Gå til innhold

Softmodde Audigy 1/2 til Audigy 2 ZS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva gjør DTS?

-Stigma

Det er et bedre lydsystem enn Dolby Digital. Dessutten støtter ganske mange filmer DTS.

Litt anna kanalmix, ellers høyere bit-rate for å være korrekt...

Skrevet

Det er et bedre lydsystem enn Dolby Digital. Dessutten støtter ganske mange filmer DTS.

Litt anna kanalmix, ellers høyere bit-rate for å være korrekt...

Rett og slett en helt annen algoritme, tenker jeg vi sier. ;)

Men det stemmer det du skriver, både miksen og bitraten er annerledes. De lærde strides om hva som er best, personlig bryr jeg meg ikke så mye om det. DTS-mikser har som regel målbart høyere lavfrekvensnivå, så det vil oppleves som kvalitativt bedre enn DD ved samme utgangsnivå fra forsterker.

guezz: Ingen aning, fant dem for lenge siden. Det var en ~ 400MB rar-fil, den pakkes ut til ~ 580 MB.

Skrevet

Jeg har instalert YouPack driverne på mitt Audigy 2 kort og fått zs funksonalitet på kortet. Det vil si digital equalizer og cmss 3d under eax console. Lyden har også blitt mye bedre.

Skrevet (endret)

Ja, nå har jeg et Audigy 2 ZS-kort uten 7.1 støtte, men DTS fungerer. Om lydkvaliteten generelt er blitt bedre er vanskelig å si, men jeg er fornøyd. :)

Btw jeg har et Audigy 2-kort.

Endret av guezz
Skrevet
Hvordan kan jeg finne ut hvilket kort jeg har? Vet bare at jeg har en bulk-versjon av Sound Blaster Audigy ...

B.R.

Jeg regner med at du finner det ut ved å gå til: Kontrollpanel - Lyder og lydenheter - Oppe til venstre på panelet. Sannsynligvis har du et standard Audigy 1-kort som du da kan softmodde. :)

Hos meg står det nå: "SB Audigy 2 ZS Audio".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...