Gå til innhold

Intervju med Funcom om Anarchy Online


Anbefalte innlegg

Det er snart et helt år siden Anarchy Online ble lansert. Lanseringen gikk ikke smertefritt. Først nå begynner tittelen å skinne. Vi har gjorde et besøk hos Funcom, og satte oss ned for en lengre prat med programmerer og supportleder Marius Enge om Anarchy Online og spillets historie, utsettelsen av Midgard, fremtidens dataspill og konkurransen med andre MMORPG-titler.

 

Les hele intervjuet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, spillet er kjempe bra det, har fått masse nye on-line venner, og har tilbrakt mye tid med rollespill for å bygge opp og hjelpe et rp guild.

 

Eneste problemet jeg ser, er at jeg etter nesten 3 uker fikk hvite at det ikke hender noen STORY events på RK2. Dette er fordi det ikke er mange nok som er på RK2 sies det. Greit nokk, men dette skulle man ha fått opplysninger om INNEN man logget på og laget en RK2 karakter. (RK2 = Rubi-Ka 2, en ny server(bank) fordi RK1 begynte å få mange spillere.) Da hadde man i alle fall hatt valget, RK1 og mer lagg men story events, eller RK2 med mindre folk og ingen story events og bare noen få events?

 

Fårhåpentligvis vil dette bli et ubetydelig problem, da det i fremtiden (ingen vil si noen ETA) vil bli sluppet en Patch som gjør at man kan spille samme person på begge serverene. Håper dette skjer snart. Jeg kommer til å fortsette på RK2 utelukkende på grunn av alle mine venner, men jeg må si at om vi ikke snart også får ta del av kaka, så føler jeg at vi bare betaler for de andres (på RK1) sin moro, og -det- godtar jeg ikke i lengden.

 

 

Så, spillet er anbefalt, men: Vær obs på at det spiller en rolle hvilken server du starter på! (Du kan alltids lage flere personer, noen på hver server, problemet er at det tar ganske mye tid å bygge opp en karakter. Men det er altså ikke forsent å bytte server, du kan ha opp til 8(?) karakterer til en hver tid, f.eks. 4 på hver server.)

 

 

Det kan jo nevnes at RK2 er RPG heaven sammenlignet med RK1, dette er bare hva andre har sagt til meg.. jeg orket alldrig å begynne en ny karakter på RK1, har lagt ned alt for mye tid på å få en bra på RK2. Nokk skriving, nå skal jeg logge på AO!!!

 

 

Have fun!

 

 

Og leter dere etter et bra, seriøst RP guild, er Komodo veien å gå. Eneste problem er at Komodo er "picky" og at de ikke tenker å ha mer en ca. 30-40 medlemmer.

 

Gå til AO sine comunity sider og søk etter Komodo sin team-bio. Enn så lenge har vi ikke lagt ut noen story, eller lignende. Komodo er engelsk språklig. Fokus er på å hjelpe nykommere med spørsmål, drive rollespill (chatte in character så langt som mulig, og ikke prate for mye om katta, jenta, dama, og andre greier i RL (Real Life).

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Dargar på 2002-05-20 11:08 ]

Lenke til kommentar

RK1 blir prioritert fordi det er flest spillere der, og fordi det er flest RPG sppillere der. På RK2 har jeg den oppfatning av att det er flere nye spillere som rett og slett ikke er innterisert i RPG. Jeg kjenner til ett event hvor man faktisk måtte betale klan lederne for att de i det hele tatt skulle orke å være med på eventet. Hadde det vært RK1 hadde lederne slengt seg på med en gang. Siden RK1 også går tilbake til dag 1 mens RK2 ble sluppet noe senere, har de ivrigste spillerne samlet seg på RK1.

 

Spillt AO siden dag 1, og litt i beta. Kommer ikke til å slutte enda :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-23 01:45, Dargar skrev:

ISDN? -Hvet ikke, men jeg håper det, i sommer er jeg redusert til ISDN.. Men du kan jo prøve 7 dager gratis, så kan du se!


GLEDER meg enormt til patchen som gjør at man kan komme ovet til RK1 med RK2 karakteren!! :smile:


 

Blir dette gratis er jeg veldig imponert over Funcom. På EverQuest koster det mellom 500-1000 kroner å overføre en karakter mellom serverne. Det varierer om du skal overføre fra en konto til en annen osv.

Lenke til kommentar

Skal fungere fint å spille AO på ISDN. Kjenner flere som spiller på modem borte i USA og de klarer seg somregelt fint. ISDN burde da gå bedre. Men selvfølgelig, bredbånd er best.

 

Etter hva jeg har hørt vil det være mulig å hoppe fritt mellom dimensjonene når dette blir tilgjengelig. Og jeg tviler på att Funcom kommer til å ta penger for det da det var snakk om at dette skulle bli en sentral del av spillet. Var i alle fall det de skrev i et tidligere nyhets brev.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...