Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Derbi Gpr 50cc Nude, Noen Tips?


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en Derbi 50cc Nude, Jeg har ikke så veldig peil på moped, noen som har noen tips om sykkelen, hvordan trimme hva boten er på å trimme på de måtene dere gir forslag om, om dette er en bra sykkel, Hvordan man behandler den pent :blush: som sagt jeg kan ingenting om dette..

Prøver å legge ut ett bildet av sykkelen..

post-156-1098367876_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvordan trimme hva boten er på å trimme på de måtene dere gir forslag om

Jeg foreslår at du øker drevinga , et drev koster 50 kroner.

Da øker du toppfarten, over 45 km/t , så får du 3200 i bot.

 

Eller du kan kjøpe sylinder,gasser, reedventil, effektnanlegg, og få 3200 i bot.

 

Prøver ikke å foreslå noen trim til deg, da jeg ikke har peiling på Derbi, men jeg prøver å si at det er lik bot, uansett hvordan man trimmer.

Lenke til kommentar
hvordan trimme hva boten er på å trimme på de måtene dere gir forslag om

Jeg foreslår at du øker drevinga , et drev koster 50 kroner.

Da øker du toppfarten, over 45 km/t , så får du 3200 i bot.

 

Eller du kan kjøpe sylinder,gasser, reedventil, effektnanlegg, og få 3200 i bot.

 

Prøver ikke å foreslå noen trim til deg, da jeg ikke har peiling på Derbi, men jeg prøver å si at det er lik bot, uansett hvordan man trimmer.

Det er vel noen retriksjoner.

Har du blotrimma mopeden med effektanlegg, trimsylinder, større dyse, større forgasser osv osv vil du garantert få en større bot enn om du bare hadde drevet om.

Lenke til kommentar
Det er vel noen retriksjoner.

Har du blotrimma mopeden med effektanlegg, trimsylinder, større dyse, større forgasser osv osv vil du garantert få en større bot enn om du bare hadde drevet om.

Jøss.

 

Kommer vell heller ann på hvordan man kjører, når man blir tatt.

Har du noe å refere til med at man "garantert får større bot med mye trim"?

Lenke til kommentar
hvordan trimme hva boten er på å trimme på de måtene dere gir forslag om

Jeg foreslår at du øker drevinga , et drev koster 50 kroner.

Da øker du toppfarten, over 45 km/t , så får du 3200 i bot.

 

Eller du kan kjøpe sylinder,gasser, reedventil, effektnanlegg, og få 3200 i bot.

 

Prøver ikke å foreslå noen trim til deg, da jeg ikke har peiling på Derbi, men jeg prøver å si at det er lik bot, uansett hvordan man trimmer.

Det er vel noen retriksjoner.

Har du blotrimma mopeden med effektanlegg, trimsylinder, større dyse, større forgasser osv osv vil du garantert få en større bot enn om du bare hadde drevet om.

Dette sier imot mye av det jeg har hørt..

Boten er lik selv om du skifter drev, eller trimmer.. Slik som bjaa fremstiller!

Ta plomba di du! Holder lenge!

Endret av Sc0oT
Lenke til kommentar

det er samme bot samme hvor mye trim du har! du bør enten fjerne plomberingen i eksosannlegget eller kjøp et effekt annlegg! (husk og bytt duse(gi sykkelen mere bensin) hvis ikke skjærer den seg ett kort tid! du kan kjøpe ny sylinder med større oppboring eller bore opp den "gamle" (husk også å gi mere bensin) hvis du har gjort alt dette vil jeg anbefale å gå opp 2 tenner på drevet foran! du vil da får høyere toppfart og den vil dra lengere på vært gir!

 

lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
  • 3 uker senere...
Hvis dere er sikre på det dere sier, er det sikkert riktig.

 

Men jeg har alltid trodd at det ville bli større straff for og kjøre med blodtrimma moped, enn en moped med kun eksosplombe (eller lignende) fjernet.

Større bot enn du tror. En kamerat av meg fikk mopedlappen inndratt.. I samme slengen ble han pålagt en bot på 6700kr... :no:

Lenke til kommentar

Du får 3200 i bot samme faen om sykkelen din går i 60 eller 140. Men så får du jo bot om du har kjørt for fort. Dvs:

 

Trim: 3200

Fartsbot: Opptill 7000

 

Resultat: Bot på 10 000 kr og lappen inndradd i 6 måneder, pluss 2 måneders utsettels på billappen.

 

Dette var det som skjedde da en kompis av meg ble målt til 120 i 80 sona på en blodtrimma Motorhispania RX.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...