Gå til innhold

Temp på X800 kort

R_N

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser at noen skriver temperatur på skjermkortene og luerer på hvordan jeg kan finne tempen på mitt kort? :hmm:

Jeg overklokker mitt Sapphire X800 Pro (non VIVO) til 555/560 :D og lurer på om det kan bli for varmt. :cry:

(har 7 kabinettvifter på max 21db)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har Sapphire Radeon x800 pro VIVO, med flasha BIOS til 16 pipelines. Kjører kortet på 480@510 og har en temp på rundt 40 grader når ikke spiller. Har orginal kjøling på. Når jeg spiller kan gjerne tempen ligge i mellom 55-75. Forstår ikke hvordan så mange klarer å klokke kortene sine så høyt. Klarer maks 510@540, men da hvis jeg prøver å spille eller kjøre 3dmark, så klikker kortet :hmm: . For dårlig kjøling? Bruker ATITool til å klokke og se temperatur. Du kan også stille viftehastigheter med det programmet.

Skrevet (endret)

Frezz...

Jeg har samme kort som deg, softmoddet til XT, jeg kjører det på 520/560 og har ingen artifacts. Temperaturen ligger på ca. 50 grader.

Endret av odex
Skrevet
Frezz...

Jeg har samme kort som deg, softmoddet til XT, jeg kjører det på 520/560 og har ingen artifacts. Temperaturen ligger på ca. 50 grader.

Hvor varmt er det når du spiller? Hva slags BIOS bruker du og hvilket program brukte du til å flashe?

Skrevet

Takk for hjelpen.

Jeg har ikke moddet noe som helst. Standard kjøler.

7 kabinettvifter. 1 blåser inn under og en over skjermkort. Tror det hjelper MYE...

GPU: 39,8 grader på 555/560 nå på 2D.

Har ikke testet på full load, men skal sjekke litt senere.

Klarer egentlig 560/565, men satt den litt ned for sikkerhets skyld.

Skrevet
Takk for hjelpen.

Jeg har ikke moddet noe som helst. Standard kjøler.

7 kabinettvifter. 1 blåser inn under og en over skjermkort. Tror det hjelper MYE...

GPU: 39,8 grader på 555/560 nå på 2D.

Har ikke testet på full load, men skal sjekke litt senere.

Klarer egentlig 560/565, men satt den litt ned for sikkerhets skyld.

Lukter Thermaltake Kabinett! :)

Skrevet

Jepp!

Thermaltake Xaser III

Fikk sjekket temp med litt 3D-load.

Var oppe i 63-64 når jeg tester på 560/565.

Ligger på ca 60 når jeg kjører 555/560

Hvor varmt er FOR varmt?

Skrevet (endret)

Ligger ca 23 grader på idle PRO @ XT PE 567 / 594

Etter en time med max load ligger den på 33 grader.

edit: Vannkjøling ja... :love:

Endret av Roarm
Skrevet

Kjør 3d app som er i atitool en stund. Den gir deg max temp ved full load.

Hos meg flater max temp ut på 74 grader ved full load 3D.

Kjører pro VIVO @510,560 m/16 pipes.

Skrevet

Nå har jeg harkjørt kortet i CS Source i 2-3 timer og høyeste målte var 60,1 grader.

Tror jeg kan takke alle kabinettviftene for både tempen og muligheten for å overklokke så mye :)

Har forresten satt 2D til 400/400 og da er temp 36-38 og alt flyter fint.

Er det noen hensikt å klokke det ned ved 2D? Lever det lengere?

Skrevet
Nå har jeg harkjørt kortet i CS Source i 2-3 timer og høyeste målte var 60,1 grader.

Tror jeg kan takke alle kabinettviftene for både tempen og muligheten for å overklokke så mye :)

hardkjørt i cs:s ? nå har jeg hørt det og..... et kort som det der "hardkjører" ikke før det får f.eks. hl2, farcry, thief eller lignende til å bite tenna i.. :p

Skrevet

Viftene har 21db max (med viftestyring på alle), så hører dem bare så vidt. Det er 4 disker som lager det meste av bråket + standard cooler på cpu.

Hardkjøring av skjermkortet er absolutt mulig i cs:s!

Kortet mitt klarer ikke kjøre 1600x1200 med alle effekter på max quality uten å "hakke". Må bruke 1280x1024 og selv da er jeg på enkelte mapps nede i 30fps.

Skrevet (endret)

Hvilke vifte hastigheter bruker dere på skjermkortet (Kan stilles i ATITool)

Bruker selv:

Under 70 grader: 70%

over 70 grader: 90%

over 80 grader: 95%

resten: 100%

Endret av Frezz
Skrevet

hardkjørt i cs:s ? nå har jeg hørt det og..... et kort som det der "hardkjører" ikke før det får f.eks. hl2, farcry, thief eller lignende til å bite tenna i.. :p

CS:S bruker jo HL2 grafikkmotoren da, men hvis kortet skall hardkjøres skikkelig så er det nok best å kjøre det i DOOM3!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...