildet er igjen krystall-klart.

Håper at andre har bedre opplevelser med dette TV-kortet enn det jeg har hatt. Selfølgelig kan det være HW/SW hos meg som lager krøll, men jeg har, i mine søk på web'n også sett at maaange andre har slitt med forskjellige problemer i forbindelse med dette kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...