Gå til innhold

Sapphire Radeon 9800Pro - Jeg trenger eksperthjelp


mabbutt

Anbefalte innlegg

Når du har drivi å kåla i bios, har du da låst agp/pci? du har ikke declocka der?

Jeg har endret på følgende i BIOS;

 

* Aperture Size (prøvd både 64MB og 128MB). 128MB forårsaker "out of memory".

* Minne timings (de skal gå på 2-3-3-6 (endret til dette), men de kjørte på 2.5-4-4-8). Dette har kanskje ikke mye å si, men det ble ingen forandring hvertfall.

* Primary VGA Bios stod på "pci vga card". Endret til agp, men dette har uansett ikke endret scoren i 3DMark.

 

Ellers har jeg ikke rørt noe. Jeg har også formatert en gang, etter at jeg bytta til 128MB, men jeg kan ikke si det hjalp. Fortsatt out of memory. Kan jeg være uheldig å ha fått et kort som har en bitteliten prod.feil?

 

EDIT: Litt harry dette benchmark greine egentlig. Jeg får spilt Colin McRae 4 i høyeste kvalitet, på 1024x768, og Doom3 uten lagg i 1024x768 på høy kvalitet (jeg mener ikke ultrahigh nei!). Hva bør 9800 Pro kort klare å kjøre f.eks. i Doom 3 og andre kravstore spill?

Endret av mabbutt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med alle tester huket av, så fikk jeg 5556 3DMarks i 3DMark03. Da er vel dette plutselig en normal score med mitt system, selv om jeg bør klare og komme over 6000 med 2x512MB ram? Litt komisk at jeg "plutselig" har en ganske normal score.

 

CPU fikk 342 (42.2 fps og 5.4 fps). En vanlig Barton er vel ikke av de kraftigste prosessorene. En AMD64 scorer jo dobbelt så høyt, gjør den ikke?

 

På lørdag fikk jeg også VGA Silencer i posten. Det hadde vært behagelig å tweake skjermkortet til XT.

Endret av mabbutt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...