Gå til innhold

Bunnyjump! Filmer? -Og HVORDAN gjøre det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å forklare litt jeg! :dontgetit:

Når du bunnyjumper går det fortere fordi når du går sidelengs går du fortere enn om du går rett frem. Om du gjentar dette flere ganger vil du oppnå større og større fart ved bare å bruke strafe/sidestep knappene (Standard: A&D)

Det enkleste å starte med er å gå i en sirkel, eller primært et 8-tall. Prøv å vugg hodet ditt i et 8-tall, det er slik du skal begynne å hoppe etter hvert, fra side til side...

Beste tipset til bunnyjump er å ha litt mer sens enn vanlig, og en stor musematte. Du bør også bruke mousewhell down (trekk imot deg) for å hoppe.

bind "m_wheeldown" "+jump" i console så fikser du dette.

Start med å gå rett frem og hopp, akkurat i det du hopper, skifter du fra foroverknappen til f.eks. strafe-right. Dra musa i samme retning (høyre) i en jevn bevegelse, 45-90 grader. Når du nå lander gjentar du det samme, bare behold den samme "snurringen" på musen, og pass på det går jevnt. Scroll med musehjulet litt før du treffer bakken. Fortsett slik, rundt og rundt. Etter hvert kan du begynne å ta større vinkler, altså bråere svinger, men VELDIG viktig at du gjør det smooth og jevnt...(kanskje det samme det?:p)

Når du får til dette og gå i sirkel, kan du prøve å begynne på et 8-tall, da starter du på lik måte, men når du har gjort ferdig en halvsirkel, skifter du fra strafe-right til strafe-left littebitt før du treffer bakken, når du da treffer bakken og hopper igjen, så skal du dra musen til venstre, husk jevn bevegelse.. Prøv deg frem så skjønner du teknikken etter hvert...!

Det er viktig at du har ganske høy fps, fra 60-70 holder stort sett. Om du har ujevn fps, altså fps-drops, vil det bli vanskelig å opprettholde farten. Om det hakker innimellom og slikt, blir det enda vanskeligere, så dette burde du bli kvitt.

Samtidig er det viktig å ha en god mus som er stabil og jevn i (av)føringa. :thumbdown:

Dette var vel stort sett det jeg ville få sagt, men jeg har et spørsmål også!!

Hvordan får man til BJ i 1.6. Denne AXN-modden har jeg hørt snakk om, men vet ikke helt hvordan jeg bruker den? Trenger jo METAMOD, men vet heller ikke hvordan jeg får konfigurert eller bruker den.. Noen som kunne hjulpet meg med det ? :shrug:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takker Fredrik ;)

Da skjønte jeg at jeg aldri vil få til BJ, iallefall ikke med det første PGA:

-Liten musematte

-Sens på 1.4

-Fps på ned mot 20, ligger mye på 37,5.

Hjelper vel med nytt skjermkort...

Skrevet

Nå er det vel heller sjeldent at skjermkortet har skylda. Ville heller sjekket skjermen og innstillingene nærmere.

Men man skal vel aldri si aldri.

PS. Det er juks å floode med jump - sikker på at ikke du eXploid gjør det? :ermm:

Bare et spørsmål, no bad feelings? Men på en annen side, dersom du bruker scrollehjulet til å hoppe, skal jeg tro deg. Men bruker du space (el. annen tast): GOD DAMN IT!

Skrevet
Takker Fredrik ;)

Da skjønte jeg at jeg aldri vil få til BJ, iallefall ikke med det første PGA:

-Liten musematte

-Sens på 1.4

-Fps på ned mot 20, ligger mye på 37,5.

Hmm, jeg klarte det etter 10 min eller noe.

Jeg har veldig liten musematte, og sens er 1.

Men jeg har 100fps da, er det lettere med mer fps da? :)

Skrevet

Da har jeg en dedikert bunnyjump server oppe.

Den blir værtfall til å stå i natt og lørdag, kanskje søndag.

IP: 217.8.155.7:27015

Passord: rofl2k

Skrevet

Nå er det vel heller sjeldent at skjermkortet har skylda. Ville heller sjekket skjermen og innstillingene nærmere.

Men man skal vel aldri si aldri.

Nå skal vi ikke være mer OT sa værekte, men det har jo litt med hvordan få høyere fps - få til bj lettere da.

ALLE instillinger er på "YTELSE" i OpenGL, Er noe "smoothvision" som jeg har prøvd å sette på 2x (laveste), og anisotrop filtrering har jeg prøvd på 2x. Nesten umulig å lese tekst i CS da, alt sammen flyter utover. Jeg finner ikke noe Anti Aliasing instillinger da! :hmm::shrug:

Skrevet (endret)
SAtte alt på lavestenå: Smoothvision på YTELSE og 2x (laveste) Noe annet skrudde jeg på 2x

AA og AF på 2x blir nok litt tøft for kortet ditt, dra slideren helt til venstre, til "application preference"

Teddy: Det du kaller "smoothvision" er trolig antialiasing. Du bør gjøre det samme ;)

Endret av Kevlar
Skrevet

Jeg har dratt glidern helt til venstre, og det er ikke noe lavere enn 2x! :confused:

Det er pgså noe som heter programinstilling, det er det de står på nå, men det hjelper ikke noe... :shrug:

Skrevet
Nice... ER noen med på og spille no? selv om det er 5 om natta? :p

Nei, da var jeg og spilte på BadAss. Også klaget de på at jeg ikke defuset. :/ Vel, vel, hvis noen av folka her var der, så gikk jeg under nicket [ db ]. :)

Skrevet

Alle inn på serveren no da? Jeg er der inne no :)

Menne hvordan lage til 1.3 server? er det en mod? Kan du sende meg det som trengs exploit? Går det an og bruke til lan og?

Skrevet

Ikke min feil. Servern har vært oppe siden klokken 05 i natt. Har bare vært 3 stk der i 5 min.

Dessuten holder på og laste ned noe atm.

Kan sette den opp klokka 19, men da må folk joine, ellers så gidder jeg ikke :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...