Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor eller NGT?


Anbefalte innlegg

Vil absolutt anbefale deg å gå for Telenor ADSL.

Linjene er meget stabile, og egentlig fornuftig pris på, med tanke på det som følger med abbonementet. Kundeservicen må vel også kunne sies å være bra.

Nextgentel er vel kjent for dårlig kundeservice, ettersom hva jeg har hørt.

ngt er fjellstabilt og har høyere upload hastighet enn telenor...har hatt ngt i ca 2,5 år og det fungere perfekt...litt kiip router som følger med, et slit og stille inn vis du buker dc++....ville ikke hatt internet

vis bare telenor leverte.. (telenor suge)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil absolutt anbefale deg å gå for Telenor ADSL.

Linjene er meget stabile, og egentlig fornuftig pris på, med tanke på det som følger med abbonementet. Kundeservicen må vel også kunne sies å være bra.

Nextgentel er vel kjent for dårlig kundeservice, ettersom hva jeg har hørt.

ngt er fjellstabilt og har høyere upload hastighet enn telenor...har hatt ngt i ca 2,5 år og det fungere perfekt...litt kiip router som følger med, et slit og stille inn vis du buker dc++....ville ikke hatt internet

vis bare telenor leverte.. (telenor suge)

Saklig komentar på slutten.

Det er slike som deg som øydlegger forumet.

Vis du kun har hatt NGT i 2.5 år, kordan kan du da vite at Telenor suger?

 

Det er jo ein spekulasjon av deg.

Lenke til kommentar

Har selv benyttet Nextgentel siden vinteren 2001, det nærmer seg altså fire år. Var antakelig blant de første som fikk dette installert etter at betaperioden var over. I tillegg til meg selv er jeg ansvarlig kunde for andre familiemedlemmer og har derfor totalt tre abonnement hos dem. Hastigheter Charlie, Delta og Echo.

 

I løpet av disse snart fire årene har to rutere på disse tre abonnementene blitt byttet, ikke særlig mye om dere spør meg, og NGT kan ikke belastes for hardwarefeil.

 

I tillegg har linjen på to av abonnementene gått ned én gang hver - ene gangen på grunn av menneskelig feil hos Bravida, andre gangen på grunn av defekt DSLAM. Begge gangene var problemet utbedret i løpet av én virkedag.

 

Noen ytterst få ganger har utenlandsforbindelsen blitt brutt. Denne har da vært tilbake online i løpet av timer.

 

Kundeservice derimot er et område NGT aldri har visst å prioritere og dette er synd, for det er kanskje den viktigste faktor for å holde på eksisterende kunder.

 

Alt i alt synes jeg at NGT i disse snart fire årene har levert en utmerket tjeneste. Mulig andre har erfart annerledes, men tar jeg ikke mye feil så representerer disse unntakene. Det er som kjent dem som skriker høyest.

 

Jeg hadde ikke stusset et sekund på å anbefale NGT til andre. Å sitte på en Telenor-linje og sende e-poster med vedlegg er til å bli grå av!

Lenke til kommentar

Det er to feil folk ofte gjør i disse diskusjonene:

1. De baserer seg på hvordan ting var den gangen for noen år siden da de selv brukte en leverandør. Min klare oppfatning er at ting har blitt mye bedre i bransjen, det var litt Texas i starten, men idag er ting i hovedsak bra.

2. De uttaler seg om tjenester de slett ikke har benyttet seg av, og derfor ikke vet hvordan fungerer.

 

Jeg har brukt internet siden det ble kommersielt tilgjengelig, og vært kunde hos både Telenor og NextGenTel. Idag bruker jeg sistnevnte.

 

Det startet med Telenor for lenge siden. Den gangen var nedetiden hyppig og supporten elendig. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg ble bedt om å av- og reinstallere nettverksoppsettet på maskinen, bare for når det etterpå fortsatt ikke virket å få høre "Oi, vi har vist feil på en sentral i Bergen"...

 

Men idag er Telenors support i all hovedsak utmerket. Du får svar øyeblikkelig, og stort sett er folk hjelpsomme. Og den siste tiden jeg brukte dem kan jeg ikke huske mange tilfeller av nedetid.

 

NextGenTel har vært stabilt her. Noe nedetid har det vær, men det dreier seg om et par tilfeller i året.

 

Kundeservice hos NGT er faktisk også blitt bedre. Fortsatt har de alt for lange svartider. Både på telefonen og over web. Men det største problemet sånn jeg ser det er at du aldri kan får en kontaktperson når det gjelder en konkret sak. Du snakker med en kundebehandler som lover å snakke med en tekniker, tekniker misforstår fordi problemstillingen er blitt forvrengt gjennom kundebehandler. Så du får feil svar/løsning. Det hadde vært greit om du kunne skrive tilbake til tekniker og forklare problemet, men det kan du ikke. Istedet er du henvist til samme regla igjen, forklare problemstillingen på nytt, og håpe de forstår deg denne gangen.

 

Jeg valgte NGT fordi de kunne levere hastigheten jeg ønsket til en pris jeg kunne leve med. (Vi er tre "tunge" brukere her.) Jeg har ikke angret på det, bortsett fra de ukene jeg sloss for å få dem til å levere det jeg hadde bestilt. Men det er en annen historie...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

vell... jeg synes det burde være prinsippsak at man ikke benytter seg av levenrandører som bruker PPPoE eller PPPoA. Hvorfor i all verden skal man satse på leverandører som baserer nettet sitt på unødvendig teknologi? Det er jo bare for å ha mer "kontroll" over kundene! Ser ingen forderler i det heletatt med å bruke PPPoE basert nett. Da velger jeg heller en leverandør som baserer tjenestene sine til kundens fordel i hovedsak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...